I dok su osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća, zbog konzervativnog dizajna, Volvo nazivali švedskom ciglom, on je danas sve osim hladnog i nezanimljivog automobila. Novi Volvo S60 hrabro ulazi na teritorij u kojem suvereno vlada njemačko 'sveto trojstvo' – Audi A4, Bmw 3 i Mercedes C klase.
Već na prvi pogled jasno je kako u Volvu nisu ništa željeli prepustit slučaju, autmobil je dizajnerski i tehnički popeglan do najsitnijeg detalja. On je sportskiji i dinamičniji od bilo kojeg prethodnog Volvo modela, ali još uvijek je nepogrešiv predstavnik skandinavskog dizajna.
Sve su linije virtualno obrubljene kako bi se naglasio dinamičan profil automobila, nosač krova se proteže sve do stražnjih svjetala. Njegovu naglašenu kupeovsku liniju krova prati i nova kontura bokova, što je prepoznatljivi dizajnerski izričaj tog proizvođača, započet 1998. s prvim modelom S80.
Interijer je u značajnoj mjeri eksrovertniji neko prije, a da pri tome nisu narušeni praktični skandinavski korijeni. Novi S60 donosi potpuno novu razinu kada su u pitanju boje, forme, materijali i tehnologije.
Skandinavski dizajn često se opisuje racionalnim pridjevima kao što je funkcionalnost, jednostavnost i čistoća. Prilikom stvaranja novog S60, dizajnerski tim unio je i moderne detalje, koji generiraju uzbuđenje, kontrast i razigranost.
Novi sedan dostupan je s dvije vrste podvozja. Za europsko tržište novorazvijeno dinamično podvozje je standard, dok će na većem dijelu tržišta u Sjevernoj Americi i Aziji serijski model imati comfort podvozje, dok će dinamična varijanta biti opcija.
Razlika između dva podvozja vidljiva je u amortizerima i prednjim i stražnjim podokvirima. Tako je comfort varijanta nešto mekanije podešena kako bi se omogućila udobnija vožnja na lošijim cestovnim podlogama.
Tijekom razvojnog procesa tim za razvoj podvozja promijenio je ili unaprijedio gotovo svaki sitni detalj koji utječe na vozne sposobnosti. To uključuje unaprijeđeno upravljanje, tvrđe opruge i više amortizacije od bilo kojeg dosadašnjeg Volva.
Softver u AWD sustavu modificiran je kako bi verzije s pogonom na sva 4 kotača (serijski u T6, opcionalan u D5) mogle iskoristiti krajnje limite novog sportskiog podvozja.
Sve izvedbe novog S60 mogu biti opremljene naprednim, samopodesivim FOUR-C aktivnim podvozjem, koje je modificirano i profinjeno za što bolju kontrolu i što udobniju vožnju. Novo dinamično podvozje podržano je čitavim nizom elektroničkih sustava koji dodatno poboljšavaju sportski ugođaj vožnje.
Novi S60 je prva limuzina na tržištu s naprednom kontrolom stabilnosti (Advanced Stability Control). S novim senzorom rotacije moguće je otkriti bilo kakvu tendenciju proklizavanja još u ranoj fazi.
To znači da se Dynamic Stability i Traction Control (DSTC) sustavi uključuju ranije i s većom preciznošću. Napredna kontrola stabilnosti bitan je čimbenik dinamičnije vožnje koji poboljšava stabilnost u brzim manevrima izbjegavanja.
Volvo S60 serijski je opremljen i s čuvenim City Safety sustavom. Uz pomoć ovog sustava automobil automatski koči ukoliko vozač ne reagira na vrijeme u slučaju da vozilo ispred usporava ili se zaustavlja ili ukoliko se vozilo kreće prebrzo u odnosu na objekt koji stoji. Sustav može ublažiti ili u potpunosti izbjeći kontakt s vozilom ispred, pri brzinama do 30 km/h.
Tijekom prve godine proizvodnje novi Volvo S60 bit će dostupan uz brojne dizelske i benzinske motore, s rasponom snage od 115 (1.6 D DRIVe) do 304 KS (3.0 T6).
T6 benzinac zapremine 3.0 litara dodatno je unaprijeđen, prvenstveno zahvaljujući manjoj unutrašnjoj frikciji. Sada razvija 304 KS i cijelih 440 Nm okretnog momenta.
Za ubrzanje do 100 km/h potrebno mu je 6,5 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Snaga se na pogonske kotače prenosi putem druge generacije šeststupanjskog Geartronic automatskog prijenosa koji, zahvaljujući manjoj frikciji, nudi brže promjene brzina nego ikada prije. Pogon na sve kotača standardan je na T6 izvedbi.
Novi četverocilindarski 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) postiže iz zapremine od dvije litre 203 KS i 300 Nm okretnog momenta, dostupnog već od niskih 1.750 okretaja u minuti.
Za ubrzanje do 100 km/h potrebno mu je 7,7 sekundi (ručni mjenjač), odnosno 8,2 sekundi (automatski mjenjač), dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h (ručni), odnosno 230 km/h (automatik). Volvo S60 2.0T s ručnim mjenjačem u prosjeku troši tek 7.9 litara na 100 km.
Kasnije tijekom prvih godina proizvodnje, S60 dobit će T5 varijantu 2.0 litarskog GTDi motora s 240 KS i 320 Nm okretnog momenta. Osim toga, stići će i 1.6 litarski GTDi benzinac dostupan u dvije verzije T4 sa 180 KS i 240 Nm i T3 sa 150 KS i 240 Nm.
Svi GTDI motori bit će dostupni u kombinaciji sa šeststupanjskim Powershift automatskim prijenosom i šeststupanjskim ručnim prijenosom.
Tu su i dva petcilindarska turbodizelaša. Tako da D5 motor sa dva turbo punjača razvija 205 KS i 420 Nm okretnog momenta, te mu za ubrzanje bez obzira na izbor mjenjača treba 7,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h (ručni) i 230 km/h (automatski).
Pored ovog motora tu je i novorazvijeni 2.0 litarski petcilindarski D3 dizelaš sa 163 KS i 400 Nm okretnog momenta koji nudi ubrzanje do 100 km/h za 9,2 sekunde te maksimalnu brzinu od 220 km/h (ručni), odnosno 215 km/h (automatik). Novi petcilindarski D3 motor u principu je identičan postojećem 2.4D, ali je kapacitet cilindara smanjen kako bi se optimizirala potrošnja.
Pedestrian Detection sustav u kombinaciji s automatskim kočenjem inovativno je tehnološko rješenje koje otkriva pješaka što prelazi cestu ispred vozila, upozorava vozača te automatski aktivira kočnicu ukoliko sam vozač ne reagira na vrijeme.
U ekstremnim situacijama vozač najprije prima audio upozorenje u kombinaciji s treptećim svjetlom u head-up displeju na vjetrobranskom staklu. Istodobno kočnice su u stanju pripravnosti. Ukoliko vozač ne reagira na upozorenje, a sudar je neizbježan, kočnice se automatski aktiviraju.
Sustav detekcije pješaka u kombinaciji s automatskim kočenjem može pomoći u izbjegavanju kontakta s pješakom do brzine od 45 km/h. Pri višim brzinama težište je na usporavanju automobila kako bi se ostvario što nježniji kontakt.
Mala brzina pri kontaktu znači da je rizik od ozbiljnih povreda bitno smanjen. Naprimjer, ukoliko je brzina smanjena sa 50 km/h na 25 km/h, fatalnost ozljeda manja je za 20 posto, a u nekim slučajevima i do 85 posto.
Početni prodajni cilj za novi Volvo S60 jest 90.000 vozila godišnje. Proizvodit će se u Volvo tvornici u belgijskom Ghentu, a prvi automobili stići će do prodajnih salona početkom ljeta.