Mnogi na spomen imena Vladimira Putina pomisle na jednog od najmoćnijih, a vjerojatno i najbogatijih ljudi na svijetu.
Ipak, njegova imovinska kartica "otkriva" da on zapravo živi jako skromno. Njegova predsjednička plaća je nešto iznad 100.000 kuna, a na svoje ime ima upisano zemljište površine 1.500 četvornih metara, stan od 77 i garažu od 18 četvornih metara, a koristi i stan od 153,7 i garažno mjesto od 18 četvornih metara.
Kao jedna od najštićenijih osoba Putin ima vozača i nekoliko tjelohranitelja uvijek u pratnji. Oni su mu na raspolaganju od 0-24, a voze ga u "tvrđavi na kotačima", odnosno limuzini Aurus Senat, domaće proizvodnje. Cijena automobila je oko 1,2 milijuna eura. Ovaj automobil nudi 4,4-litreni V8 motor u kombinaciji s hibridnim pogonskim sustavom. Točna snaga i okretni moment su nepoznati, a može postići najveću brzinu od 250 km/h i može prijeći 0-100 km za 5,9 sekundi.
Aurus Senat, službena limuzina ruskog predsjednika Vladimira Putina
Statusni simbol SSSR-a
No Putin ima i vlastite automobile koji glase na njega samog, iako svoj vozni park nije obnavljao u posljednjih 20-ak godina. Tako u svojim garažama čuva dvije Volge, Ladu Nivu i jednu auto-prikolicu.
Kada su Volge u pitanju, riječ je o dva ista modela M21 ruskog automobilskog diva GAZ. Modeli koje Putin posjeduje su bili odgovor na američke automobile 1960-ih godina. Nije slučajno da je navedeno model toliko prirastao srcu ruskom prisjedniku. Naime, on je bio statusni simbol u bivšem SSSR-u. Velika i prostrana, Volga je bila mnogo udobnija i luksuznija od narodnog Žigulija, odnosno Lade.
Međutim, samo su je rijetki mogli priuštiti. Narudžbe su unaprijed bile rezervirane za državne službenike, kao i poznate umjetnike, glumce, itd. Pojavivši se 1956., GAZ-21 je bio prvi automobil u seriji Volga. Prva Volga, lansirana 1956. godine, temeljila se na Ford Crestlineu. Masovna proizvodnja započela je dvije godine kasnije, a pokretao ju je 2,5 litreni benzinski motor koji je proizvodio 69 konjskih snaga. Operativci KGB-a koristili su snažne inačice automobila, a karavan verzije su kasnije korištene kao vozila hitne pomoći. Kritičari kažu da Volga upravljala poput čamca, što i priliči njenom imenu.
Crni automobil s posebnom plavom unutrašnjosti darovan je Juriju Gagarinu nakon njegovog slavnog leta u svemir 1961. godine. Putin je svoju Volgu koristio i u službeno vrijeme, točnije 2005.kada je vozio američkog predsjednika Georgea Busha u svom GAZ-21.
Putin i Bush u Volgi 2005. godine
Tijekom. 1960.-1970. u zemljama istočnog bloka postojala urbana legenda o "Crnoj Volgi" zbog straha od KGB-a. Kako su godine prolazile, kvaliteta proizvodnje počela je opadati i nakon 1970. osnovni dizajn proizvoda, odnosno "platforma", gotovo se nije promijenila te je automobil zaostajao za zapadnom konkurencijom. Donedavno je moskovska tvrtka New Yellow Taxi imala veliku flotu Volgi. Upitan za mišljenje o nestanku automobila, jedan vozač je za britanski Guardian rekao: "Više ne koristimo to smeće. Ostalo nam je još desetak, ali želimo ih upucati. Sada imamo Fordove . Daleko su bolji."
GAZ je pokušao ponovo oživjeti Volgu s modelom Siber koji se pojavio 2008. Model je koristio američku šasiju, što znači da je izgledao identično kao Chrysler Sebring, odnosno Dodge Stratus. Nažalost, globalna ekonomska kriza i slaba domaća potražnja ubrzo su okončali ove ambiciozne planove, a proizvodnja automobila je napuštena 2010. godine.
Volga Siber
Lada za pecanje
Da Putin kupuje domaće dokaz je i Lada Niva u njegovoj garaži. Nju nije potrebno posebno predstavljati, riječ je o terenskom vozilu koje je i kod nas poprilično popularno zbog terenskih vještina i pristupačne cijene . Putin model dodatno je opremljen prednjim zaštitama, krovnim auspuhom, vitlom i dodatnim farovima.
Lada Niva
Motor je iz Opela, zbog potrebe za više konjskih snaga. Kako je Putin i sam rekao, taj mu je automobil idealan kad se želi maknuti u prirodu i otići na pecanje.
Naravno, mnogi sumnjaju u toliku skromnost ruskog predsjednika, pa tako postoje informacije i da posjeduje preko 700 skupocjenih i raritetnih automobila, no o tome nema dokaza. Kao još neki automobili koji bi mogli biti u njegovu vlasništvu spominju se često Mercedes ML 500, GAZelle limousine te Lada vesta Sedan. Sve u svemu, kao i većina stvari vezana za Putinov život, i njegovi automobili su prava misterija.