Predstavljamo Seat Leon 1.2 Tsi Copa

Naslov vam možda zvuči tendeciozno? Nakon sedmodnevnog druženja s novim Leonom, dozvolili smo sebi takav komentar jer su Španjolci ponudili 'ono pravo'.

5.5.2011.
22:23
VOYO logo

Pred dvije godine decentno redizajniran, Seat Leon i dalje prkosi godinama kao jedan od najstarijih modela na tržištu kompaktne klase. Na njega godine kao da ne ostavljaju traga, i dalje je kao i prvog dana atraktivan i zanimljiv.

Bočna linija ujedinjuje eleganciju i sport, niska bočna silueta spušta se lagano prema stražnjem odbojniku, dok su stražnja svjetla originalna i prepoznatljiva, kao da ih je njegov dizajner Walter da Silva nacrtao s dva brza poteza kistom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizajnerski trik za postizanje dojma coupea su u okvirima stražnjih vrata sakrivene kvake. Retrovizori su postavljeni na karoseriju, a na mjestu gdje bi ih očekivali spretno je postavljen mali trokutasti prozorčić. Kao i Altea i Toledo, i Leon ima brisače postavljene uspravno, u A nosač krova.

Sjedanje u Leona zahtijeva malo akrobacije jer će svi viši od 180, ukoliko ne paze, glavom udariti u vrlo nisko spušteni A nosač krova. No, kad se sjednu za volan oduševljenju nema kraja. Prvo – dizajn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U težnji da se Seat profilira kao dinamična marka potpuno su uspjeli. Interijer je samosvojan, sportski naglašen, te u potpunosti podređen komforu i ergonomiji. Za razliku od Altee prednja armatura je izrađena od mekane, ugodne plastike. Polica i pretinaca ima sasvim dovoljno, a zahvaljujući po visini podesivom sjedalo, te kolu upravljača podesivom po visini i dubini vozač lako nađe idealan položaj.

Prostora ne nedostaje ni straga, dok je prtljažnik obujma solidnu 341 litru. Preklapanjem stražnje klupe moguće ga je povećati na 1166 litara. Sjedala su odlična, sportski profilirana, dok u Copa opremi upravljač nije presvučen kožom, ali je i dalje naglašenog sportskog dizajna i sjajno sjeda u ruke.

Inače, paket opreme Copa sadrži ABS i TCS elektronske sustave, četiri zračna jastuka, električni servoupravljač, električni paket (zaključavanje, prozori i retrovizori), odličan radio CD MP3 uređaj sa šest zvučnika, branike u boji vozila, elektroničku blokadu paljenja, prikaz vanjske temperature, te još ponešto.

Tu je i paket opreme Lifestyle koji sadrži 16 inčne aluminijske naplatke, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom, električno preklopiva i grijana vanjska ogledala kao i komande radija na upravljaču-Od dodatne opreme u testnom smo Leonu imali dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, što stoji oko 140 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Automobil je bio pokretan novim benzinskim motorom u ponude, četverocilindarskim 1.2 turbobenzincem sa 105 KS. Ovaj motor je zamijenio dosadašnji poznati 1.6 litarski benzinac sa 16 ventila i 102 KS. Razlika u vožnji je očita već s prvim prijeđenim metrima, a manji obujam turbopunjač u potpunosti kompenzira.

Mali benzinac razvija 77 kW (105 KS), te okretni moment od 175 Nm u polju od 1550 do 4100 okretaja u minuti (1.6 razvija148 Nm pri 3,800 okretaja). Iako na prvi pogled ovaj motor može zvučati slabo za automobil sa sportskim predznakom, praksa je pokazala drugačije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oduševljava kako ovaj ne mali automobil s 1.2 litrenim motorom može pružiti pregršt sportskog zadovoljstva. Sasvim je dovoljan za prohtjeve većine vozača, snagu ravnomjerno razvija, a pri višim okretajima javlja se i karakterističnim sportskim zvukom.

Ugodno nas je iznenadila potrošnja, jer je taj motor u starom modelu volio potrošiti solidnu količinu goriva. Prosjek testa bio je oko 7,5 litara, što je vrlo zadovoljavajuće i gotovo na razini dizelaša. Propisnom vožnjom ta se brojka može bez problema spustiti i za cijelu litru manje.

Do 'stotke' ubrzava za 10,9 sekundi (ranije za 11,7), te je od prethodnika u konačnici za tri km/h brži, razvija 187 km/h. Ovjes i vozna svojstva su još jedan element Leona kojim se izdvaja od konkurencije. Naime, mogućnosti automobila su vrlo velike.

Ovjes je savršeno izbalansiran između komfora i sporta, te potvrđuje kako je to ipak moguće. Upravljač je vrlo direktan, precizan, tako da vozač u svakom trenutku zna kako će automobil reagirati i kako ga najlakše 'ukrotiti'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tome doprinose i odlične kočnice, diskovi na svim kotačima, koje se ne umaraju ni nakon snažnih uzastopnih kočenja. I za kraj, onaj svima najzanimljivji dio – financije.

Osnovni model Leona, 1.4i Reference s 85 KS stoji 102.900 kuna do registracije, dok 1.2 TSI Copa sa svom nabrojanom opremom stoji 116,773 kune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad sve zbrojimo i oduzmemo, možemo reći da za relativno neveliku svotu novca dobijete prelijepi kompakt s ekonomičnim motorom, bogatom opremom i gomilom sportskog užitka. To je pravi 'vozački' automobil kakvih je danas sve manje.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo