Kineski ulagači preuzeli su inicijativu. Sjevernojadranski
koridor za Kineze je kraći i povoljniji put na Zapad. Međutim,
tom unosnom poslu na putu stoji prepreka, točnije slaba točka u
vidu nerazvijene željezničke mreže.
Mogu li ovi investitori udahutni novi život već zamrlom projektu
nizinske pruge? Star je 50 godina, od 2007. na listi je
infrastrukturnih prioriteta, ali grube projekcije govore od tri
pa sve do pet milijardi eura investicija.
Realizacija ovog megaprojekta je u idejnoj fazi. Drugim riječima,
još nije otkupljeno ni zemljište, niti su ishođene potrebne
dozvole. Ali, ministar Siniša Hajdaš Dončić
obećava da će se infrastrukturne stvari početi
konkretizirati.
Za projekt trebaju milijarde koje Hrvatska nema pa Vlada
namjerava prugu dati u koncesiju onome tko u nju investira.
Obrisi nove pruge sadržani su u IGH-ovoj studiji plaćenoj 90
milijuna kuna. Od Botova bi, preko Koprivnice, išla do Zagreba, a
zatim preko Karlovca prema Novom Vinodolskom do Rijeke. Jedan
krak će preko novog, željezničkog mosta, na Krk.
Vlakovi bi tih 274 kilometra dvotračne pruge, od državne granice
do Rijeke, trebali prevaljivati za 2 sata, a na najzahtjevnijoj
primorskoj trasi planira se gradnja čak devet tunela dugih 46
kilometara.
Pređe li novi ministar doista odmah s riječi na djela, lijepe
želje mogle bi postati stvarnost već 2022.
Predsjednik Vlade Zoran Milanović i novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić sastali su se s predstavnicima kineske brodarske kompanije COSCO, jedne od najvećih na svijetu. Zainteresirani su za prijevoz robe preko luke Rijeka, pa su spremni uložiti i u izgradnju nizinske pruge do Rijeke.