U petak, 1. lipnja, oko pola sata iza ponoći na državnoj cesti D-20 između Draškovca i Cirkovljana vozač motocikla čakovečkih registarskih oznaka, 30-godišnjak sa područja grada Preloga brzinu kretanja nije prilagodio osobinama ceste (zavoj) i vidljivosti (noć), zbog čega je u desnom zavoju vozilom sišao izvan kolnika, prevrnuo se i pao na tlo, javlja eMedjimurje.
Vozač motocikla je, nažalost, preminuo na mjestu događaja.
Tijelo preminule osobe je prevezeno u Županijsku bolnicu Čakovec, gdje će se po nalogu državnog odvjetnika obaviti obdukcija.
Vozač motocikla je za vrijeme vožnje na glavi nosio propisanu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu.
Apel policije vozačima motocikala i mopeda
Nastupanjem povoljnih uvjeta za vožnju na prometnicama kreće i sezona pojačanog prometovanja motocikla i motociklista, čime se opet aktualizira problem njihove sigurnosti u prometu.
Da bi se izbjegle tragične situacije, a osobito smrtna stradavanja vozača motocikala i mopeda i povećala njihova sigurnost u prometu, apeliramo na njih da:
1. prije vožnje provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, osobito:
- uređaje za upravljanje vozilom;
- uređaje za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju
biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran,
brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira - na stupanj
opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te
osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod
kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna
kočnica);
- uređaje za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova
(svjetla);
- uređaje na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko
zrcalo);
- uređaje za davanje zvučnih znakova;
- kontrolne uređaje i uređaje za davanje znakova (brzinomjer s
putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
- provjere tlak u gumama;
- upale dnevno ili kratko svjetlo;
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili
droga.
2. za vrijeme vožnje:
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje ( kaciga,
jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
- imaju na vozilima i danju upaljena kratka svjetla
- prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i
karakteristikama ceste);
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
- voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska,
ulja i slično, posebice u zavojima;
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje
crte jer će im se inače glava nalaziti čak do jedan metar u
prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog
smjera;
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi
i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi
sudionici u prometu teže uoče);
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne
ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili
motocikla.
Skrećemo pozornost i ostalim vozačima na pojačanu prisutnost spomenute kategorije sudionika u prometu, odnosno, pozivamo ih na pojačani oprez prilikom uključivanja u promet i prestrojavanja, a posebice na povećanu opasnost oduzimanja prednosti prolaska motociklistima.
Napominjemo da će policija provoditi pojačani nadzor ponašanja u prometu ovih skupina sudionika i protiv svih koji se ne ponašaju sukladno zakonskim propisima poduzimati propisane represivne mjere.