Pokušaj da se iz prometa isključi polovica automobila, uvedu redoviti dani zabrane vožnje i za promet zatvore neke od poznatijih tamošnjih ulica nisu urodili plodom, a na redu je sada nova ideja i ona će sigurno naići na otpor mnogih. Želja je vladajućih iz prometa izbaciti starija vozila i realizacija uskoro kreće.
Veliki zagađivači
S prvim danom srpnja svi automobili registrirani prije 1997. godine i motocikli tri godine mlađi neće moći u gradski centar tijekom vikenda. Zabrana je obznanjena još prošle godine i to kao dio plana prema kojem bi se osiguralo da pariškim ulicama u bliskoj budućnosti ne prometuju automobili stariji od deset godina. Do 2020. godine, primjerice, svi će automobili morati biti registrirani nakon 2011., a statusi automobila bit će regulirani čipovima i raspoređeni u šest kategorija.
Konkretnije pokušava se riješiti sljedeći problem: Automobili proizvedeni prije 1997. godine čine deset posto ukupnog udjela automobila u Parizu, ali i ispuštaju gotovo polovicu štetnih plinova u gradu.
Alternativa postoji
Pariz je već ranije zabranio prometovanje kamionima i većim vozilima pogonjenima dizelskim motorima što su mnogi dočekali s neodobravanjem, a mnogo nezadovoljnih bit će i ovom odlukom koja će, očekuje se, najviše pogoditi siromašniji dio stanovništva kojem su stariji automobili i jedini koje si mogu, ili su mogli priuštiti.
S druge strane za očekivati je da provođenjem ovakve odluke sam grad odgovori jačanjem javnog gradskog prijevoza, a nedavno je i najavljeno da će nakon prihvaćenog programa dijeljenja bicikala uslijediti novi s električnim skuterima.