Jedan od najpopularnijih automobilskih brendova u Hrvatskoj definitivno je Volkswagen, a osim svojih kultnih benzinaca i dizelaša, već neko vrijeme na našem tržištu ova marka nudi i svoje električne modele. Među njima je i ID.5, veliki SUV-coupe koji smo nedavno isprobali u našoj rubrici 'Ženski kut'.
Njihove električne model prepoznat ćete jako lako. Naime, svaki se zove ID, a kratica označava inteligentni dizajn, identitet i vizionarske tehnologije. Prvi ID bio je ID.3 predstavljen 2019. godine, nakon toga je došao ID.4, a na koncu su predstavili i najveći od svih – ID.5.
Moderan, drugačiji i prezabavan – tako bih ukratko opisala ovaj obiteljski SUV, kod kojeg sam primijetila da su veliku pažnju posvetili osvjetljenju. Nijemci kao da su željeli da je stalno u centru pažnje i pod svjetlima reflektora i u tome je, moram priznati, jako uspješan.
Uvijek pod svjetlima reflektora
Svjetlosna priča kreće izvana gdje su u fokusu stražnja, ali i prednja LED lajsna zbog kojih se automobil jako ističe u mraku.
Tu su i možda najbrutalnija pametna prednja LED svjetla koja ne zasljepljuju druge vozače u prometu, a izgledaju kao oči. Kada upalite automobil, imat ćete osjećaj da vas ID.5 gleda.
Osvijetljene su i kvake, po mraku kada otvarate vrata na podu će se projicirati zanimljiv svjetlosni efekt, a priča o svjetlima nastavlja se i iznutra gdje ambijentalnu rasvjetu koja se proteže svuda po automobilu možete namjestiti u čak 30 različitih boja.
Zbog svojih dimenzija, ID.5 iznutra je jako prostran te mjesta ne manjka, a prostranosti dodatno pridonosi panoramski krov zbog kojeg u automobil dolazi puno prirodnog svjetla.
Unutrašnjost je poprilično "čista". Odnosno, sve tipke su na dodir, a one fizičke praktički pa ne postoje. Zanimljiva je i izvedba malog vozačeva displeja koji strši odmah iza volana. On je manjih dimenzija, 5,3 inča, no nudi sve informacije koje su vozaču potrebne u vožnji.
S druge strane, glavni ekran je dimenzija 12 inča i totalna je suprotnost od vozačeva displeja. Jako je responzivan, brz je na dodir, no kako nudi puno opcija i funkcija, trebat će vam neko vrijeme da se snađete i pohvatate gdje se što nalazi.
Do klime se dolazi preko glavnog ekrana, no dobra je stvar da su slideri za pojačavanje i smanjivanje temperature ipak izvučeni te se nalaze ispod glavnog ekrana, kao i slider za pojačavanje i stišavanje glasnoće zvuka. Automobil nudi i neke pametne značajke, kao primjerice glasovno upravljanje, što je meni osobno jako zgodno i najčešće koristim za smanjivanje odnosno povećavanje temperature.
Mjenjač automobila je polugica koja se nalazi kraj volana. Nije ovo neki novitet, njemački proizvođači automobila prakticiraju to već godinama i zapravo je jako zgodno i praktično kada se na to naviknete. No, mene je mjenjač ipak malo namučio, jer se ne pritišče cijela poluga, već se zakreće samo donji dio ovisno želite li krenuti ili ići u rikverc. Malo me to zbunilo na početku, no nakon par dana, sve je išlo kao po špagi.
Sjedala su divna, kombinacija kože i alkantare te imaju opciju grijanja, kao i volan.
Iako je linija automobila coupe, to ne smeta da i u stražnjem dijelu automobila bude prostrano. Štoviše, to je jedan od rijetkih automobila koje sam vozila, a kojima ta linija ne kvari ni prostor straga, ali niti preglednost.
Prtljažnik je zapremnine 549 litara, a kada spustite sjedala, dobit ćete prostor zapremine 1561 litru.
I ono što je možda važnije od samog volumena – otvor prtljažnika je ogroman pa nećete imati problema s utovarom većih stvari.
Zlatna sredina
Ovaj Volkswagenov SUV ima tri opcije motora: ID.5 Pro (174 KS), ID.5 Pro Performance (204 KS) i ID.5 GTX (299 KS). Naš testni model bio je zlatna sredina, model s 204 konja, a osim po motoru, za njega možemo reći i da je zlatna sredina što se tiče i same potrošnje odnosno dosega. Baterija mu je kapaciteta 77 kWh, a VW kaže da mu je doseg 520 kilometara.
S obzirom na to da sam ovaj model testirala još kada je vani bila zima, odnosno minusi, doseg kada bih ja popalila sve moguće opcije grijanja (dakle nafrljila klasično grijanje pa upalila grijanje sjedala, i naravno grijanje volana) iznosio je nekih 400-injak kilometara. Ako mene pitate – dosta dobro! Što se potrošnje tiče, prosječno je iznosila nekih 18 kWh. Dobra stvar je što se baterija može puniti brzinom od 150 kWh, pa pod uvjetom da nađete neku takvu brzu punionicu, 100 kilometara mogli biste nadopuniti već za šest minuta.
S obzirom na to da je riječ o obiteljskom automobilu, ID.5 može se pohvaliti brojnim sustavima sigurnosti, kao i s 5 zvjezdica na EuroNCAP-u. Osim nekih standardnih stvari kao što su automatsko kočenje, lane assist, adaptivni tempomat, ID.5 ima pametni sustav za pomoć u parkiranju, odnosno može i sam parkirati.
Iako je velik, ID.5 je spretan i u gradu jer ima mali krug okretanja, a kako se sjedi povišeno, i oko preglednosti mu se ne može ništa reći.
Tipični VW u vožnji
Bez obzira što je riječ o električnom automobilu, i kod ID-ja je prepoznatljivo ono zbog čega volim Volkswagene, a to je čvrstoća u vožnji. Kao i svakom njihovu automobilu, ovjes mu je nešto tvrđi, a to kod Volkswagena znači da ćete u vožnji baš jako i istinski uživati.
ID.5 je suveren i siguran na cesti, čvrst u zavojima i jako lijepo potegne kada stisnete gas.
Ovo je prvi električni VW koji sam imala prilike voziti i moram priznati da sam se malkice bojala da bi zbog pogona na struju možda neke stvari koje volim kod VW-a mogle izostati. No, ispostavilo se da je ovaj auto bio iznad mojih očekivanja .
ID.5 je prije svega jako zabavan, tehnološki je napredan i zbog svega jako zanimljiv. Ovaj model daje nam uvid u budućnost Volkswagena, no istovremeno ostaje vjeran onome zbog čega volimo VW - suverenoj vožnji i čvrstoći na cesti.
Ako ovako izgleda Volkswagenova električna budućnost, mogu samo konstatirati da se ne trebate brinuti. Jer i na struju, Volkswagen vozi zaista sjajno…
Specifikacije
Volkswagen ID.5 Pro Performance Tech
Paket opreme: Performance Tech
Motor: Elektro
Pogon: Stražnji
Snaga: 204 KS
Okretni moment: 310 Nm
Veličina baterije (neto): 77 kWh
Ubrzanje 0-100: 8,4 sek
Maksimalna brzina: 160 km/h
Mjenjač: Automatski, 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 20,5 kWh/100 km
Doseg: 400-440 km
CO2: 0 g/km
Cijena početnog modela: 52.037 eura
Cijena testnog modela: 62.165 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.