SUŠTINSKI AUTOMOBIL /

Vozila sam najjeftiniji gradski SUV na tržištu: Novo ruho Sandera Stepway savršeno pokazuje njegovu avanturističku stranu

U rubricu ženski kut testirali smo novu Daciu Sandero Stepway, najjeftiniji gradski crossover na tržištu

5.11.2023.
21:45
VOYO logo

Crossoveri su postali apsolutni vladari europskih cesta, a među popularnijim i jeftinijim modelima koji se mogu kupiti u Hrvatskoj je i Dacia Sandero Stepway, koji nam je nedavno stigao na test u rubriku "Ženski kut”.

Sandero je predstavljen 2008. godine, a ovo mu je treća generacija. No, Stepway model ipak se u nekim detaljima razlikuje od "običnog" Sandera - robustniji je, 29 mm je širi od prethodnika te je za 41 mm podignutiji od tla. Na test nam je stigao u osvježenoj varijanti sa zategnutijima linijama, osvježenim prednjim dijelom te novim logom zbog čega je puno ljepši i atraktivniji od prijašnjih modela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Avanturistički duh

Sandero Stepway je crossover, odnosno mali gradski SUV, što se odmah vidi po izgledu karoserije te podignutosti od tla. Robustniju liniju dodatno naglašavaju i krovni nosači nosivosti do 80 kilograma a koji se mogu staviti i poprečno te zaštitne obloge oko kotača koje ističu Dacijin avanturistički duh.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Dacia ovaj model opisuje kao "suštinski automobil" koji brine o potrebama kupaca. Na test nam je stigla u dosta zgodnoj narančastoj atacama boji, s prednjim LED svjetlima u obliku slova Y. Iako je riječ o suštinskom, odnosno esencijalnom automobilu, neke stvari koje ima Stepway rijetko se viđaju u ovoj klasi automobila - kao primjerice, paljenje automobila na gumb. Tu je i keyless opcija ulaska u auto, što je pohvalno (i super za nas žene koje uvijek gubimo ključeve u torbi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Volan ima elektronsko upravljanje, a Dacia kaže da je zbog toga 36% lakši za okretati od prethodnika. Osim toga, novi je model 3-4 decibela tiši, što je zgodno i u gradu gdje se vječno čuje neka buka, ali naravno i na autocesti.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Vozačima je tijekom vožnje na raspolaganju glavni ekran dimenzija 8 inča, a zgodan dodatak je i držač za mobitel koji se nalazi do glavnog ekrana. Iza njega je i USB priključak za lakše punjenje pametnih telefona.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Od nekih zgodnih opcija koje svakako vrijedi istaknuti tu je stražnja kamera solidne rezolucije te funkcija koja vam daje savjete za što ekonomičniju vožnju. Nekada popularni "šiberi" na automobilima danas u prava rijetkost te su ih zamijenili panoramski krovovi. Jedan takav manji panoramski krović, koji nas više podsjeća na šiber nego na panoramski krov, nalazi se i u Stepwayu. Moramo priznati da nas je taj detalj baš obradovao te na neki način vratio u prošlost.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Prtljažnik Dacie Sandero Stepway zapremnine je 410 litara, što je malo iznad prosjeka klase. Praktičan je, ima četiri kukice te dvije etaže, a kada se spusti stražnja klupa dobivate ravan pod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Sandero Stepway je pun sigurnosne opreme, a ima i još jednu neuobičajenu stvar što do sada nismo često imali prilike vidjeti u Dacia modelima – električnu ručnu.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Adut mu je cijena

Dostupan je isključivo s trocilindarskim motorima kao benzinac sa 100 i 91 KS. Naš testni model došao nam je s 91 konjskom snagom te se pokazao sasvim dovoljnim za gradsku vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Njegov motor je 1-litarski i traži da ga malo razvučete, što je zapravo jako zabavno. Takve aute s manjim motorima stvarno je gušt stiskati, a bez da se krše ograničenja. Njegova potrošnja u gradu kretala se oko 7 litara, no kako se odmičete od grada, tako i potrošnja pada. Za one koji žele manju potrošnju, tu je i verzija s tvornički ugrađenim plinom.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Zbog toga što je povišen, Stepway je jako pregledan u gradu, a na ruku mu idu i kompaktne dimenzije zbog kojih je vrlo spretan. Kao i svaki crossover, bez problema prelazi preko rupa, šahtova i ležećih policajaca. Iako je Dacia rumunjski brend, poznato je da ih je kupio Renault, a što će bolji poznavatelji automobila osjetiti u mjenjaču koji ima duže, tipično francuske hodove, ali i u vožnji ćete primijetiti da je nešto mekaniji.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Njegov veliki adut je njegova cijena. Obični Sandero starta već od 14.000 eura, Stepway starta od 15.900 eura, dok je cijena ovog testnog modela u Expression opremi 19.800 eura.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Stepway je najjeftiniji crossover na tržištu, a njegovom kupovinom dobivate pravu vrijednost za novac. Esencija u automobilima je filozofija koju Dacia uspješno provodi već godinama, a što su sjajno dokazali i ovim automobilom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Za jako malo novaca dobit ćete spretni crossover avanturističkog duha koji će vas jednako dobro služiti u gradu, ali i ako se nakon gradske gužve odlučite odvesti negdje van grada u prirodu. Dacia je rođena i napravljena upravo za to – da bude na usluzi svojim vozačima u svakoj prilici…

Specifikacije 

Dacia Sandero Stepway Expression 1.0 TCe 90

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paket opreme: Expression

Motor: benzinski, 1.0, tri cilindra, 999 ccm

Pogon: Prednji

Snaga: 91 KS

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Okretni moment: 160 Nm

Ubrzanje 0-100: 12 sec

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maksimalna brzina: 172 km/h

Mjenjač: ručni, 6-stupanjski

Prosječna potrošnja na testu: 7 litara/100 km

CO2: 128 g/km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena početnog modela: 15.900,00 eura

Cijena testnog modela: 19.800,00 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo