Povodom nadolazeće sezone vožnje motocikla, a kako bi se spriječilo učestalo stradavanje vozača mopeda i motocikla u prometu, Zbor automobilskih novinara, koji u svojim redovima broji i respektabilan broj motorista, pokrenuo je aktivnosti vezane za povećanje njihove sigurnosti na cestama.
Prva je zajednička konferencija za novinare i prezentacija s predstavnicima MUP-a, održana u Ravnateljstvu policije u Zagrebu. U sklopu konferencije pokazana je i sva obavezna, ali i preporučena zaštitna oprema koju bi motoristi trebali nositi. - predviđati poteze vozača automobila, a posebno im može biti sumnjiva nesigurnost vozača u situacijama kada se na takvom mjestu nalaze parkirališta ili kad ponašanje odstupa od uobičajenog za taj odjeljak ceste/ulice - pripaziti na brzinu kretanja motocikla/skutera kojom bi se u opasnost mogli dovesti drugi sudionici u prometu - obavezno nositi pravilno vezanu kacigu na glavi – preporučljivo je imati kacigu koja zadovoljava ECE normu R 22.05 - obavezno upaljena svjetla na dvokotaču - imati opremu (jakna, rukavice, obuća na vezanje) koja može spriječiti teže ozljede pri banalnim nezgodama (pad pri manjoj brzini, kolizija s vozilom pri manjoj brzini, itd.) - izbjeći sindrom 'bijelog kombija' (kombi je najpogibeljniji za motoriste: pod kamion se mogu baciti i podvući, a auto preskočiti ili preletjeti) - ne „zavlačiti“ se na branik automobilu - voziti sredinom prometnog traka – to ostavlja mjesta za reakciju u slučaju izlaska iz ceste/ulice bez prednosti prolaza - unatoč modnim trendovima, izbjegavati crnu boju koja je teško uočljiva i smanjuje vozača i motocikl/skuter - pošto je glava najviši dio motociklista/skuteraša (nešto poput svjetionika) nositi kacigu signalnih boja s reflektirajućim elementima - pri smanjenoj vidljivosti, po kiši, u predvečerje, u mraku preporučljivo je imati prsluk/jaknu signalnih boja s reflektirajućim elementima - ukoliko imaju ispuh koji nije originalan, trebaju biti solidarni prema lokalnom stanovništvu i misliti na njihov mir i odmor – na taj način se izbjegavaju stereotipi o motociklistima kao vječnim prekršiteljima - poduzeti sve što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu - prije vožnje odgovoriti na pitanja: idu li u promet tehnički ispravni, idu li u promet u skladu sa zakonom (alkohol i ostalo), jesu li poduzeli sve kako bi bili maksimalno zaštićeni i transparentni (vidljivi) Prije svega to su kacige, kao najeksponiraniji dio opreme. Jedino se one nalaze u zakonu, a najavljeno je kako će policija biti stroža prema prekršiteljima, odnosno onima koji ne nose kacige.
Isto tako, bit će predloženo unošenje u zakon odredbe o vrstama kaciga, jer ono što motoristi imaju na glavama nema nikakve veze sa sigurnošću.
Prometni vještak Milan Utović naglasio je i kako u posljednje vrijeme osiguravajuća društva ne isplaćuju odštete ukoliko stradali u nesrećama nisu bili vezani sigurnosnim pojasom ili nisu nosili kacigu. - silueta motocikla je uska, te je teško odrediti brzinu kretanja, čemu pridonosi vrlo česta i jedno vrijeme trendovska crna boja motocikla/skutera te odjeće vozača koja ga čini još manjim i manje uočljivijim
- gledati u retrovizor - pošto motocikl/skuter svojim tehničkim karakteristikama ima mogućnost znatno boljeg ubrzanja (zbog odnosa težina:snaga) – ako se dvokotač u jednom trenutku čini udaljen, već u sljedećem može biti znatno bliže
- pri dolasku na cestu s prednosti prolaza najmanje dva puta provjeriti i uvjeriti se prije nego se uključe u promet
- ukoliko u vožnji po ulici ili cesti vide motocikl/skuter u lijevom retrovizoru koji i nema uključen pokazivač smjera, za pretpostaviti je da će učiniti radnju pretjecanja te se pomaknuti u desni dio voznog traka i osloboditi mjesto za sigurno pretjecanje – vozačka kultura i solidarnost Nakon što je glavni urednik MotorevijeKristijan Tićak nazočnima prezentirao motoopremu, prezentacija je nastavljena u dvorištu Ravnateljstva, u kojem je pokazan primjer propisno i preporučljivo (oprema koja nije obavezna, ali koristi) odjevenog motociklista, te tehnički ispravnog motocikla s potpunom svjetlosnom opremom, ispravno postavljenom registracijskom pločicom i ispravnim ispušnim sustavom.
Također, nazočnima je objašnjen pojam "sindrom bijelog kombija". Naime, kombi-vozila su najpogubnija za motocikliste jer se u slučaju opasnosti od sudara pod njih ne mogu podvući (kao pod kamion) niti ih preletjeti (automobil).
Također, vozačima kombija, pogotovo furgona, smanjeno je vidno polje i nerijetko uopće ne vide motoriste koji ostanu 'skriveni' u mrtvom kutu.
Na konferenciji se raspravljalo i o nekim okolnostima koje u velikoj mjeri utječu na nesigurnost motorista, a za njihovo ispravljanje potrebna je državna intervencija. Konkretno, popravljanje cesta, koje je u nadležnosti cestarskih poduzeća, ponekad se obavlja na katastrofalan način i time se zapravo dobiva suprotan učinak od očekivanog.
Primjerice, krpanje rupa bitumenom izravno utječe na trakciju motocikala i mopeda, te ugrožava njihove živote, a također je vrlo opasno i uzdužno narezivanje asfalta. Govorilo se i o postavljanju čeličnih zaštitnih ograda koje su 'prijateljske' za vozače dvokotača.
Pored toga, novinari motociklisti ističu kako bi cestari trebali slijediti primjere iz inozemstva, gdje postoje prometni znakovi koji motoriste upozoravaju na opasne ceste i mjesta.
Kako bi statistike bile manje crne, MUP je načinio Plan mjera i aktivnosti usmjerenih na zaštitu vozača mopeda i motocikala. Ovim je planom svim policijskim upravama naloženo poduzimanje niza preventivnih i represivnih mjera. Generalna je mjera da će prometna policija pojačati nadzor i sankcioniranje prekršaja motorista, posebno u danima vikenda i onda kad je vrijeme povoljno za vožnju dvokotača. Posebna će pažnja biti posvećena nelegalnim preinakama na mopedima, pa će se zbog toga obavljati izvanredni tehnički pregledi s kontrolom maksimalne brzine i razine buke. Što se prevencije tiče, pojačava se suradnja policije s motoudrugama, organiziraju se predavanja u srednjim školama, puštaju se televizijski i radijski spotovi i drugo.