Udahnuti novi život nekoj retro ikoni možda je i najteži zadatak autoindustrije. Mnogi su se u tome okušali, no samo je rijetkima uspjelo napraviti dobar "stari“ proizvod u novom vremenu. Eru 50-ih i 60-ih godina obilježio je jedan zaista poseban automobil. Riječ je o WV modelu T1 koji je široj javnosti poznatiji pod nazivom 'Hippie van'. Upravo je tu legendu popularni njemački proizvođač automobila odlučio vratiti na tržište u potpuno novom ruhu i novom svjetlu.
Naime, 'Hippie van' sada se zove ID.Buzz i ide na struju, a nedavno smo ga imali prilike testirati i u rubrici "Ženski kut“. Za vrijeme testa, od milja sam ga prozvala Scooby-Doo kombijem, jer me odmah na prvu podsjetio na to vozilo iz crtića.
Totalna pozitiva
Što reći za ovaj automobil? Pa, to je vozilo koje će vam čim ga vidite izmamiti osmijeh na lice. ID.BUZZ je totalna pozitiva, a svojim veselim izgledom i bojama privlači pažnju svih koji ga vide. Za vrijeme testa, svi su mi prilazili te se raspitivali o njemu, a kada bi shvatili da je riječ o legendi u modernom izdanju, uslijedila bi erupcija oduševljenja. Nitko, ali nitko, nije pogledao Buzz-a, a da nakon toga na njihovim licima ne bi vidjeli osmijeh.
Kada je 2017. godine u Detroitu predstavljen kao koncept, malo tko je vjerovao da će ID.Buzz stvarno i zaživjeti. Naš testni Buzz imao je pet sjedala, no postoji nekoliko verzija ovog auta – teretnac (cargo), Buzz sa 7 sjedala, a očekuje se i kamper verzija koja bi trebala biti pravi spektakl.
ID.Buzz je dimenzijama sličan Multivanu kojeg smo nedavno testirali. Dizajnerski je napravljen izvrstan posao, a automobil izgleda podjednako i futuristički i retro. Ono što se meni kod njega najviše svidjelo je njegova prednja maska. Kada ju malo bolje pogledate, vidjet ćete da kombi izgleda kao da se smije. Sprijeda se nalaze LED svjetla i LED lajsna, ali i ogromni logotip VW-a koji jako podsjeća na njegovu originalnu verziju. Testna verzija stigla nam je u pomelo žutoj boji, što dodatno naglašava njegovu pozitivnu vibru.
Unutrašnjost ID.Buzza jako je svijetla, a položaj za volanom dosta neobičan. Povišen je, no nije klasično kombijevski kao primjerice u Multivanu ili nekim sličnim vozilima. Ne mogu reći da je položaj čudan, no definitivno je neuobičajen pa će vam trebati nešto vremena da se na njega prilagodite.
Kabina je jako svijetla zahvaljujući svijetloj tkanini na sjedalima, bijelom volanu i kokpitu, na kojem se nalaze ukrasi u imitaciji drva što daje osjećaj topline. Kada već spominjemo sjedala, valja istaknuti da ona imaju opciju grijanja, a napravljena su od reciklirane plastike.
Ispred vozača smješten je 5,3 inčni ekran na kojem se nalaze informacije o vožnji te doseg baterije, dok se na sredini kokpita nalazi glavni ekran dimenzija 12 inča. On se može personalizirati te povezati s vašim pametnim telefonima.
Jako dobra funkcija koju i inače viđamo u VW vozilima, a ima je i Buzz, je da ekran reagira "na mahanje“. Primjerice, da biste promijenili radio stanicu, dovoljno je samo da ispred glavnog ekrana mahnete rukom. Kako se uvijek volim igrati tom opcijom, nisam niti sada propustila priliku, a u toj igri primijetila sam da ova opcija kod Buzza radi puno bolje nego kod nekih drugih modela.
Na glavnom ekranu namješta se i klima što je ponekad možda malo i nepraktično, no svidjele su mi se razne opcije grijanja koje možete namjestiti u Buzz-u; primjerice, ima posebno opcije za grijanje ruku ili grijanje nogu. Jako fora, posebice nama zimogroznima koji se uvijek smrzavamo.
Ambijentalna rasvjeta dolazi u preko 30 boja, što noću bude baš jako lijepo i efektno.
