Ford Mustang oduvijek je bio jedan od najpoznatijih sportskih automobila, za kojim su mnogi automobilski entuzijasti čeznutljivo uzdisali. Sportskog izgleda i "neukrotivog duha", Mustang, koji je dobio ime po divljem konju u zapadnoj Americi, može se pohvaliti i titulom najprodavanijeg sportskog automobila na svijetu.
No, nekada prepoznatljiv sportski coupe poznat po svom V8 motoru, nedavno je dobio svoju novu "inačicu" koja je napravila potpunu pomutnju na tržištu. Mustang je, vjerovali ili ne, postao tih i na struju, a u rubrici Ženski kut imali smo prilike isprobati novi Ford Mustang Mach-E.
Legendarni logo i svjetla
Da nekome od ove vijesti slučajno ne zastane srce, za početak da odmah razjasnimo neke stvari - Ford ne prestaje s proizvodnjom onih nabrijanih Mustanga na kakve smo inače navikli, već su sukladno aktualnim trendovima na tržištu i oni napravili SUV coupe na struju. Ova mrcina od auta teška je 2,2 tone, a nama je na test došao u najbrutalnijem GT izdanju.
Mach-E zadržao je taj 'wow' efekt kod ljudi kada ugledaju Mustang. Iako je izgledom drugačiji, njegovo impozantno izdanje i mišićav izgled i dalje privlače pažnju te ostavljaju ljude bez teksta, posebice kada shvate da je riječ o električnom automobilu te da neće čuti onaj poznati Mustangov zvuk iz auspuha. Neki čak budu i malo razočarani zbog toga; ipak je Mustang kroz godine postao i svojevrsni sinonim za moćan zvuk.
Po čemu onda prepoznati Mustanga Mach-E izvana? Pa, kada vidite konja, odnosno prepoznatljiv logo koji je smješten u središtu prednje maske, ne možete pogriješiti.
Njegova SUV coupe linija najočitija je izvana, dok se strana nalazi još jedan Mustangov potpis – svjetla koja su napravljena kao tri okomite linije.
Da bi auto bio što aerodinamičniji, nema klasičnih kvaka, već u njega ulazite pritiskom na tipku na vratima te povlačenjem male polugice, a zanimljivo je i da se u njega može ući i pomoću šifre.
Sjedala u Mustangu Mach-E napravljena su od kombinacije kože i tkanine te su postavljena da se na njima sjedi malo povišenije. Ispred vozača nalazi se digitalni vozačev displej s nekim osnovnim funkcijama, a sve što u ovom autu trebate namjestiti, namješta se na ogromnom glavnom ekranu dimenzija 15,5 inča. On je zapravo dosta jednostavan za korištenje, a iz Forda kažu da pamti vaše preferencije i navike.
Od standardnih opcija koje se nalaze na njemu, valja istaknuti navigaciju koja je jako zgodna za planiranje putovanja, bežično povezivanje vaših pametnih telefona putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto, a tu su i neke zgodne opcije za razbibrigu kao primjerice igrice ili crtanje na ekranu. Fora, posebice ako ste negdje na punionici i želite nekako pokratiti vrijeme čekanja.
Također, na vaše pametne telefone možete instalirati i aplikaciju preko koje vaš mobitel postaje ključ s raznim funkcijama.
"Prtljažnik" sprijeda
Mach-E je jako prostran i praktičan, s puno prostora za pohranu. Primjerice, između vozača i suvozača nalazi se dosta mjesta za odlaganje stvari, a stvari ćete moći odložiti i ispod haube gdje se nalazi dodatnih 81 litar prostora za pohranu. Sjajno za kablove za punjenje, primjerice.
Prednji prtljažnik veličine je 81 litra
Što se samog prtljažnika tiče, on je zapremnine 402 litre što je neki prosjek klase, a kada spustite sjedala, zapremnina je 1420 litara. U prtljažniku se nalazi otvor za ispuštanje vode pa ako slučajno prevozite nešto što bi se potencijalno moglo proliti, ne trebate brinuti.
Prtljažnik je veličine 402 litara
Mach-E je pun sigurnosne opreme pa tako primjerice ima adaptivni tempomat, može sam kretati u gužvi, ima automatsko kočenje, upozorava na mrtvi kut, a može i parkirati te sam potražiti parking.
Mustang Mach-E nudi se u verzijama Standard s baterijom od 68 kWh neto i 269 KS, Extended Range s baterijom od 88 kWh neto i 351 KS, a dolazi i u GT verziji također s baterijom od 88 kWh i s brutalnih 487 KS, kakav je bio naš testni primjerak. Neki realni doseg baterije je oko 370 kilometara, Ford kaže da na brzom punjenju možete dobiti 119 kilometara već za 10 minuta punjenja.
Od 0 do 100 ubrzava za 3,7 sekundi te ima dva motora – po jedan na svakoj osovini. Možete ga voziti u tri načina vožnje – Whisper, Active i Untamed. S obzirom da se radi o jako teškom autu, njegovu težinu osjećat ćete i kada vozite. No, upravo zbog toga, ja sam se osjećala i puno sigurnije jer kada vozite, imat ćete osjećaj da je Mach-E kao zalijepljen za cestu.
U vožnji se osjeća da je auto tvrđi, a dosta tvrd, čak i u Whisper (Eco) modu, jer i volan. Zašto? Pa da bi se dobilo na preciznosti upravljanja koje doprinosi boljim vozačkim sposobnostima, a po čemu je Ford poznat.
Na otvorenoj cesti leži pristojno, uz i dalje postojani osjećaj težine, no mora mu se priznati jedna stvar – iz zavoja ispaljuje kao metak! Na autocesti je jako tih te sa svojih gotovo 500 konja vozi kao prava jurilica, bez ikakvih poteškoća.
Redovna cijena ovog testnog modela iznosi 95.028,20 eura, no dobra je vijest da je auto trenutno na popustu te košta. 85.028,20 euda.
I dalje izaziva 'wow' efekt
Mustang je u svojoj srži čista snaga, a iako je Mach-E električan, on i dalje utjelovljuje tu snagu legendarnog modela. Svojim mišićavim izgledom već na prvi pogled daje do znanja da on nije igračka te da je riječ o ozbiljnom automobilu, kakvih će u budućnosti biti sve više na našim cestama.
Mach-E je moćan, snažan i samouvjeren, a jednako tako će se za volanom osjećati i vozači. I bez tog specifičnog Mustangovog zvuka, ali s volanom u ruci na kojem ponosno stoji konj koji simbolizira snagu od skoro 500 konja ispod haube i dobrim vozačkim sposobnostima kojima se Ford i inače ističe, Mach-E je ništa drugo nego superiornost nad ostalima.
Mustang će uvijek biti auto koji izaziva 'wow' efekt i ostavlja svojom pojavom čovjeka bez daha, pa čak i u ovom neuobičajenom električnom izdanju.
Specifikacije
Ford Mustang Mach-E GT
Paket opreme: GT
Motor: Elektro
Pogon: Svi kotači
Snaga: 487 KS
Okretni moment: 830 Nm
Veličina baterije: 88 kWh (neto)
Ubrzanje 0-100: 3,7 sek
Maksimalna brzina: 200 km/h
Mjenjač: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 20,2 kWh/100 km
Doseg: 360 - 380 km
Brzina punjenja: 150 kWh
CO2: 0 g/km
Cijena testnog modela: 95.028,20 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila).
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.