TOTALNO FUNKY /

Isprobala sam najotkačeniji crossover koji vozi sam: Zbog jedne njegove 'zimske funkcije' ostala sam bez riječi

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo novi Nissan Juke, funky crossover

12.2.2023.
21:32
VOYO logo

Malo je koji automobil izazvao takvo zanimanje javnosti kao Nissan Juke sada već davne 2010. godine. Pomalo neobičnog izgleda, ljude je ostavio zbunjenima kakav je to točno auto – je li SUV, crossover ili monovolumen – a vjerujem da svi dobro pamtimo njegova upečatljiva prednja svjetla po kojima su ga apsolutno svi zapamtili. Juke se prodavao diljem svijeta, a prodan je u više od milijun primjeraka.

Njegova druga generacija svjetlo dana ugledala je 2019. godine, a osim pofriškanog izgleda, neke stvari promijenile su se ispod haube pa sada nove verzije ovog automobila voze na hibridni pogon. Jedan takav nedavno smo imali prilike i testirati u našoj rubrici "Ženski kut".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Veći od prethodnika

Promjene kod novog Jukea vidljive su odmah izvana. Njegove linije puno su oštrije i utegnutije, a auto ostavlja pomalo sportski dojam. S boka je Juke tipični crossover – podignut je od tla, a oko kotača ima zaštitu koja štiti karoseriju. Intrigantna mu je i prednja maska, karoserija je dvobojna, a svi ga ti detalji čine atraktivnim i privlačnim.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

U unutrašnjosti je Juke prostraniji od svog prethodnika, a premium štih daju mu mekani detalji na vratima i oko vozača. Zbog njih ćete se kada sjednete za volan osjećati jako ugodno i opušteno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Riječ 'juke' u prijevodu znači ples. Ples je zabavan, što je jedna od glavnih karakteristika ovog automobila, a tu zabavu dodatno naglašavaju funky detalji u unutrašnjosti; primjerice, genijalni ventilacijski otvori ili pak BOSE zvučnici na naslonima za glavu.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

U sredini automobila smješten je "lebdeći" centralni ekran dimenzija 8 inča, koji vrvi brojnim opcijama i funkcijama za namještanje. Ekran se može personalizirati, a ima i prečace preko kojih se lakše dolazi do pojedinih funkcija.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Posebno je izvučena i klima, a tu moram istaknuti genijalnu opciju grijanja, odnosno odleđivanja vjetrobranskog stakla, koja u Juku radi besprijekorno.

Naime, dok su moji prijatelji 10 minuta čekali u autu da se zagrije pa da se stakla malo odlede, Juke je taj posao napravio u manje od minutu. Došla sam, sjela, upalila auto, upalila odleđivanje i za minutu su stakla bila čista dok je vani bio debeli minus. Znala sam da je ova funkcija super, ali njezina me brzina doslovno ostavila bez riječi. Svaka čast, ta opcija stvarno zlata vrijedi u ovim zimskim danima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oni koji pate na tehnologiju oduševit će se da postoji i posebna Nissanova aplikacija preko koje možete upravljati pojedinim funkcijama, primjerice otključati ili zaključati auto.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Odlična Pro Pilot opcija

Nissan kaže da je stražnja klupa prostranija nego kod prethodnika te ima 5,8 centimetara više prostora za noge. Prtljažnik Jukea zapremnine je 354 litre, dok je u slučaju benzinskog pogona zapremnina 422 litre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Prtljažnik je veličine 354 litara, a spuštanjem se dobiva ravan pod i 1237 l prostora

Juke dolazi kao benzinac i kao samopunjivi hibrid, pa neće imati problema s natezanjem dosadnih kabela. Motor je snage 143 KS, a zbog hibridnog pogona, pri ubrzanju se osjeća lagani električni "šus".

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Bogato je opremljen sigurnosnom opremom, pa tako primjerice raspoznaje bicikliste i pješake te koči sam po potrebi, prepoznaje znakove, upozorava na mrtvi kut, a kako je tih, pri nižim brzinama ispušta posebni zvuk koji pješake upozorava da se u njihovoj blizini nalazi automobil.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Ta glazba me dosta zbunila prvi put kada sam je čula jer je jako neobična; toliko me zbunila da sam stala, spustila prozor i osluškivala što se događa i odakle dolaze ti nepoznati zvukovi.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

I Juke se, kao i neki veći Nissanovi modeli, može pohvaliti svojevrsnim autopilotom, odnosno opcijom Pro Pilot. Uključite li tu funkciju, auto na neki način vozi sam – prati razmak između vozila, prati traku i slično. Od ostalih zgodnih funkcija tu je i e-pedal, odnosno vožnja jednom pedalom koja je meni osobno dosta zgodna po gradu, a usput i puni baterijicu automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Auto se uvijek pali u tišini, a velike su šanse da će vam po gradu voziti samo na bateriju, jer su u gradu brzine puno manje nego na otvorenoj cesti. Na otvorenoj cesti pak za jedan crossover dosta dobro leži u zavojima, a na autocesti nije bučan.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Otkačen i zabavan

Nissan Juke je baš funky. Otkačen je i zabavan, a svojim se izgledom ističe u masi dosadnih sivih i bijelih automobila. Baš kao i prvi Juke, i njegov nasljednik je tu da bude zapažen i to zaista vješto i uspijeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

Na novi automobil treba se naviknuti. Nekada ta prilagodba traje duže, a nekada kraće. Kod Jukea fascinira to što se na ovaj auto uopće ne morate navikavati. On je šarmantan i privlačan te svakog novog vozača lako "uvuče" u svoja udobna sjedala. Jednostavan je za rukovanje u vožnji i sve će vam kod njega biti na dohvat ruke.

Image
Foto: Ines Brežnjak / Net.hr

S novim pogonom i u novom ruhu, ovaj crossover privlači kao magnet, a za njega možemo slobodno reći da je najotkačeniji crossover na tržištu. Jukea jednostavno ne možete ne voljeti. Jednostavno je previše funky da biste za njega mogli reći bilo što drugo osim  "wow"…

Image
DETALJI KOJI ČINE RAZLIKU /

Ovu su stvari koje su me oduševile na Nissan Jukeu

Image
DETALJI KOJI ČINE RAZLIKU /

Ovu su stvari koje su me oduševile na Nissan Jukeu

Specifikacije

Nissan Juke Tekna 1.6 143 HEV

Paket opreme: Tekna

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor: Benzin + elektro, 4 cilindra, 1598 cm3

Pogon: Prednji

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga: 143 KS

Okretni moment: 148 Nm

Ubrzanje 0-100: 10,1 sek

Maksimalna brzina: 166 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: Automatski, 4-stupnja

Prosječna potrošnja na testu: 5,8 l/100km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CO2: 115 g/km

Cijena osnovnog modela: 21.918,51 eura

Cijena testnog modela: 31.760 eura.

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo