Bihevioralno oglašavanje je 'čisto zlato'

Prvo ikada provedeno istraživanje o cijenama i rezultatima bihevioralnog oglašavanja pokazalo je da je takvo oglašavanje izuzetno učinkovito.

26.3.2010.
16:12
VOYO logo

Prije nekoliko mjeseci na sastanku odvjetnika koji se bave pravnom stranom online marketinga, Leonard Gordon, regionalni direktor FTC-a za sjeveroistočni dio SAD-a, pokušao je utišati regulatornu zabrinutost oko bihevioralnog oglašavanja u Sjedinjenim Državama rekavši da FTC ne želi ubiti "zlatnu gusku", aludirajući pritom na dobro poznatu bajku braće Grimm.

Naime, bihevioralno oglašavanje koje koriste online izdavači i oglašivači izuzetno je učinkovito jer koristi informacije o ponašanju korisnika, kao što su stranice koje su posjetili, pretraživanja, prethodne kupovine i sl. Premda većina ljudi ne razumije što se sve može napraviti s podacima prikupljenim online, Federal Trade Commission (FTC), nezavisna agencija američke vlade, čija je glavna misija zaštita potrošača i prevencija tzv. antikompetetivnih poslovnih praksi, kao što je prisilni monopol, ne želi sprečavati takvo online oglašavanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema najnovijem istraživanju koje je proveo američki National Advertising Initiative (NAI, udruga oglašivačkih mreža), takav način oglašavanja je "čisto zlato". U prvom ikada provedenom istraživanju o cijenama i učinkovitosti bihevioralnog oglašavanja (behaviorally targeted advertising) podaci 12 najvećih oglašivačkih mreža pokazuju da je takvim marketingom zarađeno 2,68 puta više po oglasu od tzv. neciljanog (non-targeted), čiji su oglasi bili razasuti po mreži.

I cijena bihevioralno usmjerenih oglasa bila je 2,68 puta veća od standardnih oglasa – CPK, odnosno cijena po kliku, 4,12 dolara u odnosu na 1,98 dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tzv. conversion rates kod bihevioralno usmjerenih oglasa bio je 6,8%, u usporedbi s 2,8% kod oglasa koji su distribuirani preko mreža. Drugim riječima, conversion rates koristi se za izračun koliko je neki oglas uspio uvjeriti kupca da kupi određeni proizvod ili uslugu, da se pretplati na nešto (npr. na newsletter) ili da se jednostavno registrira na neku web-stranicu, te je kod bihevioralnog oglašavanja veći, odnosno takvi oglasi bili su učinkovitiji.

Povećavši se sa 16,2% u prvom tromjesečju na 19,4% u četvrtom, bihevioralni oglasi činili su u 2009. godini u prosjeku 17,9% prihoda oglašivačkih mreža okupljenih u udruzi NAI.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo