Valja napomenuti da se mali i veliki poslodavci značajno razlikuju u procjeni poslovne optimističnosti.
Mala i srednja poduzeća u odnosu na studeni smanjila su svoju procjenu optimističnosti za 4,5 bodova (sa 45,3 na 40,8), dok su veliki poslodavci povećali svoju opitimističnost za 6,8 bodova (sa 51 na 57,8).
U drugoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a sudjelovalo preko 40 tvrtki (20 velikih, a 20 srednjih i malih).
Najveći "faktori smetnje" poslovnoj optimističnosti su po rezultatima ankete, visoke kamatne stope, korupcija, porezna politika, i nedostatak potražnje.
Najmanjim faktorima smetnje anketirani poslodavci drže tečaj kune, jaku konkurenciju, dok su inflacija, porast cijene rada i nemogućnost dobijanja kredita u sredini ljestvice faktora smetnji.
IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za nadolazeće razdoblje i stoga dobar predkazatelj osnovnih makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do 100., tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika o raznim aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije.
Pritom nije bitan njegov apsolutni iznos, nego odnos prema ranijim vrijednostima. Njegovo računanje omogućuje ulagačima da prije objavljivanja službenih statističkih pokazatelja, dobiju uvid u mogućnosti i perspektive tržišta te o poduzetničkim stavovima i očekivanjima.