Novo izdanje jedne od ikona automobilizma je tu. Novi Beetle (sad je samo Beetle bez prefiksa new) je dulji, širi i niži nego do sada. Tvorci Beetlea željeli su ga stvoriti znatno ozbiljnijim nego što je to bio New Beetle i igre sa suvišnim detaljima tu nije bilo. Kako bi silueta bila što sličnija prvoj Bubi linija krova je snižena, produljena, a i vjetrobransko staklo postavljeno nešto okomitije. U nekim trenutcima, vozeći se gradom i gledajući odraz automobila u izlozima, imali smo dojam kao da sjedimo u nekom čudnom Porscheu, pogotovo kad je tu još i spojler u obliku pačjeg repića na stražnjem dijelu ali i zbog velike naljepnice Turbo postavljene na bokovima odmah iznad praga. Lijepi detalj su i vrata bez okvira.
Prostora za vozača i suvozača ima i više nego u izobilju ali unatoč produljenju krovne linije straga se viši putnici neće osjećati najudobnije. Nedostaje još malo mjesta za koljena i glave. Interijer je zanimljiv, predstavlja veliki odmak u odnosu na New Beetle no i dalje očitu dizajnersku razigranost prigušuju već mnogo puta viđeni elementi iz ostalih automobila VW grupacije. Od posebnosti, ono što svakako treba spomenuti su okruglasta ploča s instrumentima, retro pretinac ispred suvozača koji se otvara prema gore (kao na dobroj staroj Bubi)te prednju armaturu i gornji dio unutarnjih obloga vrata koji su u boji karoserije. Dah retra koji lijepo stoji Beetleu. Materijali i kvaliteta izrade streme biti u samom vrhu klase, dok smo svi zamijetili kako Beetle više nema malu vazu za cvijeće na prednjoj armaturi. Daleko joj kuća. Prtljažnik je također veći nego kod New Beetla. Sad zaprima 300 litara.
Beetle će se nuditi s tri paketa opreme, Beetle, Design i Sport. Razlike između njih se manje tiču nekih funkcionalnih elemenata koliko izgleda i opreme za razmaženije. U svim modelima su električni paket, klimatizacija i radio uređaj u standardnoj opremi. Nastavno na onovni model, Design donosi aluminijske naplatke i Bluetooth dok Sport ima i automatsku klimu kao i parking senzore. No, ovim smo samo zagrebali po potpunom popisu opreme i ne spomenuvši brojne mogućnosti individualizacije automobila. S popisa dodatne opreme rado ćemo izdvojiti posebno ozvučenje Fender (joint venture s Panasonicom) uz koje ide i mogućnost promjene indirektne iluminacije interijera u bijelu, plavu ili crvenu.
Sigurnost je također neupitna, svaki Beetle ima ESP (uključujući i ABS, Brake Asist, EDS, ASR i sustav stabilizranja prikolice), Isofix i šest zračnih jastuka. Euro NCAP crash test još nije proveden, no očekuje se rezultat jednak njegovom konstrukcijskom blizancu Golfu – pet zvjezdica. U Volkswagenu su posebno ponosni što je Beetle ugodniji i bolji u vožnji s dosta sportskog osjećaja.To posebno dolazi do izražaja u najjačem modelu iz ponude, kojeg pogoni dvolitreni turbobenzinac sa 197 KS. To je ujedno i najbrži Beetle koji se nudi, i u potpunosti dijeli pogonski sklop s Golfom GTI što u biti i nije tako loše.
Ovaj motor ima dovoljno snage da Beetla do brzine od 100 km/h doveze za svega 7,5 sekundi te pojuri do brzine od 225 km/h u verziji s ručnim šestostupanjskim mjenjačem. To je nijansu slabije od već spomenutog Golfa GTI ali i dalje poprilično brzo. Testna vozila koja smo isprobali u gradskim uvjetima Berlina kao i na predivnim njemačkim 'landstrasse' i naravno, autocestama imala su sjajni poluautomatski DSG mjenjač. On u sebi sljubljuje najbolje od dva svijeta, užitak vožnje s ručnim i savršen rad i nepogrešivost automatskog mjenjača. Najugodnije je u gradskim uvjetima držati ga u automatskom modu, a kad izađete na otvorenu cestu prebaciti ga u sportski način rada i uživati u ručnoj izmjeni brzina. I tu nalazimo razliku u odnosu na Golfa GTI, nema pedalica za izmjenu brzina iza volana već se to obavlja isključivo ručicom mjenjača. Ovo je ipak najsnažnija verzija a s početkom prodaje kupci će moći birati između nešto razumnijih opcija motorizacije od ove izvedbe koja će u Europi stajati od tridesetak tisuća eura naviše.
Uvod u benzinsku ponudu čini 1.2 litreni TSI sa 105 KS nakon čega slijedi poprilična rupa u ponudi. Sljedeći benzinac je 1.4 TSI sa 160 KS dok vrh ponude predstavlja dvolitraš kakvog smo imali priliku isprobati. Za američko tržište u ponudi je i 2,5 litreni atmosferski peterocilindraš sa 170 KS. Ljubitelji ekonomičnije vožnje na dispoziciji imaju dva motora. Slabiji je 1.6 litreni TDI sa 105 KS dok je jači 2.0 TDI sa 140 KS. Manji dizel krasi Blue motion tehnologija i 'najzeleniji' je motor iz ponude, krasi ga emisija od svega 112 grama CO2 po kilometru. Pored ručnih šestostupanjskih mjenjača uz ove motore mogu se dobiti 6 ili 7-stupanjski DSG. Kad govorimo o držanju ceste ono je uzorno, kako zahvaljujući širokim gumama tako i elektroničkom XDS diferencijalu koji nalazimo uz Sport model a također nam je znan iz Golfa. No, Beetle ipak nije automobil za jurnjavu čemu kumuje i upravljač koji nam nije davao povratne informacije s ceste u željenoj mjeri. Zašto je to tako otkrili su nam naši domaćini, naime u ruke smo dobili verzije koje su 'mischung' europskog i američkog modela te bi do listopada i početka prodaje sve trebalo biti podešeno upravo onako kako to žele i vole vozači na Starom kontinentu.
Beetle će u Njemačkoj, kad krene prodaja u listopadu, stajati od 16.900 Eura naviše, dok kod nas već sada možemo očekivati i nešto višu cijenu zbog bogatije opreme. Kolika će ona točno biti zasad je nezahvalno predviđati. Da rezimiramo, Beetle je svakako zanimljiv automobil koji sad konačno ima 'štofa' za udar na Minija. Beetle ne želi svojim performansama nadmašiti Golfa niti mu biti konkurencija, njega će ljudi kupovati prvenstveno zbog stila, imidža i nostalgije. Naravno, tu će trebati prihvatiti neke kompromise po pitanju praktičnosti ali kod ovakvih automobila je ipak oduvijek biralo srce.
Vezani članak:
arti-201007210548006