Prošlog tjedna je na 88. europskom salonu automobila u Bruxellesu Citroën premijerno predstavio električni gradski automobil C-Zero. Malen izvana, velik iznutra, ovaj simpatični automobil na tržište stiže koncem godine
Svima koji umjesto krvi u venama imaju benzin ovi podaci djeluju zastrašujuće: nula litara goriva, nula emisije CO2 i nula buke. S modelom C-Zero francuski proizvođač obogatiti će svoju ponudu u segmentu malih automobila sa stopostotnim električnim rješenjem.
Taj novi gradski ratnik osmišljen je kako bi olakšao mobilnost u gradovima. Njegove prednosti su male dimenzije, brzo punjenje i autonomija goriva dostatna za svakodnevna putovanja. Pritom, sve se to odvija u tišini pri kojoj će putnici zaboraviti gradsku buku.
Citroën je do sada proizveo više od 5500 već električnih vozila, te im to iskustvo pomaže da postanu važan čimbenik na tržištu kojem se predviđa snažan rast u skoroj budućnosti.
C-Zero je razvijen u suradnji s Mitsubishi Motors Corporation i bit će komercijaliziran tijekom zadnjeg tromjesečja 2010. kao njihov drugi električni automobil, uz bok Berlingu First Electrique koji je razvijen s Venturijem.
Riječ je o potpuno električnom vozilu koje pogoni sinkroni motor sa stalnim magnetom te razvija 47 kW (64 KS) pri okretnom momentu od 3000 do 6000 o/min. Njegov najveći okretni moment iznosi 180 Nm pri 0 do 2000 o/min.
Punjenje akumulatora vrši se spajanjem kabla za napajanje na utičnicu od 220 V. Također je moguće priključivanjem na 400 V izvršiti 80%-tno punjenje u samo 30 minuta.
Zahvaljujući dužini od 3,48 m i promjeru kruga okretanja od 9 m, C-Zero se iznimno lako kreće kroz grad. Njegove performanse su također u skladu s onim što se očekuje od gradskog automobila.
Najveća brzina od 130 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h u otprilike 15 sekundi, ubrzanja od 60 do 90 km/h u šest sekundi i autonomija goriva za približno 130 km omogućuju mu bezbrižnu vožnju izvan grada.
Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku od 255 cm. interijer je dovoljno prostran za četiri odrasle osobe i prtljažnik od 166 litara.
Serijska oprema bit će bogata, izdvojit ćemo sevoupravljač, ABS, TCS, ESP, električni paket, klima uređaj, šest zračnih jastuka i drugo.
Na tržištu se očekuje koncem godine, a o cijenama se još ne govori. No, očekujemo da, sukladno planovima masovne elektrifikacije cesta, one budu prilagođene kupovnoj moći šireg kruga vozača.