Dobre vijesti za turizam. Umjesto do ponoći ili tek iznimno do dva ujutro, kafići i restorani ubuduće bi mogli raditi cijelu noć.
Razloge za takav prijedlog zakona o ugostiteljskoj djelatnosti u ragovoru s Igorom Boićem u RTL-u Danas objasnio je ministar turizma Darko Lorencin.
Mnogo je novina u ovom Zakonu, no nekako je
najzanimljiviji ovaj dio oko produljenja radnog vremena kafića i
restorana. Zašto to predlažete u ovom Zakonu?
Na neki način nije produženo, već je trajanje tog radnog vremena,
odnosno mogućnost njegova produljavanja, decentralizirana na niže
razine, na lokalne razine. Ono što se ovim Zakonom predviđa,
dakle, radno vrijeme ostaje od šest do 24 sata, s time da ga
jedinice lokalne samouprave, predstavnička tijela i
gradonačelnik, mogu produljiti ukoliko smatraju da npr. restorani
ili kafići mogu na njihovom području raditi do jedan ili do dva
sata. Isto tako, i druge vrste priredbi mogu ovisno o potrebi
same destinacije i njihovoj procjeni se održavati kada oni to
predvide.
Je li ovo na neki način možda prebacivanje odgovornosti
na lokalce? Puno je bilo zahtjeva da se može raditi duže,
ali i onih koji su pitali zašto se radi ovoliko
dugo.
Ne, ni u kojem slučaju. Naprotiv, želimo biti fleksibilni i
govorimo stalno o destinacijskom menadžmentu i upravljanju
destinacijama. Svaka destinacija se specijalizira za određeni
segment gostiju, a s obzirom na to, na ovaj način omogućava se da
mirnije destinacije možda neće imati potrebe za tim
produljivanjem, a one destinacije koje su više orjentirane
mladima, zabavi i duljem radu, one će imati mogućnost raditi
dulje.
Je li moguće pomiriti te dvije stvari, želju za zaradom i
mirom građana?
Sigurno da da. Prošle godine imali smo pozitivne pomake na svima
dobro poznatom Zrču, gdje se primjenom novih tehnologija i
usuglašavanjem svih strana postigao konsenzus. Jasno, tu uvijek
ima prostora za još i više mogućnosti, ali držimo da je itekako
moguće na ovaj način organizirati
destinacije.
Kako se u to uklapa recimo zabrana ispijanja alkoholnih
pića na javnom mjestu? Je li to po vama nešto što je dobro ili
loše?
To je isto dobro. To je jedna mjera koja je novina, trebamo
vidjeti sada kako će se to manifestirati na terenu, u samom
životu. Ali, takve i slične mjere jesu za pozdraviti ukoliko ne
budu smetale i narušavale odvijanje djelatnosti. Ali zasigurno
gosti i naši turisti koji dolaze iz zemalja gdje je to uređeno,
gdje to sve postoji, njima to nije ništa strano.
Nešto se promijenilo i u sustavu kazni, one su smanjene,
ali ponavljanje je povećano. Možete li vi jamčiti provedbu tog
Zakona, da ne dođe do zloupotrebe?
Sigurno, nakon što je rasformljen državni inspektorat, dakle mi
smo dobili državnu inspekciju, i želimo tu isto tako biti
fleksibilniji, želimo tu i edukativno nastupati. Dakle, dajemo i
dat ćemo mogućnosti poduzetnicima da otklone nedostatke i da ne
budu kažnjeni. Međutim, u situacijama u kojima dođe do
neotklanjanja tih nedostataka, ili ukoliko se vidi na primjer da
jedan poduzetnik ili iznajmljivač ima dva registrirana apartmana,
a dva 'na crno', tu će odmah biti pečaćenja i veća
kazna.