MOŽE SE DOGODITI, ALI ŠTO ONDA!? /

Evo što napraviti ako u automobil ulijete krivo gorivo

Image

Dogodilo se mnogima, nemojte dopustiti da se dogodi i vama. Dovoljan je trenutak koncentracije, a ušteda novca koju taj trenutak donosi, vjerujte, ogromna je.

24.4.2017.
12:50
VOYO logo

Prema pisanju Autoportala sve počinje navlačenjem zaštitne rukavice na ruku, a tri su razloga zašto je to važno – pištolj za točenje goriva obično je strahovito prljav, čestice goriva koje koža upija su kancerogene i trenutak stavljanja rukavice na ruku dovoljan je da razmislite koju vrstu goriva trebate natočiti.

Skuplje bi trebalo biti bolje

Nakon ispravne odluke o benzinu ili dizelu slijedi korak kod kojeg ne bi trebalo biti dvojbi – ulijte najskuplje raspoloživo gorivo, nastavlja isti izvor uz pojašnjenje – 'nije baš nužno, ali malo skuplje gorivo, trebalo bi biti i bolje. Oplemenjeno je dodacima koji poboljšavaju bitna svojstva, važna za rad i pouzdanost motora.'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Kod dizelskog goriva nema drugih opcija, jer se cetanska vrijednost (označava kašnjenje u samozapaljenju goriva) ne navodi, nego podrazumijeva. Ima suprotno značenje od oktanske vrijednosti, manje je važno i za sva dizelska goriva na tržištu na dovoljnoj je razini. Kod benzinskih motora, poštujte uputstvo proizvođača, ali kod svih novih, čak i ako je deklarirana oktanska vrijednost 95 (brojka iza oznake Eurosuper), bolje je uliti 98 ili 100-oktansko.

Image

Motor će dobiti 1 do 2 posto snage, za toliko se smanjuje potrošnja, a bolje je zaštićen od štetnih nekontroliranih detonacija. Zbog toga sam često savjetovao da u nove benzince ulijevate 98 ili 100-oktanski benzin, čak i ako je propisan 95. Isplati se, motor bolje vuče i ljepše radi, a trošak je otprilike isti, jer se malo smanji potrošnja', dodaje se i kreće prema problemu iz naslova:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problemi...

Problemi počinju ako ulijete pogrešno gorivo…

'Ako se odmah prekine punjenje benzina u dizelski spremnik, ili nakon samo nekoliko ulivenih litara, kupite pola litre dvotaktola (ulja za 2-taktne motore), ulijte u spremnik i dopuniti gorivo do čepa dizelskim gorivom. Ako ste ulili samo nekoliko litara dizela u benzinski spremnik, dolijte Eurosuper i nastavite. U jednom i drugom slučaju, čim potrošite prvih deset litara goriva, ponovno dolijte gorivo do vrha, kao biste 'razvukli' problem', sugerira se uz dodatak:

'Ako ste pak pogrešno gorivo ulili do čepa, znatno je bolje da to shvatite prije pokretanja motora, nego ako ste ga pokrenuli i počeli voziti. Tada kod benzinca u pravilu ne nastaje šteta, nego se otežava postupak pokretanja. Problem, veliki problem, je kod dizelskih motora. Najgore je ako shvatite da ste ulili pogrešno gorivo tek kad motor počne trokirati ili se sam ugasi. Tada obvezno pozovite stručnu pomoć.'

Više o temi pročitajte ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo