Peugeot 3008, model koji je predstavljen 2016. godine, a koji je 2017. godine dobio nagradu Car of the Year (Europski automobil godine), dobio je svoju moderniju, hibridnu verziju, za koju ćete već na prvi pogled reći – wow! I taj wow nije jedini koji ćete izustiti kada se radi o ovom vozilu. Dojmljiva će i njegova unutrašnjost, no ono što me najviše kupilo, priznat ću vam, zapravo se skriva ispod haube, gdje leži brutalnih hibridnih 300 konja. Tko bi rekao, zar ne?
Peugeot 3008 Hybrid ima 300 KS
Zašto me to impresionira? Prvo, jer mi izgledom uopće ne djeluje kao auto koji ima 300 konja. Nadalje, kada govorimo u SUV modelima automobila, u pravilu ih kupujemo zbog nekih drugih stvari: praktičnosti, komocije i više prostora kojeg ovakvi modeli pružaju. Takve automobile ne percipiramo baš pretjerano kao "gradske aute", jer odudaraju od tih standarda. No Francuzi su nas "zeznuli", pa su u njega stavili baterije i na taj ga način prilagodili gradu, gdje će 3008 najčešće trošiti bateriju, a ne benzin.
I to nije sve! Iako je automobil velik, Peugeot se hvali da ima jako mali krug okretaja, što je itekako potrebno (i zahvalno) za vožnju gradskim ulicama.
Peugeot se hvali da ovaj model ima mali krug okretanja, što je jako praktično u gradskoj vožnji
Moderni dizajn
Na testu smo imali novi model, čija prednja svjetla djeluju agresivnije, a zanimljivo izgleda i zbog crnih šara koje izgledaju kao trepavice. Koliko god ga pomno promatrali sprijeda, maglenke kod njega nećete vidjeti. Ne zato jer ih nema, već zato što su one integrirane u glavna led svjetla. Ništa manje izanimljivo nije niti straga, gdje svjetla izgledaju kao pandže.
Prednja svjetla jako su interesantna
Dizajn Peugeota je dvobojan i moderan. Zbog crne maske, sprijeda mi je automobil djelovao puno "opakije" nego straga, gdje je dizajn nekako puno umjereniji. Osobno mi je vozilo jako elegantno te mi djeluje profinjeno.
Prednja strana vozila
Stražnja strana Peugeota 3008 Hybrid
Profinjenost unutrašnjosti
Ništa manje elegantan nije niti iznutra. Budući da se u njemu nalaze zaista fini materijali, osjećaj u kabini je premium, a kada sjednete u njega, imat ćete dojam da ste učahureni. Sve važno podređeno je vozaču, odnosno sve je unutra lagano zakrenuto prema vama kada vozite.
Unutrašnjost je profinjena te je sve podređeno vozaču
U sredini se nalazi glavni ekran od 10 inča, koji je osjetljiv na dodir, a prečaci za njegove funkcije nalaze se ispod ekrana te su napravljeni kao piano tipke. Tamo ćete moći namjestiti i klimu, koja može puhati na tri načina – soft, normal i fast. Kako spadam u onu kategoriju ljudi koja nije ljubitelj klime (jer me stalno napuše i prehladi), samo ću vam reći da je ovaj soft način rada pravi blagoslov. U automobilu će vam biti ugodno, a s druge strane, neće vas napuhati i upaliti vam sinuse. Hvala vam, Francuzi, zbog vas nemam više toliku odbojnost prema klimi! E da, ima i kotačić za pojačavanje odnosno stišavanje glasnoće. I to "lajkamo", jer je super praktično.
Glavni ekran
Vozači pak će uživati u iCockpitu dimenzija 12,3 inča, koji se nalazi iznad volana, gdje se prikazuju sve relevantne informacije za vožnju. Možda ćete se mrvicu morati naviknuti na početku na njega, i to zbog položaja volana, koji je spomenimo usput, malen i sportski, pa mogu slobodno reći i pomalo neobičan za tako velik automobil.
iCockpit se nalazi ispred vozača
Budući da ima crni krov, nekima će možda u kabini biti malkice mračno. No to se lako riješi jer Peugeot 3008 ima panoramski krov pa ćete bez problema moći uživati u danjem svjetlu. To pak sad otvara jednu drugu problematiku za one malo više, jer zbog panoramskog krova mjesta za glavu ima malo manje.
