Postoje marke automobila, a postoje i legende, u koje je davnih dana ušao i Jeep, automobilski brend čije je ime postalo svojevrsni sinonim za terence. Jedan Jeep, imena Avenger, nedavno smo testirali i u našoj rubrici "Ženski kut".
Od malih nas nogu uče da su džipovi nešto posebno. Ako se dobro sjećam objašnjenja kada sam bila klinka - to su zapravo, po riječima onih starijih koje sam slušala, svemogući auti, oni koji idu gdje drugi auti ne mogu.
Robusni, s velikim kotačima i glasnim zvukom – tim bi riječima velika većina nas opisala ovu marku. No, nisu ni Jeepovi što su nekada bili pa sada neki od njih, vjerovali ili ne, voze i na struju. Prvi od njih, ujedno i njihov pokretač elektrifikacije , ili kako ga oni zovu "game changer", upravo je Avenger.
Najmanji model
Avengera sam prvi puta vozila početkom ove godine u Milanu na svjetskoj premijeri ovog modela. Velik je to bio dan za mene, jer sam tada otkrila da struja, suprotno uvriježenom mišljenju, ne "kvari automobile", odnosno njihove vozne sposobnosti. S dolaskom Avengera, Jeep je pokazao da je moguće ostati dosljedan i vjeran svojim korijenima i u ovim novim vremenima koja guraju konvencionalne motore na margine te se okreću baterijama, odnosno struji.
Avenger je najmanji Jeepov model, koji više podsjeća na neki gradski auto, nego na terenac. No, nemojte da vas izgled zavara! Proizveden je za europsko tržište - dizajniran je u Italiji, a proizvodi se u Poljskoj – a do sada je osvojio brojne nagrade struke. Između ostalog, Jeep je proglašen pobjednikom kategorije obiteljski SUV u izboru za Ženski svjetski automobil 2023. godine.
Jeepova povijest seže u davne 40-te godine prošlog stoljeća, odnosno u vrijeme Drugog svjetskog rata. Ime "džip" povezivalo se s lakim vojnim vozilom na pogon 4x4. Prve je džipove proizvodila američka tvrtka Willys-Overland, a nakon velikog uspjeha na ratištima u drugom svjetskom ratu, kasnije je postao i civilno vozilo imena CJ (civilian jeep). Začetnik je cijele jedne klase izu koje su kasnije nastali danas jako popularni SUV-ovi i crossoveri, a njegovo ime postalo je, kako sam već i navela, sinonim za cijelu jednu vrstu vozila. Ili, kako je to lingvistički točnije, ime je postalo eponim.
Kroz godine, tvrtka je promijenila nekoliko vlasnika, a Jeep je danas dio velike Stellantis grupe. No, jedna se stvar nije promijenila – i dan danas, njihovi su automobili poznati po sjajnim terenskim sposobnostima, a kojih nije lišen niti Avenger.
S imenom koje asocira na kultne Marvelove filmove, a koje u prijevodu znači "osvetnik", Avenger od samih početaka gazi ka uspjehu. Osim u električnom izdanju, prodaje se i kao benzinac.
Avengera izvana krasi jako lijep dizajn te se odmah primijeti da su Talijani imali prste u tome. I neka su, jer talijanski je dizajn daleko najljepši i najsofisticiraniji od svih! No, iako izdaleka djeluje jako "pitomo", posebice u ovoj prekrasnoj žutoj Sun boji u kojoj nam je stigao na test, neki detalji na njemu ipak mu daju malo robustniji, opakiji izgled kako to i priliči jednom Jeepu.
Kod Avengera, to je vidljivo sprijeda gdje se nalazi prepoznatljiva Jeepova maska sa 7 proreza koja je njihov zaštitni znak, a tome puno pridonose i zaštitne obloge oko automobila koje strše iz karoserije, a koje su stavljene da bi u gradskim uvjetima gdje je često gužva, krkljanac i stiska s prostorom, štitile karoseriju od ogrebotina te u slučajevima manjih sudara. Na mjestima koja su izloženija udarcima, obloge su i deblje.
Avenger je 20 centimetara podignut od tla, ima kotače od 18 inča pa izgleda jako cool, a kupci ga mogu personalizirati po svom ukusu. Naime, Jeep kaže da ima preko 100 raznih opcija personalizacije, a koje uključuju boju karoserije, detalje iznutra, boje tepiha, i tako dalje.
Interijer dizajniran da funkcionira
Žuta boja izvana nastavlja se i unutra, gdje su je vješto iskombinirali na pojedine dijelove kokpita te sjajno "razbili" tamniju unutrašnjost pa ona sada izgleda jako svježe.
Unutrašnjost je dosta pročišćenja, djeluje jako "clean", no dobro je što nisu izbacili sve tipke. Ostale su tipke za namještanje klime, što je velik plus, a odmah ispod glavnog ekrana smještene su tipke za neke ključne funkcije (kao primjerice za otključavanje i zaključavanje vrata). Iz moje perspektive, jako je pohvalno što su baš tu opciju smjestili na vidljivo mjesto.
Kad smo već kod tipkica, i mjenjač u Avengeru je "na tipke". Nekim kolegama ta se opcija nije baš svidjela, no meni je primjerice puno bolja od raznih kerefeka koje proizvođači u zadnje vrijeme izmišljaju oko mjenjača, a koje često budu jako nespretne. Ovo nije nespretno; štoviše, praktično je i jednostavno.
