HRVATSKI BRZI I ŽESTOKI? /

Progovorili vlasnici 'nabrijanih' jurilica: Što se događa na susretima, tko dolazi i divljaju li na cestama: 'Najdraže nam je kad...'

Image
Foto: Profimedia

Ljubitelji automobila često se nalaze na tzv. 'meetovima' gdje se druže i razmjenjuju iskustva, a tvrde da su zbog nedavne akcije policije na lošem glasu

6.2.2022.
20:57
Profimedia
VOYO logo

Zagrebačka je policija u akcija proteklog vikenda prijavila vozače ilegalnih "street race" utrka, a njihovih 20 automobila poslano je na izvanredni tehnički pregled zbog opasnih nadogradnji i preinaka.

Ti su automobili, uglavnom marke BMW i Audi, isključeni iz prometa, a vozači su prekršajno sankcionirani te im slijede kazne od 2000 do 5000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No postoji i druga strana priče. Tako su zaljubljenici u automobile uzrujani zbog kazni i lošeg imidža te tvrde da se stvara dojam kako svatko tko ima prerađeni automobil krši zakon. Oni koji su te noći uhvaćeni ili su platili kazne tvrde kako se nisu utrkivali te da nije bila riječ o utrci, nego o "meetu", što je jedna vrsta okupljanja.

"Ne utrkujemo se, nego se družimo, auti budu parkirani u nizu. Ponekad se prilikom pokazivanja noviteta stišće papučica gasa pa to možda uznemiri stanovnike okolnih zgrada u krajnjem dijelu kvarta, ali zar nas se zbog toga treba razapinjati ovako? Dajte nam onda lokaciju za druženje. Nismo ometali promet niti smo ga blokirali", rekao je jedan od muškaraca na "meetu" za Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usporedbe s 'Brzim i žestokim'

Zaljubljenici u automobile okupljaju se u klubove, te često organiziraju tuning showove, na kojima se druže, zabavljaju i natječu u raznim kategorijama. Takvo okupljanje dogodilo se i ovog vikenda, a lokacija je bila na gornjoj etaži jednog trgovačkog centra u Zagrebu.

Vlasnici ovih "nabrijanih" i "uglancanih" vozila tvrde da se oni ne dolaze utrkivati, ali da se "tu i tamo dogodi neki incident da pojedinci požele napraviti kakvu jurnjavu javnim cestama.

"Najdraže nam je kad nam kažu da smo ispali iz filma ‘Brzi i žestoki’. Naš svijet je, zapravo, dosta jednostavan, u svakom slučaju nema toliko elemenata filmskog spektakla, vjerujte. Mi ne jurcamo javnim prometnicama, nego zaplet imamo u svijetu tuninga i meetova", rekao je jedan od posjetitelja.

Image
SCENE IZ AKCIJSKIH FILMOVA /

Ukradenim vozilom bježali policiji i zabili se u drvo: Iz auta je počeo sukljati dim, a istrčala su trojica mladića

Image
SCENE IZ AKCIJSKIH FILMOVA /

Ukradenim vozilom bježali policiji i zabili se u drvo: Iz auta je počeo sukljati dim, a istrčala su trojica mladića

"Street race" ilegalan je svagdje u svijetu, ali se zato scena street style i tuninga razvija i jača, osobito i Sjedinjenim Državama, Japanu, pa i u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tako je to i kod nas, naravno u našim skromnijim okvirima i mogućnostima. Naši se susreti baziraju na parkiranju vozila na praznom parkiralištu, ‘minglanju’ oko auta, razmjeni iskustava, a onda se dižu haube, gleda se kako je uređen motorni prostor, gledaju se vizualne modifikacije na automobilu, dijele se međusobno savjeti itd. Naravno, na klasičnom ‘meetu’ će se čuti ‘naturpijani’ zvuk motora kada ljudi dolaze, kada netko želi pokazati novi ispuh koji je ugradio, ali sve je to u granicama normale. Recimo da je ovaj večeras jedan takav manji, koji nije službeni, nego je svrha da se ljudi nađu i druže", objašnjava ovaj sudionik.

Čuju se glasnije, ali...

Trude se susresti barem jednom tjedno, ovisno o tome koliko tko ima vremena. Neki od njih povezani su u klubovima koji se vežu uz neku marku automobila, a neke povezuje samo ljubav prema automobilima. U njihovu svijetu postoje i organizirani godišnji eventi koji su veliki natjecateljski meetovi koje organiziraju pojedini klubovi u svojim gradovima, na kojima sudjeluje mnoštvo klubova iz cijele Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim to nisu natjecanja u brzini. Održavaju se u kategorijama poput Style ili modifikacije na karoseriji auta, dB mjerenja jačine ispuha/usisa, te Car limbo - mjerenje visine auta od poda ili od krova.

Ekipa na meetu je raznolika, parovi, samci, mladi, stari, trgovci, privatnici, IT-jevaci, itd. Neki su iz Zagreba, a neki su potegnuli i iz daljih mjesta.

"Naši se auti čuju glasnije nego ostali serijski auti, neovisno o tome stojimo li na mjestu ili se vozimo. Često nas ljudi već u startu gledaju s određenom averzijom i asocijacijom na film ‘Brzi i žestoki’. Očekuju da se utrkujemo prometnicama, prolazimo kroz crveno. Naši auti nisu modificirani za utrke, mi ne divljamo po cestama", objašnjava jedan od okupljenih zaljubljenika u automobile.

Razni automobili

I vozni park je raznolik, od 25 godina starog Fiata Cinquecento “složenog” za reli ili neke novije modele BMW-a te nekoliko kultnih japanskih jurilica. Družnje su prekinuli zaštitari shopping centra koji su primijetili glasno okupljanje koje im nije prijavljeno, a s obzirom na to da je riječ o privatnom parkiralištu sve se prebacilo na rezervnu lokaciju. Rezervna je lokacija bila u blizini, diskretnija je i udaljenija od glavnih prometnica, ali i slabije osvijetljena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se samih prerada automobila tiče, to je teren koji je često siva zona jer svi dodaci ili promjene moraju biti prijavljene i atestirani. Većini to ne predstavlja problem jer pravila su pravila. Najčešće prerade su estetske prirode, odnosno ne tiču se pogona.

Posjetitelji kažu kako bi bilo dobro da se ponovo organiziraju druženja i utrke poput onih na pisti Zrakoplovno-tehničkog zavoda (ZTZ) u Velikoj Gorici, koja su bila u suradnji s policijom. Problem im predstavlja činjenica da svako okupljanje moraju prijaviti grad, a po novome i Stožeru civilne zaštite.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo