Meteorolozi su za srijedu najavili snijeg i još niže temperature, pa je nužno vozilo pripremiti za zimske uvjete! Kako to učiniti? Donosimo savjete automehaničara koji kaže da nam za pripremu vozila nije potrebno puno vremena niti novca.
Zimske gume arti-201111200283006Većina servisera će pregled vozila napraviti besplatno i udijeliti vam koji koristan savjet! Prije svega trebate obratiti pozornost na gume. Svakako bi bilo poželjno staviti zimske gume na sva četiri kotača, a ako imate gume iz prijašnjih sezona, provjerite njihovo godište (napisano na bočnoj strani pored oznake DOT, npr. 2309, prva dva broja su oznaka tjedna u godini proizvodnje, druga dva broja su godina proizvodnje), kao i njihovu istrošenost (dubina šare profila ne smije biti manja od 4 mm)!
Tekućine Idemo dalje. Tekućine u vozilu su od presudne važnosti! Kvalitetna rashladna tekućina u motoru osigurava nesmetani rad u zimskim uvjetima! Točka smrzavanja u našem podneblju ne smije biti viša od -30 Celzijevih stupnjeva, a također treba voditi računa o tome koliko je vremena prošlo od zadnje izmjene antifriza! Svi proizvođači savjetuju da se bez obzira na točku smrzavanja antifriz (svake tri do četiri godine) preventivno mijenja zbog gubitka antikorozivnih svojstava same tekućine, koja daljnjom upotrebom može izazvati ozbiljne i skupe popravke na cijelom sistemu!
Tri faktora za vidljivost Za dobru i sigurnu vidljivost važna su tri faktora: tekućina za pranje stakala, koja se također ne smrzava na niskim temperaturama (možete je kupiti čak i na policama supermarketa), zatim brisači koji će očistiti cijelo staklo od raznih nečistoća i koji neće ostavljati zamrljane tragove od mrtvih kukaca, smoga, blata... te treća jako važna stavka – filtar kabine! Ako je začepljen zbog uvenulog lišća ili je mokar zbog začepljene odvodnje na samom vozilu, zrak koji struji preko njega će uvijek biti vlažan i smrdljiv, te će unutarnja strana stakla biti stalno zamagljena, a vidljivost nikakva!
Sljedeće na što treba obratiti pozornost je akumulator! Današnji akumulatori imaju zatvoren sistem, te nije moguće kontrolirati stanje elektrolita u njima (kako je zatvoren sistem, ne događa se niti gubitak elektrolita), pa stoga jedino treba obratiti pažnju na čistoću kontakata između stupića akumulatora i klema na kablovima! Dijagnostičkim uređajem se također ispituje napunjenost kapaciteta akumulatora i njegovo stanje pod opterećenjem, te se može predvidjeti izdržljivost na niskim temperaturama!
Kao na špici, važno je biti viđen arti-201111180135006Osim vidljivosti prema van, još je važnije biti viđen, pa pažnju morate posvetiti i svjetlima! Od vas se ne traži da auto bude osvijetljen kao božićno drvce, nego samo da sva svjetla koja su tvornički došla s vozilom budu ispravna!
I još samo - kako stati?! Kad smo ispunili sve navedene stvari, zadnja i najvažnija stvar je kako stati na vrijeme!? Kočnice su zimi presudna stvar, rade li ispravno i koči li svaki kotač jednako (da ne dođe do zanošenja vozila) svakako prepustite stručnjaku! U slučaju da ne rade kako bi trebale, svakako ih čim prije popravite i ne pomišljajte s takvim vozilom kretati u promet! Zaustavni put će u tom slučaju biti duži od očekivanog, a posljedice mogu biti fatalne! Još jedan faktor koji utječe na brzinu zaustavljanja su gume! Neki se rado voze i zimi s ljetnim gumama (žele ušparati i tješe se da još uvijek imaju dobar profil po kojem mogu voziti i zimi), takva guma nije adekvatna za zimske uvjete, njena tvrdoća prilikom niskih temperatura te nemogućnost odvođenja velikih količina vode ili snijega dovode do istog učinka kao kad se s baletnim šlapicama želite kretati po ledu!
Radije koristite javni prijevoz nego da vozite nepripremljen auto u zimskim uvjetima, a ako vam nije stalo da vašeg života i imovine, onda barem nemojte druge dovoditi u opasnost!
Vezani članak:
arti-201111200283006 arti-201111180135006