Neki automobili ispisali su povijest, a svojim su se rezultatima svrstali među one koji se pamte i koji su postali prepoznatljivi diljem svijeta. Među njima je i popularni Toyotin model Corolla, koji je do sada prodan u preko 50 milijuna primjeraka, a zbog čega se može pohvaliti titulom najprodavanijeg automobila na svijetu.
Nekada poznati kompakt, ali i limuzina, sada se svijetu pokazao u malo drugačijem izdanju. Corolla je, naime, postala crossover, a model Toyota Corolla Cross nedavno nam je stigao na test i u rubriku "Ženski kut".
'Corolla za svakoga'
Prativši trendove i želje tržišta, Toyota je trebala model da popuni rupu između modela Yaris Cross i RAV 4, pa su se Japanci odlučili svoj najpoznatiji auto malo podići u visine. Iako je za Hrvate ovo novi model koji je na domaćem tržištu predstavljen 2022. godine, Corolla Cross predstavljena je već 2020. godine na azijskom tržištu dok je 2021. godine predstavljena na brazilskom i afričkom tržištu.
Japanci kažu da je ovo "Corolla za svakoga", a iako s popularnim kompaktom dijeli ime, izgledom se ta dva automobila potpuno razlikuju. Corolla Cross je potpuno novi model, a tek ako se malo bolje zagledate u prednju masku, uočit ćete sličnosti s velikim SUV-om RAV 4.
Automobil ima klasičnu SUV liniju, gdje se sprijeda ističu japanski oštre linije zbog kojih auto izgleda kao da vas namrgođeno gleda.
Unutrašnjost automobila je prostrana, a tome puno pridonose velike staklene površine zbog čega je automobil jako pregledan. Također, cijelu unutrašnjost dodatno osvjetljava i veliki panoramski krov. U Corolli Cross sjedi se povišeno, no kada sjednete na vozačko mjesto, shvatit ćete da je automobil zapravo dosta niži u odnosu na konkurentske modele. Ako mislite da će vam to možda biti problem, varate se. Zapravo ga je nevjerojatno lako voziti i njime upravljati.
Unutra se vidi da je sve odrađeno jako kvalitetno i da je sve na svome mjestu. Ništa drugo nije za očekivati, jer ipak su to Japanci koji znaju odraditi posao kako treba.
Ispred vozača smješten je veliki ekran dimenzija 12,3 inča na kojem se nalaze sve moguće informacije koje vam trebaju u vožnji, a grafike na ekranu mijenjaju se kako mijenjate način vožnje. Displej se može personalizirati na nekoliko različitih načina, što je također jako fora.
Glavni ekran nalazi se na sredini kokpita i strši iz njega, a dimenzija je 10,5 inča. On je dosta moderan što se tiče grafika. Naime, Toyota je dugo vremena bila vjerna svojim starijim grafikama na ekranima koje su izgledale kao da su iz 90-ih godina, a u ovom automobilu i taj je segment znatno moderniziran. Unatoč modernizaciji, ekran je i dalje ostao jednostavan za korištenje i snalaženje.
U ugodnoj vožnji uživat će i oni koji se voze na stražnjoj klupi, a automobil je posebno zgodan za obitelji s malom djecom. Naime, vrata se otvaraju gotovo pod kutom od 90 stupnjeva, što je sjajno za umetanje dječje sjedalice. Straga ima i puno prostora za glavu, ali i nekoliko zgodnih funkcija kao primjerice USB utori za punjenje pametnih telefona.
Prljažnik je veličine 433 litre, no spuštanjem stražnje klupe ne dobiva se ravan pod
Jako praktičan je i prtljažnik koji je zapremnine od 433 do 1337 litara – vrlo je nizak, a otvor je jako velik, što je savršeno za utovar malo većih stvari.
Sigurnost kao standard
U maniri dobre stare Toyotine mantre "sigurnost nije opcija" i Corolla Cross puna je sigurnosne opreme koja se dobiva u standardnom paketu. Između ostalog, tu su opcije kao automatsko kočenje, zadržavanje automobila u traci, prepoznavanje pješaka, biciklista, upozorenje na kameri kada netko dolazi sa strane i tako dalje. Kad smo već kod kamere, valja spomenuti da je ona 360 stupnjeva te vam pokazuje sve što se nalazi oko vas.
Toyotu Corollu Cross pokreće 2.0 hibridni motor s 197 konja. Riječ je o petoj generaciji Toyotinog hibridnog sustava, u kojem su baterije čak 40 posto lakše. Upravo ovaj podatak najbolje govori o tome koliko je Toyota daleko otišla sa svojim hibridima; dok su oni na petoj generaciji, neki od konkurenata još su uvijek na prvoj što se hibrida tiče.
Iako se auto prodaje svud u svijetu, Japanci su posebnu pozornost posvetili tome koliko vozač pritišče pedalu gasa i koliko nakon toga motor daje snage, a pedala gasa u novoj Corolli Cross upoznata je s europskim načinom vožnje koji se u gradovima svodi na stani-kreni i česte promjene brzine.
U gradu je Corolla Cross jako ugodna za vožnju, a zbog hibridnog pogona, pohvalna je i potrošnja pri malim brzinama gdje je ona iznosila ispod šest litara.
Ono što me posebno ugodno iznenadilo kod Corolle Cross je njezina sposobnost terenske vožnje. Auto se pokazao kao iznenađujuće dobar na uzbrdicama i nizbrdicama. Da vam budem iskrena, nisam očekivala tako dobro snalaženje na makadamu, neravnom terenu i poljskom putu prepunom rupa i prepreka, no ispalo je da je Corolla Cross itekako sposobna prijeći i takve, malo zahtjevnije dionice.
Corolla Cross je jako siguran i dobar obiteljski crossover, čija cijena starta već od 34.834 eura. Ako mene pitate, njezin najveći adut je pouzdan hibridni motor, kojeg ljudi diljem svijeta naprosto obožavaju. Mnogi vlasnici Toyote s kojima sam imala prilike razgovarati rekli su da ne pomišljaju mijenjati svoje hibridne Toyote, upravo zbog pogona koji im znatno dugoročno štedi gorivo. No, treba istaknuti da ovaj automobil ima i mnoge druge kvalitete koje ga čine stvarno sjajnim.
Nakon odlične, "obične“ Corolle, niti ova u Cross izdanju nije zakazala. Štoviše, s ovim modelom, popularnost Corolle mogla bi samo još i više porasti…
Specifikacije
Toyota Corolla Cross 2.0 HSD Executive
Paket opreme: Executive
Motor: Benzin, 4 cilindra, 1987 ccm + elektro
Pogon: Prednji
Snaga: 197 KS
Okretni moment: 190 Nm
Ubrzanje 0-100: 7,7 sek
Maksimalna brzina: 180 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,7 litara
CO2: 115 g/km
Cijena početnog modela: 34.834 eura
Cijena testnog modela: 46.305 eura
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.