Svake godine nekoliko najavljenih modela automobila redovito izazove totalnu pomutnju među ljubiteljima auta, ali i novinarima koji prate auto-moto scenu, a u 2023. godini ta je čast pripala jednom modelu marke MG.
Još prije nego je i službeno predstavljen, o električnom MG 4 pričalo se nadugo i naširoko se raspravljalo po kuloarima, a vrhunac euforije, barem što se naše regije tiče, dogodio se prije nekoliko mjeseci na Bledu kada je ovaj električni kompakt službeno predstavljen predstavnicima sedme sile.
Na tom je eventu MG pokazao cijelu flotu svojih električnih modela koji su zbog prihvatljivih cijena iz dana u dan sve popularniji te ih sve više viđamo na cestama, no zvijezda dana ipak je bio već spomenuti MG 4, a koji smo nedavno testirali u rubrici "Ženski kut".
Nevjerojatna lakoća upravljanja
Što to ima MG 4, a da toliko magično privlači? Je li to njegov atraktivan izgled, svjetlosni potpis, električni pogon, performanse? Odgovor je sve od navedenog, ali i još jedna dosta važna stavka – ovaj auto, naime, posjeduje neku nevjerojatnu lakoću upravljanja zbog čega vožnja postaje čisti gušt. Jednostavan je, a opet u toj svojoj jednostavnosti je poseban…
MG 4 dizajniran je za svjetsko tržište s fokusom na Europu. Mora se priznati da auto izgleda atraktivno – sprijeda mu se poklopac motora spušta oštro prema dolje pa u razgovorima često komuniciramo da ima "oštri nos" na sredini kojeg se nalazi veliki i upečatljivi logo marke. Bočne linije tipične su za popularne europske kompakte te djeluju kao most između atraktivnog prednjeg dijela i još atraktivnijeg stražnjeg dijela.
Baš na tom stražnjem dijelu, napravljen je, ako mene pitate, najbolji posao u čijem je fokusu unikatni i efektni svjetlosni potpis koji u mraku izgleda moćno. Sportski look straga zaokružuju dva spojlera te stop svjetlo postavljeno između njih, a upotpunjuje ga crvena karoserija s crnim detaljima. Zbog svega toga, MG 4 rado zovemo "jurilicom", jer taj mu naziv baš pristaje.
Ako ste zbog izgleda izvana očekivali neku totalno dramatičnu unutrašnjost, moram vas razočarati, jer vanjština i nutrina u ovoj su priči dva različita pola. Dok izvana svjedočimo pomalo čak i apstraktnoj dizajnerskoj izvedbi, unutra je sve jako clean. Kabina je "pročišćena", bez suvišnih tipki, a u središtu kokpita smješten je glavni ekran dimenzija 10,25 inča na kojem se namješta više-manje sve od opcija i funkcija.
Jedna od boljih stvari koja se na njemu namješta je i tempiranje punjenja – odnosno, ako auto punite kod kuće, možete namjestiti da punjenje krene u onom trenutku kada struja postane jeftinija.
Volan je više četverokutnog oblika nego okrugli, a ono što je jako fora su tipke na volanu koje izgledaju kao mali joystici.
Prtljažnik je zapremnine 350 litara, a kada spustite stražnju klupu dobit ćete prostor zapremnine 1165 litara. Pohvalno je i to što ispod podnice ima mjesta spremanje kablova za punjenje.
Automobil se može pohvaliti s puno sigurnosne opreme, kao primjerice sustavom MG Pilot koji može voziti sam u koloni, automatskim kočenjem, dobrom kamerom, ali i upozorenjem da netko dolazi kada otvorite vrata.
Auto koji leti
Na testu smo imali Long range model s bvaterijom od 64 kWh te snage 203 KS, a dostupan je i nešto slabiji model s baterijom kapaciteta 51 kWh te 170 KS.
Po papirima, njegov je doseg oko 450 kilometara, no realno će to biti između 350 i 400 kilometara, ovisno o tome kako vozite. Ima i opciju "vehicle-to-load", koja vam omogućuje da punite i druge uređaje na struju. Na brzim punionicama od 0-80% kapaciteta baterije napunit će za 35 minuta.
Snage ovom automobilu nikako ne nedostaje. MG 4 ne ide, on leti kada ga stisnete po gasu. Vožnja u ovom automobilu, kako sam već rekla, zaista je pravi gušt i to zahvaljujući dvjema stvarima. Prvo, MG 4 ima idealni omjer distribucije težine (50:50), i drugo, auto ima stražnji pogon. Obzirom da je ispunio dva dosta važna kriterija kojima se odlikuju sportski automobili, ne lažemo ako ga upravo tamo i svrstamo…
Iako su električni automobili poznati kao nešto tvrđi, MG 4 u gradu je bio udoban i skroz je solidno prelazio preko rupa, ležećih policajaca i ostalih prepreka na cestama. Zbog svojih kompaktnih dimenzija, on je spretan i okretan, a može se pohvaliti i malim krugom okretanja od 10,6 metara. Potršnja na testu iznosila mu je oko 16 kWh.
Kada se vozite u njemu, budite "laki na gasu", jer MG 4 u sekundi postiže velike brzine. Mene je pomalo i šokirao time – nisam jako stisnula papučicu gasa, a brzina je samo odjednom odletjela. Dobar je to osjećaj, nemojmo se lagati, ali stvarno malo i šokira koliko brzo postaje brz.
Zabavan je u vožnji, lijepo leži u zavojima, a lijepa mu je i konkurentna sama i cijena. Starta od 33.500,00 eura, a cijena našeg tekstnog modela u Luxury opremi iznosi ravno 40.000 eura.
Kada isprobate ovaj automobil, sve nekako sjedne na svoje i postane vam jasno zašto se o njemu toliko pričalo. Auto je dobar. Zabavan je, zaigran, izgledom je privlačan i kada ga vidite, on vas doslovno tjera da u njega sjednete i da se vozite. A kada to proizvođači postignu, znači da su napravili jako dobar posao i s njime pogodili – ravno u sridu.
Specifikacije
MG4 Long Range Trophy Luxury
Paket opreme: Luxury
Motor: Elektro
Pogon: Stražnji
Snaga: 203 KS
Okretni moment: 250 Nm
Veličina baterije: 61,7 kWh (neto)
Ubrzanje 0-100: 7,9 sek
Maksimalna brzina: 160 km/h
Mjenjač: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 16,4 kWh/100 km
Doseg: 350-400 km
Brzina punjenja: 139 kWh
CO2: 0 g/km
Cijena početnog modela: 33.500 eura
Cijena testnog modela: 40.000 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila).
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.