Prije godinu dana nagibni vlak IC 521 u sedam se sati zaputio iz Zagreba prema Splitu. Nešto prije Rudina došlo je do proklizavanja vlaka tijekom kočenja, a u Rudinama je vlak izletio s tračnica. Šest je osoba poginulo, 55 ozlijeđeno.
Stravičnu nesreću u Rudinama, izazvalo je protupožarno sredstvo, retardant TG 300 kojim je premazana dionica pruge od Kaštela do Labina Dalmatinskog netom prije nailaska vlaka. Po skliskim tračnicama, nagibni vlak nije mogao zakočiti. Izletio je s tračnica, i srećom se zaustavio prije opasne provalije, piše Novi list.
Povjerenstvo HŽ-a osnovano da bi istražilo nesreću, niti godinu dana nakon tragedije nije izišlo sa svojim zaključnim izvještajem. U prvom izvještaju, zvanom ID2, svih osam članova povjerenstva potpisalo se pod dokument u kojem nedvojbeno stoji da je sporni retardant uzrok nesreće.
I nakon tog izvještaja, povjerenstvo se raspalo i nikada nije predalo završno izvješće – ID3. Ipak, dva člana tog povjerenstva zaključila su svoj posao i predala izvještaj u kojem zaključuju da je vlak s tračnica otklizao retardant. Ostali članovi povjerenstva to nisu učinili uz objašnjenje da treba provesti vještačenje vlaka. Istog vlaka na kojem je nakon nesreće utvrđeno da je bio zakočen.
Strojovođa Joško Palinić, koji je vozio 'vlak smrti' još je na bolovanju, a prema riječima njegovih kolega, rasplače se na pomisao o prošlogodišnjoj tragediji, piše Novi list.
Na mjestu tragedije u Rudinama održat će se komemoracija.
Prethodni članci:
arti-201007140233006 arti-201004130626006