Kako smanjiti potrošnju goriva i uštedjeti?

Prije samo nekoliko godina savjeti za uštedu goriva nisu bili pretjerano popularni - cijene naftnih derivata nisu nikoga zabrinjavale, a i zagađivanje nije pretjerano zabrinjavalo širu javnost.

25.12.2010.
17:23
VOYO logo

Visoke cijene goriva odjednom su 'probudile' ekologe u nama i automobili s niskom potrošnjom i motorima na alternativna goriva postali su vrlo zanimljivi, a sve ih je više kompanija počelo proizvoditi. U Hrvatskoj je vrlo popularna bila ugradnja plina, no skokom cijena plina taj se način uštede sve više pokazuje neisplativim. arti-201012070093006Za većinu koja nema novca za novi auto (posebno ne za skupi hibrid) ostaje samo pokušati smanjiti potrošnju goriva i tako uštedjeti po koju lipu.

Srećom, brojni škrci i ekolozi (ili oboje) već godinama iskušavaju najefikasnije mjere za štednju goriva, od kojih su neke apsurdne, neke i sulude, a neke očite, no te savjete ipak rijetko slušamo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozite pametnije ili nemojte voziti

Počnite od sebe. Prvi prijedlog za smanjenje potrošnje goriva je očit: nemojte voziti. Više hodajte ili vozite bicikl, počnite se služiti javnim prijevozom (tako ćete uštedjeti i na plaćanju parkiranja) za odlazak na posao, ali pokušajte i planirati kada primjerice odlazite u šoping - nemojte se voziti od trgovine do trgovine, već pokušajte parkirati tako da ne morate premještati auto.

'Sredite' auto

arti-201011250827006Loše 'uštiman' auto troši više goriva, stoga ga održavajte redovito. Začepljen filter zraka, primjerice, otežava rad motora i povećava potrošnju. Već i ne tako skupi pregled kod mehaničara može vam uštedjeti novac za gorivo, kao i korištenje dobrog motornog ulja koje smanjuje trenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Provjerite gume. Ako su preslabo napumpane, guma dolazi većom površinom u dodir s podlogom, što stvara veće trenje zbog kojeg motor mora više raditi. ušteda, kažu stručnjaci, može biti i pet posto. Pazite samo da ih ne napušete previše, jer to može dovesti do toga da gume izgube dovoljan kontakt s podlogom, što može biti posebno opasno u ovo zimsko vrijeme.

Provjerite što vozite u autu - dobar dio ljudi posprema prtljažnik tek kada mora prevesti nešto veliko, kad ide na put ili kad iz njega pri otvaranju počnu ispadati stvari. Sve je to nepotrebna težina koja ne pomaže u smanjenju potrošnje.

arti-201008280032006Krovni nosači uzrokuju velik otpor zraka i povećavaju potrošnju. Krovne kutije mogu povećati potrošnju i za deset posto. Kad se vratite s puta, skinite krovnu kutiju i nosače s vašeg limenog ljubimca - bit će vam zahvalan i manje 'žedan'.

Ne zaboravite da i klimatizacijski uređaj povećava potrošnju i to značajno (ovisno o načinu vožnje čak i 25 posto) - no na to ste vjerojatno računali kada ste platili više za tu opciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Popravite' vozača

Ako proizvođač navodi da vaš auto u prosjeku troši osam litara goriva na sto kilometara, a vi trošite 12, vjerojatno je problem u vama. Naučite se češće prebacivati brzine - manji broj okretaja znači manju potrošnju, kao i manje agresivna i opreznija vožnja u gradskoj gužvi. Ostavite veći razmak između vas i vozila ispred vas kako biste što manje koristili kočnicu, a zatim ubrzavali.

'Teška noga' na papučici gasa se itekako osjeti na potrošnji - ako idete nizbrdo, otpustite gas, a to biste trebali učiniti i ako vidite da je ispred vas crveno svjetlo. Kakvog smisla ima ubrzavanje ako ionako morate stati na semaforu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo su samo neki od jednostavnijih i lako primjenjivih savjeta za uštedu goriva. Ekstremne mjere, kakve primjerice navodi portal wired.com, uključuju guranje automobila iz garaže ili u redu na pumpi kako bi se uštedilo par kapi goriva.

Neki pretjeruju na semaforima pa još u daljini izbacuju motor iz brzine i klize u nadi da će se upaliti zeleno svjetlo, a drugi idu toliko daleko da radi manje potrošnje sjeku zavoje kako bi im putanja kretanja bila što ravnija, što na prometnijim cestama može biti itekako opasno. Neke su ideje još i opasnije - ni slučajno nemojte, primjerice, gasiti auto na nizbrdici ili dok klizite prema semaforu - moderni servo volani i kočnice isključuju se ili blokiraju ako motor ne radi.

Vezani članci:

arti-201012070093006 arti-201010030422006 arti-201008280032006 arti-201011030113006 arti-201011250827006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo