Liječnici i dalje se bore za živote teško ozlijeđenih hodočasnika iz Poljske - iz autobusne nesreće u kojoj je jučer poginulo 12 ljudi. Najmanje dvoje je u kritičnom stanju, a četvero ih se vratilo kući u Poljsku.Istražitelji imaju novi problem, tahograf je dijelom uništen, zbog čega će teže složiti mozaik ove strašne nesreće. Matija Mlinarić.
Nakon stravične nesreće na autocesti, četvero putnika iz poljskog autobusa avionom je stiglo kući.
Njih 28 ozljeđenih još je u Hrvatskoj, raspoređeni su u pet bolnica. Najozbiljnija situacija je u Varaždinu gdje je dvoje pacijenata kritično, dok je u Zagrebu situacija nešto bolja.
Anđela Babić, dežurna anesteziologinja KBC-a Zagreb: "Mi imamo u jedinici intenzivnog liječenja 4 bolesnika. Oni su stabilni. Od toga je dvoje s jako teškim ozljedama, ali nisu trenutačno u nekoj životnoj opasnosti, a ovo dvoje je skroz stabilno. I na odjelu kirurgije je jedan bolesnik sa lakšim ozljedama."
Pred bolnicama su i poljski novinari koji prate razvoj situacije oko svojih sunarodnjaka.
Przemyslav Adamski, poljski novinar: "To je prva vijest u svim našim medijima u Poljskoj. Zato i jest naš ministar zdravlja jučer došao u Hrvatsku i imao sastanak s vašim ministrom. Pokupili su četvero ljudi iz bolnice i zrakoplovom ih vratili u Varšavu."
Poljacima je na mjestu nesreće pomagalo stotinjak ljudi.
Varaždinski župan Anđelko Stričak (HDZ): "Ukupno 66 vatrogasaca, 17 vozila. U akciji spašavanja unesrećenih sudjelovalo je i 15 policajaca te 17 uposlenika Hrvatskih autocesta. Same te brojke govore koliko je ta nesreća bila strašna."
Polciija je utvrdila da je vozač izgubio nadzor na autobusom. Zašto? Još se istražuje.
Rajko Horvat, profesor na Fakultetu prometnih znanosti: "Nije bilo nikakve reakcije vozača što jednostavno dovodi u sumnju, dovodi do toga da je vozač ili zaspao ili je imao neki zdravstveni problem."
Istražiteljima će bit otežan posao jer je tahograf iz autobusa dijelom uništen.
Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila: "Vrlo vjerojatno je tahograf uništen jer je došlo do vrlo jakog sudara prednjeg dijela autobusa, ali što se tiče brzine, to je nama potpuno nebitno jer autobus svakako ne može voziti brže od 100 km na sat."
Na tahografima se mogu vidjeti detalji vožnje, no stručnjaci upozoravaju, s ovim uređajem se svašta radi.
Husinec: "Na starim tahografima se kliještima iskrivljavala igla na tahografskom uređaju, na novim tahografskim aparatima se elektronski manipuliraju podaci. Neki prijevoznici imaju jedan lažni tahograf, pa paralelno rade dva tahografa, ali to su kriminalne radnje.“
Inače, hrvatski su inspektori do kraja srpnja pregledali gotovo 200 autobusa, u 163 slučajeva izrečene su kazne, i to u vrijednosti od 2 milijuna i 700 000 kuna.