Jedan od brendova automobila kojeg često viđamo i na našim cestama je češka Škoda, a osim njihovih poznatih modela kao što su Octavia ili Fabia, Hrvati sve više kupuju i njihove SUV-ove iz flote "K" - Kamiq, Karoq i najveći od njih, Kodiaq. Jednog od njih, točnije Škodu Karoq, imali smo priliku isprobati i u našoj rubrici "Ženski kut".
Ovaj auto predstavljen je 2017. godine te je zamijenio uspješnog Yetija. 2019. godine Karoq je globalno bio Škodin najprodavaniji model, a prošle godine na cestama je zasjao i u ovoj redizajniranoj verziji. Koliko je ovaj model popularan možda najbolje govori činjenica da je za njim bila toliko velika potražnja da je Škoda morala upogoniti još dvije postojeće tvornice za proizvodnju ovog auta.
'Ubija' sa svojim Simply Clever rješenjima
Redizajn Karoqa vidljiv je odmah izvana u agresivnijoj masci te duplim LED svjetlima. Auto se nudi s tri vrste opreme – Ambition, Style te SportLine. Naš testni Karoq stigao nam je s posljednjim paketom opreme u Graphite Gray boji koja ovom modelu sjajno stoji.
Riječ je o gradskom SUV-u, iznimno praktičnom i prostranom koji savršeno služi u svakoj prilici. Sjedala u ovoj opremi su sportska, točnije - ona su ThermoFlux. Propuštaju 4.5 puta više zraka nego klasična tkanina što doprinosi, tvrde iz Škode, još većoj udobnosti u automobilu.
Vozačev displej dimenzija je 10,25 inča, ima sjajne grafike te brojne opcije namještanja i funkcija. Jednakih dimenzija je i glavni ekran koji je precizan i brz. Za praktičnije služenje njime tu su prečaci, a veliki plus je i klima koja je izvučena van.
Za Škodu nikako ne mogu reći da je "običan auto“, jer svaki njihov model, pa i ovaj, ima jednu stvar koja, izrazit ću se kolokvijalno, "ubija". Riječ je o Simply Clever rješenjima, iznimno praktičnim stvarima koje se nalaze po cijelom automobilu, a koje maksimalno pojednostavljuju život s ovim automobilom.
Navest ću vam nekoliko primjera; jedan od boljih je svakako strugač za led koji se nalazi u poklopcu za gorivo. Obično svako jutro kada je vani ledeno te se potencijalno smrzava razmišljala imam li ili nemam strugač u autu. Često bi se dogodilo da nemam, pa bi jutarnje struganje leda bila dugotrajna i poprilično mučna improvizacija epskih razmjera. Kad sam vozila Škodu, o tome uopće nisam razmišljala – samo bih izašla iz stana i ako su stakla bila zaleđena, uzela bih strugač, skinula led, vratila ga na mjesto i krenula na posao bez stresa, gubljenja vremena i razbijanja glave kako da skinem led s vjetrobranskog stakla.
Neki dan sam, primjerice, ožednila u vožnji i borila se s otvaranjem boce vode. Na kraju je bocu morao otvoriti moj suvozač, a meni je kroz glavu prošlo "eh da imam Škodu, ne bih se mučila". Zašto? Pa zato jer držači za čaše u Škodi imaju posebnu vrstu podloge koja vam omogućava da bez ičije pomoći, jednom rukom, otvorite bocu vode.
Možda se takve stvari na prvu čine nepotrebnima, no kada ih isprobate i vidite koliko su cool i praktične, shvatit ćete da ovakve sitnice u pojedinim situacijama maksimalno olakšavaju život i putovanje.
Od ostalih pametnih rješenja, tu su i razne utičnice za punjenje koje su smještene od prtljažnika pa sve do kokpita, brojni pretinci, fora razdjelnici za vrećice/prtljagu u prtljažniku, pomične kukice za vješanje, kišobran te brojne druge zanimljive stvari. Također, osobno mi se u autu jako svidjela i ambijentalna rasvjeta, ali i svjetleći efekt sa Škoda natpisom koji se projicira na pod kada po noći otvorite vrata.
Prtljažnik je veličine 521 litre,a preklapanjem sjedala dobiva se ukupno 1810 litara prostora
Prtljažnik našeg Karoqa zapremnine je 521 litara, što je iznad prosjeka klase. Stražnja sjedala mogu se spustiti što znači i dodatni prtljažni prostor ako vam zatreba, a stražnja klupa ima i popularni "otvor za skije" pa tijekom vožnje možete doći do stvari u prtljažniku.
'Friendly' za vozače
Izbor motora u Karoqu je velik pa možete birati između tri benzinska i dva dizel motora snage od 110 pa do 190 konja, a auto može doći i s pogonom 4x4, što ga od gradskog šminkera pretvara u pravi terenac. Naš testni Karoq bio je srednji 1.5 benzinac od 150 konja. Inače, baš ovaj motor jedan je od meni dražih jer se sjajno snalazi u svakoj situaciji i na svakoj cesti. Potrošnja u gradu kretala mu se između 8 i 9 litara, što nije puno s obzirom da se radi o velikom automobilu. Auto možete voziti u četiri različita načina vožnje – Eco, Normal, Sport i Individual, gdje sami namještate postavke vaše vožnje.
Karoq je ono što nazivamo "zlatnom sredinom". On je SUV koji se sjajno uklapa u grad, a s druge strane idealan je i na duže relacije, gdje zbog svojeg prostora i komfora pokazuje svu svoju raskoš.
Većinu našeg testa Karoq i ja smo proveli u gradu. Iako sam na početku mislila da će biti izazovno jer je činjenica da veći auto ponekad znači i više zezancije, ispalo je da apsolutno nikakvih problema nisam imala; čak niti oko parkinga, što je dosta veliki problem u gradu.
Karoq se može pohvaliti brojnim sustavima sigurnosti, kao primjerice adaptivnim tempomatom pa može sam kretati i stati u koloni, automatskim kočenjem, lane assistom, upozorenjem na mrtvi kut, čitačem prometnih znakova, a svi ga ti sustavi sigurnosti rangiraju visoko na ljestvici poželjnih obiteljskih automobila.
Automobil treba služiti ljudima, a ne komplicirati život. Škoda to, usudit ću se reći, razumije najbolje od svih na tržištu. Karoq bih opisala kao jako "friendly" auto za vozače: služi u svakoj prilici, a sa svojim praktičnim detaljima maksimalno pojednostavljuje stvari.
U današnje vrijeme kada se život ubrzao, upravo nam takve stvari i ovakvi limeni ljubimci trebaju da nam olakšaju našu užurbanu svakodnevnicu…
Specifikacije
Škoda Karoq SportLine 1.5 TSI DSG
Paket opreme: SportLine
Motor: Benzin, 4 cilindra, 1498 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 150 KS
Okretni moment: 250 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,0 sek
Maksimalna brzina: 210 km/h
Mjenjač: Automatski, 7-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 8,5 l/100km
CO2: 140 g/km
Cijena osnovnog modela: 25.607 eura
Cijena testnog modela: 35.305 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.