Pun praktičnih detalja
Buzz je jako praktičan sa puno zgodnih detalja. Fora detalj koji su dizajneri stavili u unutrašnjost su "smajli" emotikoni kod kvaka iznutra, a od praktičnih detalja izdvojila bih USB na suvozačkim vratima, zgodne pretince u unutrašnjosti, mali "stolići" koji se nalaze iza vozačevog i suvozačevog sjedala te Buzz Box – svojevrsna kutija koja je smještena između vozača i suvozača, ima ladicu od 5 litara te dvije pregradice koje su zapravo strugalica za led i otvarač za boce.
Buzz ima klizna vrata s obje strane koja se mogu otvoriti na ključ, bravu ili pritiskom na tipku kod ekrana. Putnički prostor je jako prostran, ima pretinaca za odlaganje, a sjedala straga mogu se pomicati naprijed ili nazad. Prtljažnik ID.Buzza zapremnine je 1121 litra, dok ćete sa spuštenim sjedalima dobiti obujam od 2205 litara. U njemu se nalazi podnica ispod koje možete staviti kablove za punjenje te ostale stvari koje vozite, tako da vam iznad podnice ostaje slobodan prostor.
Ako ste ljubitelj kampiranja ili boravka u prirodi, to je idealno jer stvari možete staviti ispod, dok iznad možete bez problema napraviti ležaj i prespavati u svom Buzz-u.
ID.Buzz dolazi s električnim motorom od 204 KS i baterijom neto kapaciteta 77 kWh. Kao i prvotna verzija, i ovaj kombi ima stražnji pogon. Prema službenim podacima, njegov doseg je 425 kilometara, a neki realan doseg na testu bio je 370 kilometara. Ima opciju brzog punjenja s mogućnošću da od 5 do 80% napunite za 30 minuta.
Što se potrošnje tiče, u špici gužve ona je iznosila oko 24 kWh, dok je na otvorenoj cesti, ili kako ja to volim reći u normalnoj vožnji potrošnja bila oko 21 kWh. Nešto je viša u odnosu na obične automobile, jer ipak se tu radi o kombiju.
Kao i svaki automobil, i naš Buzz je bio krcat sigurnosnom opremom kao primjerice adaptivni tempomat, sam koči, a može i sam parkirati.
Iako je riječ o nešto većem vozilu, Buzz je zapravo jako praktičan po gradu. Zbog svog pogona, on je lagan u vožnji, pregledan je, a krug zaokreta mu je vjerovali ili ne skoro kao i kod Golfa te iznosi 11.09 metara.
Zlatna sredina
Volkswagen kaže da s ID.Buzzom nema kompromisa – njega ćete voziti baš kao i običan automobil. Bit ću konkretnija – meni je Buzz bio nešto između kombija i automobila. Uži je od kombija i tu se baš osjeti da nije tipični kombi, no s obzirom na njegove gabarite koji su veći nego kod klasičnih auta, ne može se reći da je kao običan auto. On je zapravo zlatna sredina – dobar za gradske potrebe i još bolji kada s njim odlučite negdje van grada, u prirodu, na izlet ili na duži odmor.
Cijena ID.Buzza starta od 63.744 eura, a cijena našeg testnog iznosi 79.788 eura. Trenutno za njega vrijede i neke akcijske cijene pa će cijene biti nešto niže.
ID.Buzz je definitivno najkul i najsimpatičnije vozilo koje sam testirala. Kako sam i u uvodu istaknula – on je čista pozitiva i s njim je svaki trenutak zabava. Ako je nekome uspjelo oživjeti legendu, onda je to definitivno uspjelo Volkswagenu s ovim autom…
Specifikacije
Volkswagen ID. Buzz Pro
Paket opreme: Pro
Motor: Elektro
Pogon: Stražnji
Snaga: 204 KS
Okretni moment: 310 Nm
Veličina baterije: 77 kWh (neto)
Ubrzanje 0-100: 10,2 sek
Maksimalna brzina: 145 km/h
Mjenjač: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 21,2 kWh/100 km
Doseg: 360-400 km
Brzina punjenja: 170 kWh
CO2: 0 g/km
Cijena početnog modela: 63.744,91 eura
Cijena testnog modela: 79.788,64 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila).
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.