"Gospodin Horvatinčić zadržan je tijekom noći u prostorijama Policijske uprave šibensko-kninske što je redovna procedura s obzirom da je istraživanje nesreće još u tijeku", rekla je u srijedu ujutro za Danas.hr glasnogovornica Marica Kosor.
Što je bio uzrok nesreće na moru kod Primoštena u kojoj je gliser Tomislava Horvatinčića udario u jedrilicu, pri čemu je poginulo dvoje talijanskih turista, pitanje je na koje će odgovor dati tročlano povjerenstvo koje je imenovao ministar prometa Božidar Kalmeta.
Na čelu povjerenstva je kapetan Joško Vlašić, načelnik odjela za ispitivanje pomorskih nesreća pri Ministarstvu, dok su članovi Boris Seljanovski, načelnik odjela za sigurnost plovidbe iz Šibenika i lučki kapetan iz Senja Siniša Orlić.
Iako nitko iz povjerenstva ne želi govoriti o nesreći, neslužbene informacije govore da je Horvatinčić nakon nesreće alkotestiran te da nije bio pod utjecajem alkohola. Jutarnji list piše da je poduzetnik navodno glisirao brzinom od 30 milja, što je opasna brzina za tako gusto plovno područje.
Osim toga, prema pomorskim pravilima motorni brod dužan je zaobilaziti brod na jedra, a da su nesretno stradali Talijani i plovili na motor, Horvatinčiću su bili s desne strane, što znači da je on bio obavezan mijenjati smjer.
Prijeti mu i do 10 godina zatvora
Kaznenim zakonom RH za kazneno djelo izazivanja prometne nesreće kojom je prouzročena smrt jedne ili više osoba predviđena je zatvorska kazna od jedne do deset godina. U slučaju da je nesreća izazvana iz nehaja, a u njoj ima smrtno stradalih, KZ-om je za počinitelja predviđena kazna od šest mjeseci do pet godina zatvora.
Horvatinčić je u utorak poslijepodne iskaz dao policiji, a potom je noć proveo u pritvoru. Danas bi trebao izaći i pred istražnog suca, te bi trebao biti ponovno ispitan u Šibenskoj kapetaniji.
Podsjetimo, u svom priopćenju medijima ustvrdio je kako mu je otkazao sustav za upravljanje broda, te da je to prouzročilo nesreću.
"Na moju veliku žalost, upravljački sustav broda je otkazao iz kojeg razloga u trenutku nesreće nisam njime mogao normalno upravljati i skrenuti sa smjera koji je vodio prema drugom plovilu. Uvidjevši da upravljački sustav ne funkcionira, svim sam snagama pokušao osobe s jedrilice upozoriti da ne kontroliram brod i da nemam mogućnosti spriječiti opasnost koja je nastala. Na žalost, moji pokušaji nisu pomogli u sprječavanju ovog tragičnog sudara. Svjestan odgovornosti prema žrtvama ove tragične nesreće, u ovoj situaciji proživljavam vrlo teške trenutke i molim Vas za razumijevanje", poručio je Horvatinčić.
specijal-201012070191004-Stravična nesreća kod Primoštena
Vezani članak:
arti-201108160379006