BENZINAC NA STRUJU /

Vozila sam ušminkani terenac koji razbija predrasude: Ne boji se blata i prašine, a jedna me stvar u gradu oduševila

U rubrici 'Ženski kut' ovog vam tjedna predstavljamo Nissan X-Trail, zanimljiv terenac koji je osvojio nagradu pobjednika kategorije 'Veliki SUV' u izboru Ženski svjetski automobil godine 2023. (WWCOTY)

27.8.2023.
20:45
VOYO logo

Terenci su uvijek bili zanimljivi automobili, a među novitetima što se tiče tog segmenta vozila je i novi Nissan X-Trail. SUV u pravom smislu te riječi, pobjednik kategorije "Najbolji veliki SUV" u izboru Ženski svjetski automobil godine 2023., ne tako davno stigao nam je an test u rubriku "Ženski kut".

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Veliki automobili u gradu i nisu baš najsretnije rješenje. Uske ulice, puno automobila, (pre) malo parking mjesta, uska parking mjesta…sve to utječe na to da ljudi koji žive u gradu biraju manje i kompaktnije automobile. Bit ću vam iskrena – svaki puta kada mi na test dolazi neki veliki auto, kao primjerice X-Trail, uvijek sam u nekom laganom grču. Uvijek imam osjećaj da će mi takvi testovi biti stresni, no svaki, ali baš svaki puta ispadne da sam se bezveze stresirala. Ista priča bila je i s X-Trailom – naš test bio je dinamičan, zabavan i sve samo ne dosadan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

X-Trail je najveći Nissanov model koji se prodaje u Hrvatskoj. Proizvodi se od 2000. godine, ovo mu je 4. generacija, a do sada je prodan u gotovo 7 milijuna primjeraka. Od prvotne, kockaste verzije, X-Trail je postao atraktivan, pa mogu čak slobodno reći i ušminkani terenac, koji je od svog prethodnika viši i širi, ali i kraći za 10 centimetara.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Atraktivnosti izvana doprinose oštrije linije sprijeda, prednja maska koja izgledom podsjeća na slovo V, ali i pametna LED svjetla u dva reda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Navigacija stvorena za putovanja

Unutrašnjost X-Traila jako je prostrana, a zahvaljujući panoramskom krovu, doima se još većom nego što je. Kada sjednete za volan, sjedalo će se automatski primaknuti zadnjem memoriranom položaju, što me meni osobno bilo super – taman kad sam iz ruku istovarila sve svoje torbe i stvari na suvozačevo sjedalo, moje vozačko već je bilo namješteno i sve što je ostalo bilo je upaliti auto i krenuti.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Od interesantnijih stvari sprijeda, treba spomenuti ogromno sjenilo za sunce (mislim da tako veliko nisam nikada vidjela) te interesantan središnji dio između dva sjedala gdje se nalaze mjenjač, birač načina vožnje te pretinci. Taj dio je "na dva kata", a donja polica toliko je velika da u nju komotno možete staviti neku osrednju žensku torbu.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Ugodnom osjećaju u automobilu doprinose i kvalitetni materijali, a obzirom da je automobil, između ostalog, namijenjen ljudima koji imaju aktivan lifestyle, materijali su vodootporni.