Prtljažnik Peugeota 3008 Hybrid zapremnine je 520 litara, što spada u neki prosjek. Mrvicu je manji od očekivanog jer se ispod nalaze baterije. Ono što je super su podnice koje se dižu, a ispod kojih su mali pretinci gdje možete držati kabel za punjenje, pa on neće smetati u prtljažniku.
Ispod podnica nalaze se mali pretinci
Za skijaše, tu je i tunel za skije, a koliko je Peugeot 3008 praktičan dovoljno govori činjenica da se suvozačko sjedalo može polegnuti, pa ćete dobiti dodatni prostor ako prevozite nešto duže.
Suvozačevo sjedalo može se preklopiti
Najbolje iz dva svijeta
Peugeot 3008 je plug-in hibrid, koji je zamišljen kao najbolje iz dva svijeta. Zahvaljujući svojoj bateriji, on u gradu lagano i u tišini krstari te ne troši gorivo, a s druge strane nema straha da ćete ostati bez struje jer će se u tom trenutku prebaciti na benzinski motor.
Njegova baterija nije velika; na struju ovaj automobil može prijeći 50 do 60 kilometara, no to će vam biti dovoljno za neku dnevnu vožnju (pa možda čak i više).
S jedne strane nalazi se poklopac rezervoara, a s druge strane priključak za punjenje
Kada se automobil nalazi na punjaču, na iCockpitu će pisati koliko mu je vremena potrebno da se napuni. Ako imate kuću i mogućnost da ga preko noći ostavite uštekanog u struju na kućnoj utičnici, trebat će mu nekih 8 sati da se napuni. Jako zgodna stvar je i ta da će vam navigacija osim benzinskih postaja pokazivati i električne punionice.
Peugeot 3008 Hybrid ima četiri načina rada: SPORT (kada koristi samo benzinski motor), HYBRID (kada kombinira motor i bateriju), ELECTRIC (samo baterija) i 4x4 (benzin i baterija). Osobno me kod ovog automobila najviše oduševljava 4x4 način. Zašto? Vratit ćemo se opet na početak priče – on je šminker, elegantan izvana, i nikada po njegovuizgledu ne bih rekla da je kadar i sposoban i za malo žešće terene.
Peugeot 3008 Hybrid
Dolazimo konačno i do ključnog pitanja: Kako ovaj auto vozi? Jako dobro. Njegovih 300 KS uvijek će vam biti na raspolaganju, pa i onda kada mu je baterija prazna. U zavojima je pristojan, na autocesti lagano krstari, a udobnost ćete osjetiti i kada prelazite preko rupa i šahtova (iako ima velike felge).
Ono što me najviše oduševilo na testu je ta njegova mogućnost da bude i jedno i drugo. S jedne strane, on je div od 300 konja koji ide kao zmaj kada je potrebno. S druge pak strane, u gradu se ponaša kao kakav tipičan gradski automobil – štedan je, okretan je i jako praktičan. Mogućnost njegove transformacije iz jednog u drugo je zaista nešto što će apsolutno svakoga oduševiti.
Volan je malen i sportski
Početna cijena za benzinca kreće od 214 tisuća kuna. Cijena najopremljenijeg i najjačeg hibrida je 409.555 kuna, a za taj ćete novac, ako mi dopustite jedan subjektivan komentar, dobiti – transformera. To je možda najbolji opis ovog automobila, koji će zadovoljiti kriterije i onih zahtjevnih koji traže da im automobil bude po mjeri u apsolutno svakoj prilici…
Njegova unutrašnjost jako je profinjenja
Specifikacije
Peugeot 3008 BLACK PACK GT PHEV AWD 300
Paket opreme: BLACK PACK GT
Motor: Benzinski, 4 cilindra, 1598 cm3 + elektro motor
Pogon: Svi kotači
Snaga: 300 KS
Okretni moment: 202 Nm
Ubrzanje 0-100: 6,1 sek
Maksimalna brzina: 240 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 2 l/100km – 7 l/100km
CO2: 39 g/km
Početna cijena modela: 190.975,00 kuna
Cijena testnog modela: 409.555,37 HRK (bez državnih poticaja za elektrificirana vozila)
Peugeot 3008