Vozačev displej i glavni ekran dimenzija su 10,25 inča. Glavni ekran poveziv je s vašim pametnim telefonima, ima widgete i može se namjestiti, a do glavnih opcija dolazi se jednostavno putem prečaca. Za pomoć u vožnji, parkiranju i off roadu, vozačima je na raspolaganju i 360 kamera.
U Jeepu se, logično, sjedi nešto povišenije, na kožnim sjedalima koja su prošarana žutim dezenima, a koja imaju električno namještanje te se mogu ugrijati, a što je nama zimogroznima veliki plus. Veliki plus je i činjenica da se auto jako brzo ugrije unutra, zahvaljujući toplinskoj pumpi.
Jeep kaže da jhe interijer automobila dizajniran da funkcionira, a zapremnina po pretincima u unutrašnjosti kojih ima jako puno, iznosi ukupno 34 litre. Prtljažnik, s druge strane, zapremnine je 380 litara.
Auto je pun sigurnosne opreme pa tako primjerice ima pomoć pri zadržavanju u svojoj traci, adaptivni tempomat koji može voziti sam u gužvi, čita znakove, ima automatsko kočenje, upozorava na mrtvi kut i tako dalje. Dolazi kao benzinac sa 100 KS te u električnoj verziji sa 156 KS. Baterija mu je kapaciteta 54 kWh, a Jeep kaže da mu je doseg oko 400 kilometara, pa čak i 550 u urbanim područjima.
Nama je s napunjenom baterijom doseg bio 400 kilometara, odnosno nešto manje s obzirom na zimsko vrijeme. Pohvalna mu je i brzina punjenja te mu za punjenje od 20 do 80 posto baterije na brzim punionicama trebaju samo 24 minute. Deklarirana potrošnja mu je 15,5 kWh, no na našem zimskom testu, gradska potrošnja kretala nam se između 17 i 18 kWh.
Pravi džip na cesti
No, ono što je kod ovog automobila daleko najzanimljivije je njegovo ponašanje na cesti, odnosno u vožnji. Može li terenac biti spretan u gradu i možemo li uopće Avengera zvati terencem? Da, i da. Ovaj auto napravljen je tako da je Jeepov DNK stavljen u kompaktne dimenzije gradskog auta i na taj su način dobili pravi i stvarni gradski terenac. Struja ga čini idealnim za grad gdje jako dobro starta i ide bez trzanja, prilagodili su i njegov dizajn da bude više primjeren gradskom načinu vožnje, no opet, ostavili su u njemu ono što najviše volimo kod Jeepa – da može i na surove, prljave i teške terene.
Ima šest načina vožnje, a uz standardne eco, normal i sport, tu su i načini vožnje za pijesak, blato i snijeg. Kao i svaki pravi terenac, ima kontrolu spuštanja nizbrdo, a zbog svoje je lakoće (ima 1500 kilograma što je malo za EV vozila) jako spretan i okretan prilikom upravljanja.
Ono što je mene kupilo definitivno je njegov ovjes – onaj pravi, džipov ovjes zbog kojeg se ništa na cesti ne osjeća. S Avengerom ne morate usporiti prije ležećeg policajca, jer njemu su takve prepreke mačji kašalj. Na autocesti je nešto glasniji, što se od jednog džipa i očekuje, baš kao što se u zavojima na otvorenoj cesti naginje, što je isto za očekivati.
Cijena električnog Avengera kreće od 40.900 eura, a cijena našeg testnog u Summit opremi iznosi 44.900 eura. Ako još niste "na ti" sa strujom, dobra je vijest da benzinski Avenger starta već od 27.600 eura.
Bit ću vam iskrena – kada sam doznala da je Jeep napravio električni džip, bila sam zatečena. I mislila sam da je to kraj i da će struja ubiti sve ono dobro zbog čega volimo ovakve automobile. No, ispostavilo se da sam gadno pogriješila i da je njima uspjelo ono što smo mislili da je nemoguće – napraviti sjajni električni terenac.
Za ovaj auto stvarno možemo reći da je za svaku priliku, jednako je dobar za grad, ali i za makadam. To je auto koji, što ga više vozite, sve vam se više sviđa. Avenger se lako uvlači pod kožu i čini vas sretnima i nasmiješenima na svakom kilometru. Bilo da je u pitanju gradska gužva ili blatnjava poljska cesta, Avengeru je svejedno jer je spreman na sve.
Možda je najmanji Jeep od svih, i možda je rođen da služi više u gradu, ali ovaj je auto ako mene pitate 100% terenac, s pravim pravcatim Jeepovim DNK-om. Potpisujem, i od te tvrdnje ne odsutajem.
Specifikacije
Jeep Avenger Elektro 115 kW Summit
Paket opreme: Summit
Motor: Elektro
Pogon: Prednji
Snaga: 156 KS
Okretni moment: 260 Nm
Veličina baterije: 51 kWh (neto)
Ubrzanje 0-100: 9 sek
Maksimalna brzina: 150 km/h
Mjenjač: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 20,1 kWh/100 km
Doseg: 350-380 km
Brzina punjenja: 100 kWh
CO2: 0 g/km
Cijena početnog modela: 40.900,00 eura
Cijena testnog modela: 44.900,00 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila)
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.