U posljednjih tjedan dana dvije teške nesreće na hrvatskim željeznicama, u obje život izgubilo po troje ljudi, među kojima i djeca.
I dok se po pitanju nesreće kod Novske još utvrđuje odgovornost, u slučaju kod Ludbrega jasno je, kaže policija, da se vozačica nije zaustavila na znak stop i andrijin križ kojim je obilježen željeznički prijelaz.
Upravo tom signalizacijom, govore Hrvatske željeznice za RTL, najčešće su obilježeni željeznički i pješački prijelazi diljem države.
Od ukupno 1498 željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza (ŽCP i PP), njih 906 je osigurano prometnim znakovima (STOP i andrijin križ), dok su 592 ŽCP-a i PP-a osigurana signalno-sigurnosnim uređajima, navode.
Od 592 željezničko-cestovna prijelaza osigurana signalno-sigurnosnim uređajem, njih 123 osigurano je svjetlosno-zvučnom signalizacijom, dok je njih 469 osigurano branicima i polubranicima, dodaju.
Ipak, nesreće se teško sprječavaju.
HŽ otkriva i da je do današnjeg dana, ove godine na željezničkim prugama smrtno stradalo 15 osoba i to pet osoba na ŽCP-ima uslijed nepoštivanja prometne signalizacije, pet osoba uslijed neovlaštenog kretanja na željezničkom području od strane željezničkih vozila u pokretu, dvije osobe ulaskom u zonu opasnosti kontaktne mreže te tri osobe u sudaru vlakova dana 9. rujna.
Osim toga, od 2016. godine, dakle unatrag šest godina na željezničkim prijelazima do sada je smrtno stradalo 38 osoba, trenutno najviše 2018. godine (osam). S druge strane, najviše stradalih zabilježeno je na željezničkim prijelazima osiguranim signalno-sigurnosnim uređajem.