U 2022. godini imali smo prilike isprobati brojne sjajne automobile, a među njima je svakako 11. generacija Honde Civic, koju su mnogi ljubitelji automobila jedva dočekali. Ovu ljepoticu smo i mi imali prilike voziti u našoj rubrici "Ženski kut", a nakon testa, postalo nam je apsolutno jasno zašto je svijet već godinama zaluđen ovim automobilom…
Jedanaest generacija i više od pedeset godina su japanski inženjeri usavršavali Hondu Civic, a iz generacije u generaciju ovaj je automobil postajao sve bolji i atraktivniji; prvo, za jedan uzak krug prekaljenih hondaša, a sada s posljednjom generacijom i za puno šire mase.
Savršen spoj praktičnosti i vozačkih performansi
U odnosu na prethodnu generaciju, Civic je po pitanju izgleda puno manje radikalan negoli su to bili njegovi prethodnici, a puno blaže linije čine ga privlačnim širokoj publici. Nova generacija je za 25 mm niža od prethodnika, a krov koji se spušta prema zadnjem dijelu, daje mu pomalo kupeovski izgled.
Svako novo vozačko iskustvo mijenja vas kao vozača, a ako ste ikada u životu kao ja rekli da "ne bi mogli voziti neki sportski auto sa spuštenim sjedalima jer to nije vaš đir", gadno ste se prevarili. Upravo je Civic odigrao ključnu ulogu u promjeni moje svijesti prema ovakvim automobilima.
Da pojasnim: Hondu Civic uvijek sam gledala kao "muški auto", iako je taj izraz dosta nezahvalan jer ne postoje muški i ženski automobili. Stvar je u tome da njegove vozačke performanse više zabavljaju muškarce nego žene. Mi, s druge strane, više težimo praktičnosti kada su u pitanju automobili, dok bi mnogi muškarci dala sve na svijetu da je auto sjajan u zavojima. Nova generacija Civica uspješno spaja i jedno i drugo – praktičnost s vrhunskim vozačkim performansama.
Civic je kompakt, iako kada ga pogledate, moguće da ćete prvo pomisliti da je riječ o kakvoj limuzinici. Zapravo, da se korektno izrazim – Honda Civic je lifeback.
Za njezinu unutrašnjost Hondini dizajneri kažu da je "bešumna", odnosno nije natrpana nepotrebnim tipkama već samo onima koje su vam potrebne. Kokpitom se proteže rešetka industrijskog đira ispod koje se nalaze ventilacijski otvori. Ako mene pitate - dizajnerski pun pogodak! Izgleda drugačije i baš moćno. Materijali su kvalitetni, a osvježenje u novom Civicu je i moderni glavni ekran dimenzija 10,2 inča na kojem se namještaju razne opcije i funkcije. Klima je izvučena te se nalazi ispod glavnog ekrana, a ispod klime se nalaze utori za punjače, ali i bežično punjenje.
Puno mjesta ima i na stražnjoj klupi, ali i u prtljažniku koji je zapremine 410 litara, odnosno 1220 litara kada spustite stražnja sjedala. To je iznad prosjeka klase tako da tu problema ne bi trebalo biti, a od praktičnih detalja tu su kukice za zakačiti vrećice i torbe, ali i zgodna pokrivka koja se uvlači u kutiju te se po potrebi može i skinuti.
Nova Honda Civic dolazi s brojnim sustavima sigurnosti kao primjerice adaptivnim tempomatom, automatskim kočenjem, lane assistom, itd.
Prtljažnik je veličine 410 litara, što je u samom vrhu klase
Spuštanjem stražnje klupe dobiva se 1220 litara, ali ne i potpuno ravan pod
Komplicirana tehnologija
Zanimljivo, automobil dolazi samo kao hibrid, s 2.0 atmosferskim benzinskim motorom, a koji uparen s elektromotorom daje 184 konja za vožnju. Tehnologija u novom Civicu dosta je komplicirana, no u konačnici se sve svodi na to da pri malim brzinama krećete u potpunoj tišini jer krećete na bateriju, a kada trebate više snage, pali se atmosferski benzinac. Iako komplicirana, tehnologija radi jako dobro zahvaljujući Japancima koji ju razvijaju već godinama, a ista je zaslužna i za potrošnju koja može ići ispod šest litara.
Iako auto jako lijepo izgleda, za Civic je daleko važnije kako on vozi, a vozi tako da je teško pronaći i jednu zamjerku. Civic je poznat kao vozački automobil u kojem se sjedi dosta niže, što me prije testa, priznajem, malkice brinulo. Naime, nisam ljubitelj (pre)niskog sjedala, jer često to znači lošiju preglednost. No, osim sjedala, u Civicu je nešto niže postavljen i sam kokpit, tako da s preglednošću nećete imati apsolutno nikakvih problema što me jako pozitivno iznenadilo.
Naš testni model stigao nam je u bijeloj boji s opremom Sport pa je bio malkice ušminkaniji. S crnim felgama i perlastom bijelom bojom, Honda je izgledala brutalno, a takva je bila i u vožnji. Tiha i udobna, a po potrebi kada ju prebacite u sport način vožnje, ili pak individual gdje sami određujete kakvu vožnju želite, prava zvijer.
Kada smo kod onih zavoja s početka priče… pa nisu dečki tu uopće u krivu. Civic savršeno ulazi u zavoje i još savršenije izlazi iz zavoja. Auto vas tjera da u vožnji, kakav god loš dan imali, stalno imate osmijeh na licu. Smijala sam se kad sam prošla zavoj. A zbog čega? Jer je automobil super ležao u tom zavoju! Znam da možda ovako napisano zvuči glupo i pomislit ćete "ma o čemu sad ova priča", no kada isprobate, tek tada ćete shvatiti o čemu govorim.
Skrojen po mjeri i onih najzahtjevnijih
Honda Civic je, vjerovali ili ne, obiteljski automobil. Ima jako puno mjesta, velik prtljažnik, praktičan je, a opet spreman je i za situacije kada se mame i tate požele malo izguštati u vožnji. Civic je kao manja sportska limuzina, a moje je mišljenje da vrijedi svakog eura koji ćete dati za njega; Cijena mu starta od 36.490 eura (odnosno 275 tisuća kuna), dok naš testni model sa Sport opremom košta 38.490 eura.
Honda nije zanemarila svoje korijene. I dalje se osjeća taj posebni potpis Hondine vožnje koji zaista ostavlja utisak na vozača; zapravo, to se vjerojatno nikada neće niti promijeniti. Divno ju je bilo voziti, ona se ponaša tako fino i uglađeno na cesti, a opet - bila je dovoljno praktična za sve moje prohtjeve. Prije testa, očekivala sam sportski auto, a dobila sam zapravo puno više od toga; dobila sam zapravo automobil za koji sam u jednom trenutku pomislila da je skrojen baš po mojoj mjeri...
Honda je posebna i drugačija. Da vozim Civic svaki dan, potpisala bih to jer osmijeh ne bih nikada skidala s lica…
Specifikacije
Honda Civic 2.0 FULL HYBRID
Paket opreme: Sport
Motor: Benzin + elektro, 4 cilindra, 1993 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 184 KS
Okretni moment: 186 Nm
Ubrzanje 0-100: 7,9 sek
Maksimalna brzina: 180 km/h
Mjenjač: Automatski, eCVT
Prosječna potrošnja na testu: 6,3 l/100km
CO2: 95 g/km
Cijena osnovnog modela: 36.490 eura
Cijena testnog modela: 38.490 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.