Vozačima je na raspolaganju vozačev ekran dimenzija 12,3 inča, potom grad-up displej na kojem se projiciraju brzina i ograničenje tijekom vožnje, dok se u sredini nalazi glavni ekran, dimenzija također 12,3 inča. On se može personalizirati, a svoje pametne telefone možete spojiti s njime putem aplikacija Apple CarPlay i Android auto. Ono što je meni osobno najbolje jest njegova navigacija koja u svakom trenutku pokazuje stanje na cestama, ali i restorane, kafiće, poštanske urede i slično, što je sjajno za putovanja i istraživanja novih gradova i lokacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Ugodno će biti putovati i putnicima na stražnjoj klupi. Osim što X-Trial ima opciju grijanja sjedala straga, sjedala se mogu naginjati i pomicati, klima se može namjestiti zasebno od klime sprijeda, a na prozore možete navući male “zastore” koji će vas štititi od sunca.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Stražnja vrata otvaraju se pod kutem od gotovo 90 stupnjeva, što je pogodno za lakše ulaženje i izlaženje iz automobila, ali i za lakše montiranje dječje sjedalice. Nissan X-Trail osim sa 5 sjedala, dolazi i kao sedmosjed.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Može se pohvaliti prtljažnikom zapremnine 585 litara, što je među najvećima u klasi. Ima velik otvor za lakši utovar stvari, ako spustite sjedala, dobit ćete ravan pod. Sam prtljažnik otvara se na pomalo čudnom mjestu, ispod registracije.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Što se tiče motora, u ponudi je blagi hibrid (163 KS) i dva “električna benzinca” kako ih nazivaju - 204 KS s pogonom na dva kotača te jači model od 213 KS i pogonom na sva četiri kotača.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Naš testni bio je najjači model, s pogonom e-Power koji funkcionira na način da koristi benzinski motor kao generator električne energije i odvojen je od kotača jer njih pokeće elektro motor. Ovaj motor zapravo nudi svojevrsno iskustvo vožnje na struju jer u gradu pri nižim brzinama vozi poput kakvog električnog automobila. Odnosno, kako to Nissan kaže - vožnja ovim automobilom je doživljaj vožnje električnog automobila bez potrebe za punjenjem na punionici.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Auto koji razbija predrasude

Veliki auto - velika potrošnja. Veliki auto - veća tlaka u gradu. To su činjenice. No, te iste činjenice padaju u vodu ako imate X-Traila. Zbog njegove posebne vrste pogona, u gradu će vam ovaj auto trošiti između 5 i 6 litara što je po meni suludo malo za jedno ovakvo vozilo, dok će sama vožnja s njim zahvaljujući njegovim brojnim sigurnosnim sustavima, kao i opciji ProPILOT park, biti jednostavna i bezbrižna i u gradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Na autocesti je X-Trail uglađen i tih, što je jako dojmljivo obzirom da se radi o SUV-u, a potrošnja mu se tada penje između 8 i 9 litara. No, grad je premali izazov na X-Traila, pa smo ga odveli na nešto zahtjevniji teren kako bismo se iz prve ruke uvjerili u njegove terenske sposobnosti. Tek na takvom terenu X-Trail pokazuje svu svoju raskoš i zabavu. Ovaj auto ne boji se isprljati i u trenu se od velikog gradskog šminkere pretvara u terenac koji će ispuniti i one malo zahtjevnije zadatke.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Nissan X-Trail starta od 34.515,00 eura, a cijena našeg testnog koji nam je oštro u Tekna opremi iznosi 55.238,63 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obiteljski automobil, automobil za one s aktivnim lifestyleom, automobil za one koji vole putovati, automobil za veće obitelji, automobil za one kojima je potreban snažniji auto koji se može nositi sa zahtjevnijim terenima i kraj svega toga zbog pogona i niske potrošnje i svojevrsni gradski automobil.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Sve je to Nissan X-Trail, auto za kojeg možemo reći da je u jednom trenutku ušminkani ljepotan, dok se već u drugom trenu po potrebi pretvara u terenac kojem ne smetaju ni blato ni prašina.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Automobili me uvijek iznova uspiju iznenaditi, a X-Trail je uspio i razbiti moje predrasude da veliki automobili nisu najbolji izbor za grad. Podjednako dobar i u gradu, šminker i terenac istovremeno. Rijetkima to uspije, a pošto je Nissanu s ovim novim X-Trailom uspjelo, na kraju možemo samo konstatirati da su Japanci, ponovo, napravili sjajan posao te ne sumnjamo da će broj prodanih modela u budućnosti samo rasti…

Specifikacije

Nissan X-Trail e-POWER 213 4WD e-4ORCE Tekna

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paket opreme: Tekna

Motor: Elektro + benzin, 3 cilindra, 1497 ccm 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogon: Svi kotači

Snaga: 213 KS 

Okretni moment: 525 Nm 

Ubrzanje 0-100: 7 sek 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maksimalna brzina: 180 km/h 

Mjenjač: Automatski 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosječna potrošnja na testu: 7,8 litara

CO2: 152 g/km 

Cijena početnog modela: 34.515,00 eura

Cijena testnog modela: 55.238,63 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo