Crossoveri su postali apsolutni vladari europskih cesta, a među popularnijim i jeftinijim modelima koji se mogu kupiti u Hrvatskoj je i Dacia Sandero Stepway, koji nam je nedavno stigao na test u rubriku "Ženski kut”.
Sandero je predstavljen 2008. godine, a ovo mu je treća generacija. No, Stepway model ipak se u nekim detaljima razlikuje od "običnog" Sandera - robustniji je, 29 mm je širi od prethodnika te je za 41 mm podignutiji od tla. Na test nam je stigao u osvježenoj varijanti sa zategnutijima linijama, osvježenim prednjim dijelom te novim logom zbog čega je puno ljepši i atraktivniji od prijašnjih modela.
Avanturistički duh
Sandero Stepway je crossover, odnosno mali gradski SUV, što se odmah vidi po izgledu karoserije te podignutosti od tla. Robustniju liniju dodatno naglašavaju i krovni nosači nosivosti do 80 kilograma a koji se mogu staviti i poprečno te zaštitne obloge oko kotača koje ističu Dacijin avanturistički duh.
Dacia ovaj model opisuje kao "suštinski automobil" koji brine o potrebama kupaca. Na test nam je stigla u dosta zgodnoj narančastoj atacama boji, s prednjim LED svjetlima u obliku slova Y. Iako je riječ o suštinskom, odnosno esencijalnom automobilu, neke stvari koje ima Stepway rijetko se viđaju u ovoj klasi automobila - kao primjerice, paljenje automobila na gumb. Tu je i keyless opcija ulaska u auto, što je pohvalno (i super za nas žene koje uvijek gubimo ključeve u torbi.
Volan ima elektronsko upravljanje, a Dacia kaže da je zbog toga 36% lakši za okretati od prethodnika. Osim toga, novi je model 3-4 decibela tiši, što je zgodno i u gradu gdje se vječno čuje neka buka, ali naravno i na autocesti.
Vozačima je tijekom vožnje na raspolaganju glavni ekran dimenzija 8 inča, a zgodan dodatak je i držač za mobitel koji se nalazi do glavnog ekrana. Iza njega je i USB priključak za lakše punjenje pametnih telefona.
Od nekih zgodnih opcija koje svakako vrijedi istaknuti tu je stražnja kamera solidne rezolucije te funkcija koja vam daje savjete za što ekonomičniju vožnju. Nekada popularni "šiberi" na automobilima danas u prava rijetkost te su ih zamijenili panoramski krovovi. Jedan takav manji panoramski krović, koji nas više podsjeća na šiber nego na panoramski krov, nalazi se i u Stepwayu. Moramo priznati da nas je taj detalj baš obradovao te na neki način vratio u prošlost.
Prtljažnik Dacie Sandero Stepway zapremnine je 410 litara, što je malo iznad prosjeka klase. Praktičan je, ima četiri kukice te dvije etaže, a kada se spusti stražnja klupa dobivate ravan pod.
Sandero Stepway je pun sigurnosne opreme, a ima i još jednu neuobičajenu stvar što do sada nismo često imali prilike vidjeti u Dacia modelima – električnu ručnu.
Adut mu je cijena
Dostupan je isključivo s trocilindarskim motorima kao benzinac sa 100 i 91 KS. Naš testni model došao nam je s 91 konjskom snagom te se pokazao sasvim dovoljnim za gradsku vožnju.
Njegov motor je 1-litarski i traži da ga malo razvučete, što je zapravo jako zabavno. Takve aute s manjim motorima stvarno je gušt stiskati, a bez da se krše ograničenja. Njegova potrošnja u gradu kretala se oko 7 litara, no kako se odmičete od grada, tako i potrošnja pada. Za one koji žele manju potrošnju, tu je i verzija s tvornički ugrađenim plinom.
Zbog toga što je povišen, Stepway je jako pregledan u gradu, a na ruku mu idu i kompaktne dimenzije zbog kojih je vrlo spretan. Kao i svaki crossover, bez problema prelazi preko rupa, šahtova i ležećih policajaca. Iako je Dacia rumunjski brend, poznato je da ih je kupio Renault, a što će bolji poznavatelji automobila osjetiti u mjenjaču koji ima duže, tipično francuske hodove, ali i u vožnji ćete primijetiti da je nešto mekaniji.
Njegov veliki adut je njegova cijena. Obični Sandero starta već od 14.000 eura, Stepway starta od 15.900 eura, dok je cijena ovog testnog modela u Expression opremi 19.800 eura.
Stepway je najjeftiniji crossover na tržištu, a njegovom kupovinom dobivate pravu vrijednost za novac. Esencija u automobilima je filozofija koju Dacia uspješno provodi već godinama, a što su sjajno dokazali i ovim automobilom.
Za jako malo novaca dobit ćete spretni crossover avanturističkog duha koji će vas jednako dobro služiti u gradu, ali i ako se nakon gradske gužve odlučite odvesti negdje van grada u prirodu. Dacia je rođena i napravljena upravo za to – da bude na usluzi svojim vozačima u svakoj prilici…
Specifikacije
Dacia Sandero Stepway Expression 1.0 TCe 90
Paket opreme: Expression
Motor: benzinski, 1.0, tri cilindra, 999 ccm
Pogon: Prednji
Snaga: 91 KS
Okretni moment: 160 Nm
Ubrzanje 0-100: 12 sec
Maksimalna brzina: 172 km/h
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 7 litara/100 km
CO2: 128 g/km
Cijena početnog modela: 15.900,00 eura
Cijena testnog modela: 19.800,00 eura.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.