Kada je ugledala svjetlo dana, nova Opel Mokka ostavila je bez teksta sve ljubitelje automobila i poznavatelje ove legendarne njemačke marke. Jer Mokka je, naime, drastično promijenila svoj izgled u odnosu na prvu generaciju koja je na tržište stigla davne 2012. godine.
Od tipičnog crossovera pomalo okruglastog oblika, ova je ljepotica "isklesala" i pooštrila vanjske linije, poigrala se kombinacijom boja te je udarila pečat svim budućim Opelovim modelima. Postala je, zapravo, ogledni primjerak budućnosti ovog automobilskog brenda te je od pomalo dosadnjikavog modela postala auto za mlade i sve one koji se tako osjećaju.
Nova Opel Mokka
Auto za mlade
"Manje normalnog, više Mokke", bila je krilatica kojom su se Nijemci vodili kada su pravili ovaj otkačeni crossover. Nama je na test stigla Opel Mokka GS LINE F 12 XHT & AT-8 S/S, benzinac sa 130 konjskih snaga. Ovaj model inače dolazi u varijanti s benzinskim i dizelskim motorom, ali i s električnim motorom, u rasponu od 100 do 136 KS.
Vanjski dizajn automobila nešto je što će vas zasigurno odmah privući.
Interesantan vanjski dizajn za kojim će se svi okrenuti
Oštre linije karoserije čine automobil pomalo robustnim, a kombinacija crne i bijele boje s crvenim detaljem koji se proteže uz rub stakla učinio je ovaj auto uočljivim u svakom trenutku. Stražnja je strana posebno lijepo izvedena, a uz crnu munju te efektno ispisana slova, tu je i auspuh s dvije ispušne cijevi koje će izmamiti osmijeh na lice svakom zagriženom ljubitelju automobila.
Slova i logotip na stražnjoj strani posebno se lijepo ističu
U oči su mi je upao i poklopac za gorivo neobično velikih dimenzija; mislim da zapravo nikada nisam vidjela tako velika vrata.
Baš kao i vanjština, i njegova je unutrašnjost primamljiva, a sve zbog kombinacije crno-crvene boje. Crna dominira, no razbijaju je crveni detalji koji se protežu duž kokpita, a ima ih i na sjedalima.
Unutrašnjost je interesantna zbog crvenih detalja u automobilu
Nijemci su njegovu unutrašnjost opisali pojmom "digitalna detoksikacija", jer u njemu se nalazi malo tipkica u odnosu na slične modele koje nudi konkurencija. Ono što se od tipka nalazi u njegovoj unutrašnjosti zapravo je jako praktično.
Sve važne funkcije izvan glavnog ekrana
Posebno me oduševilo što su funkcije lane assist, auto start te parking senzori izdvojeni iz opcija koje se namještaju na glavnom ekranu pa te funkcije možete paliti i gasiti na tipkama koje su smještene iznad mjenjača. To zapravo ne samo da je praktičnije, već je i puno sigurnije tijekom vožnje. Mokka se može pohvaliti i sa dosta sigurnosne opreme, pa tako automobil čita znakove, ima parking senzore i kameru za parking, ali i tempomat koji je zgodan za korištenje vozite li se autocestom.
Glavni ekran dimenzija je 10 inča
Glavni ekran dimenzija je 10 inča, a ono što je super kod njega jest da je okrenut prema vozaču, koji na taj način ima puno bolji pregled svega što treba vidjeti na njemu. Sa svojim pametnim telefonima na njega se možete spojiti putem aplikacija Apple Car Play i Android Auto. Osim što je ekran zakrenut pa sam time imala puno bolji pogled na navigaciju u vožnji, jako mi se svidjelo i što se ispod glavnog ekrana nalaze tipke koje služe kao prečaci za pojedine opcije koje se tamo nude.
