Posljednjih dana, u automobilskoj se industriji puno priča o kineskoj marki BYD koja je krajem prošle godine prodajom nadmašila Teslu u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca.
Iako je Tesla zadržala vodeću poziciju u cijeloj godini, BYD je ovim svojim uspjehom dobrano podigao prašinu.
Prema njihovim izvješćima, BYD je lani prodao gotovo 1,6 milijuna električnih vozila, a kada se na to dodaju hibridni modeli, brojka premašuje tri milijuna.
Ova tvrtka u samim je počecima proizvodila punjive baterije za mobitele, prijenosna računala i druge elektroničke uređaje, a prema analitičarima, upravo na izvornom poslovanju s baterijama, koje spadaju među najskuplje dijelove električnih vozila, a interna proizvodnja znatno smanjuje troškove, počiva i njihov uspjeh.
Cijene električnih automobila visoke su upravo zbog baterija, a zahvaljujući nižim troškovima baterija kineska kompanija dosta je snizila cijene električnih automobila na kraju prošle godine, što je rezultiralo prodajom samo u prosincu koja je skočila za 70 posto.
Tvrtka je osnovana 1995. godine u gradu Shenzhenu, a nakon prvotnog bavljenja s baterijama, zaokret u smjeru auto industrije kreće 2003. godine kada su kupili malog kineskog proizvođača automobila. Nakon toga, 2005. godine lansirali su svoj prvi automobil pod nazivom F3, a 2008. godine je predstavljen F3DM, plug-in hibridno električno vozilo.
Grade ogromnu tvornicu u Europi
Posljednjih nekoliko godina, kineski automobilski brendovi sve se više probijaju na europsko tržište, a svoj dio kolača u Europi zasigurno planira uzeti i BYD.
Naznaka tome je i prva njihova tvornica u Europi, a koju BYD planira graditi u našem susjedstvu, u Mađarskoj. Ovaj veliki projekt najavljen je 2023. godine. Investicija je golema – radi se o 13 milijardi eura, a tvornica će otvoriti novih 19.000 radnih mjesta.
Pregovaralo se još i s Francuskom i Njemačkom, zemljama koje prednjače po proizvodnji automobila u Europi, te imaju iznimno jaku nacionalnu autoindustriju, no na kraju je odlučeno da će upravo Mađarska biti zemlja iz koje BYD kreće u veliki pohod na Europu.
Tvornica će biti otvorena u gradu Szegedu, a mađarska je vlada već ranije osigurala novac za cestovnu, željezničku, električnu i plinsku infrastrukturu za budući industrijski park. U tvornici u Mađarskoj, BYD će proizvoditi električna vozila i plug-in hibride za tržište Europske unije.
POGLEDAJTE VIDEO: Rimac zaposlenika traži na Facebooku, a za preporuku dobijete 1000 eura: 'To je napravila i tvrtka Elona Muska'
Još jedna velika vijest u svijetlu dolaska BYD-a u Europu je i to da je BYD predstavljen kao glavni sponzor Eura 2024. koji se održava praktički u srcu europske proizvodnje automobila, u Njemačkoj. Također, najavljeno je i da će BYD biti sponzor finala Lige nacija 2025. i 2027., idućih kvalifikacija za Europsko i Svjetsko prvenstvo te Eura 2028. godine.
Inače, postoji jedna interesantna anegdota s BYD-om i Teslom, odnosno Elonom Muskom. Naime, 2011. godine kada su novinari pitali Muska o konkurentnosti BYD-ja, Elon Musk se na to pitanje – smijao.