Trebao je to biti tjedan Martina Winterkorna. U petak je Nadzornom odboru VW-a htio predstaviti svoj “masterplan” za reorganizaciju koncerna. A sad Volkswagenu prijeti kazna od nekoliko milijardi eura – i najveći osobni poraz Winterkorna otkako je na čelu VW-a.
Poslovni rezultati u SAD-u su "katastrofa", bjesnio je već početkom 2014. moćni šef Radničkog vijeća. Mislio je i na loše poslovanje u Americi, ali prije svega na nesposobnost menadžmenta u Wolfsburgu da reagira na to. Koliko je on bio u pravu pokazuju i rezultat istrage Američke agencije za zaštitu okoliša o manipuliranim testovima VW-a.
Izgubljena kontrola
Winterkorn je tada bio uviđavan, uobičajeno strogo je tada reagirao i uručio otkaz odgovornim osobama. Ali onda je napravio stratešku grešku. Od tada je poslovanje u SAD-u zapravo u odgovornosti Winterkorna, šefa velikog koncerna s 12 različitih brendova. Winterkorn se uvijek predstavlja kao savjestan inženjer koji je "opčinjen" detaljima. Njegov svijet je tehnika i Winterkorn je vjerovao da njome vlada. Čak i u jednom koncernu u kojem je pod njegovim vodstvom broj godišnje proizvedenih vozila udvostručen na deset milijuna. I onda je on morao priznati da je – izgubio kontrolu.
Već 16 mjeseci traje istraga zbog manipulacija rezultatima testova ispušnih plinova. To je bilo puno vremena za reakciju od strane VW-ovih inženjera. Što su Winterkorn i njegovi suradnici napravili posljednjih mjeseci? Najveći svjetski proizvođač automobila, bok uz bok s Toyotom, za to se vrijeme očito malo previše brinuo oko brzog rasta poslovanja. Gotovo iz tjedna u tjedan se svjetskoj javnosti prezentiraju novi modeli osobnih vozila i svake godine se otvaraju nove tvornice u Kini ili Južnoj Americi.
Kao šef koncerna Martin Winterkorn je godinama bio i šef VW-a, ključne marke u koncernu. Nedavno je tu šefovsku fotelju prepustio bivšem menadžeru BMW-a, Herbertu Diessu. Izgleda prekasno.
"Katastrofa" u SAD-u
"Katastrofa" u SAD-u postaje sve stravičnija. Tijekom prošlog mjeseca VW je potvrdio debeli minus u poslovanju. Cijena dionica opada (u ponedjeljak su dionice nakon otvaranja burzi pale za nevjerojatnih 20 posto). Dok Winterkorn sad "žali" zbog manipulacija i istovremeno najavljuje da želi ponovno zadobiti povjerenje mušterija u SAD-u, on zapravo ne shvaća stvarno stanje. Amerikanci su i prije skandala radije kupovali automobile Forda, General Motorsa i Toyote.
Ono što Volkswagenu sada treba je nova kultura vođenja (menadžmenta) u koncernu. Više odgovornosti pojedinih marki i manje samovladara Winterkorna. Upravo to bi on i trebao predložiti Nadzornom odboru, ukoliko želi dovršiti svoj ugovor koji vrijedi do 2018, piše Deutsche Welle.
Deutsche Welle/Danas.hr