Opel Mokka
Osobno nikada nisam oduševljena kada pojedine funkcije vozila možete paliti i gasiti isključivo na glavnom ekranu, odnosno na taj famozni "tač" – kao vozaču, to mi predstavlja veliku distrakciju, umanjuje koncentraciju te, ako mene pitate, predstavlja rizik za sigurnost u vožnji. Zbog toga mi se Mokkina izvedba s prečacima koji su na neki način "izvađeni" iz glavnog ekrana jako svidjela. Kad već i sami ciljaju na mlađe generacije, koje ruku na srce i nemaju toliko vozačkog iskustva, tada se ovo pokazalo kao pun pogodak.
Vanjština privlači jednako kao i njegova unutrašnjost
Ogroman pretinac
Opel je na neki način "spojio" vozačev displej i glavni ekran, nazvavši taj dio "čistom pločom", a na vozačevom displeju mogu se mijenjati opcije ovisno o preferencijama pojedinca koji sjedi za volanom. Temperatura u vozilu, odnosno klima, može se regulirati na dva mjesta – u glavnom ekranu, ali i na tipkama koje se nalaze ispod. Stražnja klupa je komotna, no iza je pomalo mračno te nedostaje mrvicu svjetla.
Stražnja klupa Opel Mokke
Ostala sam impresionirana veličinom pretinca koji se nalazi ispred suvozača. On je ogroman, pa smo se tijekom snimanja zezali da je toliko dubok da bismo u njega komotno mogli staviti lonac sarme. Prtljažnik automobila zapremnine je 350 litara, što je manje od prosjeka klase, no dobra je vijest da je prtljažnik na dvije razine. U početku ćete možda muku mučiti s otvaranjem prtljažnika, jer gumbić za otvaranje nije odmah tamo da biste istim potezom napravili čitavu radnju, već je smješten ispod tog dijela gdje se automobilu otvara prtljažnik.
Prtljažnik Opela Mokke
Prtljažnik Opel Mokke sa spuštenom stražnjom klupom
Automobil ima i bežično punjenje za mobitel, ali i pregršt USB portova gdje se također mogu puniti mobiteli.
Model kojeg smo imali na testu ima automatski mjenjač s osam stupnjeva. No, mjenjač ne izgleda kao klasični mjenjač na koje smo navikli, već se radi o maloj polugici s kojom "šaltate". Sjedala djeluju sportski, pomalo su školjkastog oblika pa sam se u njih fino mogla zavaliti kada sam vozila.
Sjedala Opel Mokke
Čvrsta, a jednostavna
Osobno mi je automobil djelovao jako robustno, a upravo takav dojam imala sam i u vožnji. U vožnji sam imala osjećaj da sam jako visoko, odnosno da je automobil i višlji nego što jest, a fora mi je bilo što sam cijelo vrijeme vožnje mogla vidjeti njegovu haubu pred sobom, kao i "krijestu" koja ide posred haube, jer hauba ne „pada“ kao kod ostalih automobila, već je ravna do samog ruba. Taj detalj puno mi je olakšavao vožnju kada sam se kretala kroz uske gradske ulice.
Nova Mokka interesantna je i zbog kombinacija boje koje krase vanjski dizajn
U vožnji mi je Mokka djelovala jako čvrsto, a istovremeno je bila jednostavna u svemu – to je zapravo njezina najveća čar. Ako niste totalni fanatik za automobilima, sve što vam je potrebno od vozila jest jednostavnost i praktičnost, a upravo to Opel Mokka nudi.
Opel Mokka
Pa, da sumiramo – jesu li uspjeli u svom naumu da ovim modelom privuku mlađe generacije? Apsolutno da! Mlade će definitivno privući njezin jedinstven izgled i izvana, ali i iznutra. Crossoveri su iz dana u dan sve popularniji, a i njihova je konkurencija sve veća. Mokka zapravo ulazi na teško tržište, no definitivno su našli načina da se istaknu od konkurencije…
Nova Opel Mokka
Specifikacije
Opel Mokka GS Line F 12 XHT & AT-8 S/S
Paket opreme: GS Line
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 130 KS
Okretni moment: 230 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,1 sek
Maksimalna brzina: 202 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 6-7,5 l/100km
CO2: 135 g/km
Početna cijena modela: 136.209,00 kuna
Cijena testnog modela: 209.339,00 kuna