Prema neslužbenim informacijama Novog lista, velik je broj korisnika jedne kompanije nasjeo na SMS poruku sadržaja 'Hitno me nazovi!' koja je ovih dana kolala telekomunikacijskom mrežom, i uzrokovao si trošak od ukupno 85.000 kuna.
Nakon što bi primili poruku, pozivali bi natrag taj broj, ne gledajući odakle on dolazi. Riječ je o somalijskom operateru, zbog kojeg je svaka minuta poziva na koji se nitko u Somaliji, dakako, nije javljao, hrvatskim korisnicima s računa skidala 18,55 kuna. Budući da se ukupan trošak prijevare popeo na 85.000 kuna, to znači da su korisnici pozivajući Somaliju, potrošili preko četiri i pol tisuće minuta. Koliki su trošak njihovim korisnicima uzrokovali somalijski prevaranti, iz ureda domaćeg mobilnog operatera službeno ne otkrivaju, napominjući samo kako u ovom trenutku još nemaju točan podatak o razmjeru problema.
Operateri na oprezu
Ističu da imaju sustav za otkrivanje i prevenciju zlouporaba, kako bi pravovremeno zaštitili svoje korisnike od ovakvih slučajeva prijevare, dok su, kažu, korisnike i javnost o problemu odmah obavijestili putem društvenih mreža. Na kraju su cijeloj svojoj bazi, svim korisnicima, poslali i SMS s upozorenjem da na poruku ne odgovaraju.
Korisnici druga dva nacionalna operatera prošla su nešto bolje. Tako su u jednom evidentirali određeni broj poziva prema navedenom broju, kojem je, međutim, pristup u suradnji s međunarodnim partnerima onemogućen, dok su iz drugog na vrijeme zabranili mogućnost ostvarivanja poziva prema međunarodnom broju navedenom u SMS poruci te ni jedan korisnik nije oštećen.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Pozivi-za-Somaliju-skinuli-s-mobitela-cak-85-tisuca-kuna