Malo je koji automobil izazvao takvo zanimanje javnosti kao Nissan Juke sada već davne 2010. godine. Pomalo neobičnog izgleda, ljude je ostavio zbunjenima kakav je to točno auto – je li SUV, crossover ili monovolumen – a vjerujem da svi dobro pamtimo njegova upečatljiva prednja svjetla po kojima su ga apsolutno svi zapamtili. Juke se prodavao diljem svijeta, a prodan je u više od milijun primjeraka.
Njegova druga generacija svjetlo dana ugledala je 2019. godine, a osim pofriškanog izgleda, neke stvari promijenile su se ispod haube pa sada nove verzije ovog automobila voze na hibridni pogon. Jedan takav nedavno smo imali prilike i testirati u našoj rubrici "Ženski kut".
Veći od prethodnika
Promjene kod novog Jukea vidljive su odmah izvana. Njegove linije puno su oštrije i utegnutije, a auto ostavlja pomalo sportski dojam. S boka je Juke tipični crossover – podignut je od tla, a oko kotača ima zaštitu koja štiti karoseriju. Intrigantna mu je i prednja maska, karoserija je dvobojna, a svi ga ti detalji čine atraktivnim i privlačnim.
U unutrašnjosti je Juke prostraniji od svog prethodnika, a premium štih daju mu mekani detalji na vratima i oko vozača. Zbog njih ćete se kada sjednete za volan osjećati jako ugodno i opušteno.
Riječ 'juke' u prijevodu znači ples. Ples je zabavan, što je jedna od glavnih karakteristika ovog automobila, a tu zabavu dodatno naglašavaju funky detalji u unutrašnjosti; primjerice, genijalni ventilacijski otvori ili pak BOSE zvučnici na naslonima za glavu.
U sredini automobila smješten je "lebdeći" centralni ekran dimenzija 8 inča, koji vrvi brojnim opcijama i funkcijama za namještanje. Ekran se može personalizirati, a ima i prečace preko kojih se lakše dolazi do pojedinih funkcija.
Posebno je izvučena i klima, a tu moram istaknuti genijalnu opciju grijanja, odnosno odleđivanja vjetrobranskog stakla, koja u Juku radi besprijekorno.
Naime, dok su moji prijatelji 10 minuta čekali u autu da se zagrije pa da se stakla malo odlede, Juke je taj posao napravio u manje od minutu. Došla sam, sjela, upalila auto, upalila odleđivanje i za minutu su stakla bila čista dok je vani bio debeli minus. Znala sam da je ova funkcija super, ali njezina me brzina doslovno ostavila bez riječi. Svaka čast, ta opcija stvarno zlata vrijedi u ovim zimskim danima.
Oni koji pate na tehnologiju oduševit će se da postoji i posebna Nissanova aplikacija preko koje možete upravljati pojedinim funkcijama, primjerice otključati ili zaključati auto.
Odlična Pro Pilot opcija
Nissan kaže da je stražnja klupa prostranija nego kod prethodnika te ima 5,8 centimetara više prostora za noge. Prtljažnik Jukea zapremnine je 354 litre, dok je u slučaju benzinskog pogona zapremnina 422 litre.
Prtljažnik je veličine 354 litara, a spuštanjem se dobiva ravan pod i 1237 l prostora
Juke dolazi kao benzinac i kao samopunjivi hibrid, pa neće imati problema s natezanjem dosadnih kabela. Motor je snage 143 KS, a zbog hibridnog pogona, pri ubrzanju se osjeća lagani električni "šus".
Bogato je opremljen sigurnosnom opremom, pa tako primjerice raspoznaje bicikliste i pješake te koči sam po potrebi, prepoznaje znakove, upozorava na mrtvi kut, a kako je tih, pri nižim brzinama ispušta posebni zvuk koji pješake upozorava da se u njihovoj blizini nalazi automobil.
Ta glazba me dosta zbunila prvi put kada sam je čula jer je jako neobična; toliko me zbunila da sam stala, spustila prozor i osluškivala što se događa i odakle dolaze ti nepoznati zvukovi.
I Juke se, kao i neki veći Nissanovi modeli, može pohvaliti svojevrsnim autopilotom, odnosno opcijom Pro Pilot. Uključite li tu funkciju, auto na neki način vozi sam – prati razmak između vozila, prati traku i slično. Od ostalih zgodnih funkcija tu je i e-pedal, odnosno vožnja jednom pedalom koja je meni osobno dosta zgodna po gradu, a usput i puni baterijicu automobila.
Auto se uvijek pali u tišini, a velike su šanse da će vam po gradu voziti samo na bateriju, jer su u gradu brzine puno manje nego na otvorenoj cesti. Na otvorenoj cesti pak za jedan crossover dosta dobro leži u zavojima, a na autocesti nije bučan.
Otkačen i zabavan
Nissan Juke je baš funky. Otkačen je i zabavan, a svojim se izgledom ističe u masi dosadnih sivih i bijelih automobila. Baš kao i prvi Juke, i njegov nasljednik je tu da bude zapažen i to zaista vješto i uspijeva.
Na novi automobil treba se naviknuti. Nekada ta prilagodba traje duže, a nekada kraće. Kod Jukea fascinira to što se na ovaj auto uopće ne morate navikavati. On je šarmantan i privlačan te svakog novog vozača lako "uvuče" u svoja udobna sjedala. Jednostavan je za rukovanje u vožnji i sve će vam kod njega biti na dohvat ruke.
S novim pogonom i u novom ruhu, ovaj crossover privlači kao magnet, a za njega možemo slobodno reći da je najotkačeniji crossover na tržištu. Jukea jednostavno ne možete ne voljeti. Jednostavno je previše funky da biste za njega mogli reći bilo što drugo osim "wow"…
Specifikacije
Nissan Juke Tekna 1.6 143 HEV
Paket opreme: Tekna
Motor: Benzin + elektro, 4 cilindra, 1598 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 143 KS
Okretni moment: 148 Nm
Ubrzanje 0-100: 10,1 sek
Maksimalna brzina: 166 km/h
Mjenjač: Automatski, 4-stupnja
Prosječna potrošnja na testu: 5,8 l/100km
CO2: 115 g/km
Cijena osnovnog modela: 21.918,51 eura
Cijena testnog modela: 31.760 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.