TRI MOTOCIKLISTIČKE TRAGEDIJE /

Stručnjak predlaže 5 mjera nužnih za sprječavanje novih užasa: 'Sve što je rizično na četiri kotača, višestruko je opasnije na dva'

Brzinsko prekoračenje je često drastično, za više od 50 km/h, za što je kazna do 1990 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole do 6 mjeseci. Time taj teški prekršaj postaje i kazneno djelo Obijesna vožnja

24.12.2023.
22:03
VOYO logo

Na zapadnom dijelu Ilice u Zagrebu u subotu je oko 22:50 sati u sudaru automobila i motocikla poginuo motociklist, a dan kasnije oko 14:30 na Jadranskoj magistrali, u mjestu Promajna, nakon slijetanja s ceste poginuo je još jedan motociklist. Tako se u protekla tri dana, uključujući i dvoje poginulih u Rugvici, u sudaru motocikla i kombija broj poginulih popeo na četiri. To je dramatično u vremenima potpuno neprimjerenim vožnji motocikala, piše Željko Marušić za Auto portal.

Posljedica je to i klimatskih promjena, ali i neosporne činjenice da je praktički svaki vozač motocikla, po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, u svakoj vožnji u barem dva prekršaja: za neprilagodbu brzine uvjetima i za vožnju nedopuštenom brzinom. Brzinsko prekoračenje je često drastično, za više od 50 km/h, za što je kazna do 1990 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole do 6 mjeseci. Time taj teški prekršaj postaje i kazneno djelo Obijesna vožnja. To je, izvjesno bio slučaj u sve tri tragične nesreće, jer mlade osobe na snažnim motociklima ovih dana najčešće ne voze zbog potrebe, nego hira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STRAVA NA CESTAMA /

U Promajni poginuo motociklist, a na autocesti prema Dubrovniku jedan mrtav i troje ozlijeđenih

Image
STRAVA NA CESTAMA /

U Promajni poginuo motociklist, a na autocesti prema Dubrovniku jedan mrtav i troje ozlijeđenih

Policija bi trebala početi ozbiljnije obuzdavati i kažnjavati teške brzinske prekršaje motociklista, a usto bi se dodatnim i progresivnim premijama obveznog osiguranja za rizične okolnosti demotivirale nerezonske zimske vožnje sportskih motocikala na istrošenim ljetnim gumama. Zbog toga bi trebalo uvesti sljedeće mjere:

  1. Pravo prvenstva prolaza oduzima se vozaču motocikla koji počini prekršaj po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama čl. 54. st. 2 ili kazneno djelo Obijesna vožnja, Kazneni zakon, čl. 226.
  2. Za motocikliste do 24 godine treba uvesti odredbu Mladi vozač, s ograničenjem snage motora na 20 kW (27 KS), privremenom vozačkom dozvolom (trajna bi se izdavala nakon 24. godine ako ne bi skupili 6 kaznenih bodova) i nultu toleranciju na alkohol.
  3. Za razdoblje od 15. studenoga do 15 travnja uvesti dodatnu osiguravateljsku premiju za svaku regiju, ovisno o povećanju rizika prometne nesreće te progresivnu sa snagom motora.
  4. Intenzivirati kontrole brzine motocikala, postavljanjem radarskih kamera i policijskih patrola sa specijaliziranom opremom i postupcima za hvatanje i zaustavljanje prebrzih motociklista.
  5. Za skrivanje ili uklanjanje tablice, u svrhu onemogućavanja njenog snimanja policijskim uređajima kažnjavati oduzimanjem motocikla, bez obzira tko je vlasnik i oduzimanjem vozačke dozvole

Marušić napominje da su vozači i suvozači na motociklima ugroženiji od onih na četiri kotača te da to pokazuje usporedba njihovog udjela u prometu i stradavanjima. Promet na dva kotača sudjeluje tek s oko jedan posto, a stradalih je gotovo petina, pa vožnja na dva kotača nije 20 posto, nego 20 puta rizičnija. Dvije tisuće posto, posebice na skliskoj cesti i pri lošoj vidljivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve što je rizično na četiri kotača, višestruko je opasnije na dva. Dodir među automobilima često završava bez većih posljedica, a svaki dodir s motociklom u vožnji može završiti tragično. Motociklisti su neusporedivo izloženiji rizicima skliske ceste, a pogibeljno može biti i malo šljunka. Iako lakše izbjegavaju frontalni sudar, to je manje važno od prethodnoga, ističe Marušić za Auto portal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo