Zbog povezanosti, koliko uske tek će se saznati, sa aferom Dieselgate svoje dosadašnje pozicije više neće obavljati šefovi razvojnih odjela Volkswagena (Heinz-Jakob Neusser), Audija (Ulrich Hackenberg) i Porschea (Wolfgang Hatz).
Iako su pred Volkswagenovim Odborom za superviziju izjavili da nisu sudjelovali u prevari sa softwareom za prikazivanje lažnih podataka koji je instaliran u različite modele automobila sa TDI motorima, svi spomenuti direktori su dobili otkaz, javlja Reuters.
Bit će toga još ovih dana, u to ne sumnjamo. Ali treba pripaziti i na ekipu iz Mercedesa, BMW-a i Peugeota, jer njihovi automobili troše više nego što bi trebali, poručuju iz Europske agencije za transport i okoliš T&E. Dakle, sve je izglednije kako probleme sa emisijom štetnih plinova muče cijelu industriju.
T&E je u ponedjeljak objavio podatke prema kojima neki novi Mercedes, Peugeot i BMW modeli koriste 50 posto više goriva nego što to pokazuju laboratorijski testovi. Ova agencija koja usko surađuje sa Europskom komisijom također je rekla da njihovi podaci ne dokazuju kako su drugi proizvođači koristili bilo kakve uređaje za lažiranje podataka.
Ipak, u T&E kažu da je razlika između laboratorijskih nalaza i izvještaja s ceste toliko velika i u slučaju karbon dioksida i nitrogen oksida da je potrebna daljnja istraga koja će pokazati što su proizvođači radili kako bi zamaskirali emisije.
"Skandal u Volkswagenu je samo vrh sante leda", rekao je Greg Archer, jedan od managera za čista vozila u T&E, koji kaže da razlike između testova u laboratoriju i na cesti svakog vozača godišnje koštaju oko 450 eura.