ŠTO NAPRAVITI KADA NATOČITE POGREŠNO GORIVO U AUTO? /

Više problema imat će dizelaši, ali ni vi s benzincima niste bez brige

Image
Foto: PIXSELL, Hrvoje Jelavić

Kad dođe do ulijevanja benzina u dizelaša, automobil bi vučna služba trebala prevesti do ovlaštenog ili specijaliziranog servisa

3.4.2019.
9:28
PIXSELL, Hrvoje Jelavić
VOYO logo

Nakon incidenta na jednoj Ininoj benzinskoj postaji u Splitu gdje se, pogreškom, u spremnicima za dizel našao benzin zbog čega je stradalo stotinjak vozila, stručnjak za promet, Željko Marušić upozorava kakve su posljedice ovakvih pogrešaka te što učiniti ako se dogode.

On pojašnjava i kako, u slučaju kad se dogodi obrnuta situacija od ove u Splitu, odnosno kad se dizel ulije u benzinca, ne dolazi do oštećenja te se problem rješava izlijevanjem dizelskog goriva i ulijevanjem benzina, u određenim slučajevima i izmjenom filtra goriva koji je višestruko jeftiniji od dizelskog.

"Ali, ako se u spremnik automobila s dizelskim motorom ulije benzin, problem je znatno složeniji, pogotovo ako se ne otkrije odmah, nego krene i vozi dok motor ne 'crkne'. Naime, ako se benzinom napaja dizelski motor, koji gorivo pali kompresijski, ubrizgavanjem u zrak užaren prednabijanjem turbopunjačem i visokim kompresijskim omjerom, ubrizgano gorivo nekontrolirano detonira te može oštetiti čela klipova, karike, glavu i cilindre. Usto nastaje trošenje visokotlačne pumpe i brizgaljki", kaže Marušić.

Image
KATASTROFA NA ININOJ BENZINSKOJ: /

U spremnicima za dizel bio je benzin, kažu 'događa se'. Mnogi su sad u gabuli

Image
KATASTROFA NA ININOJ BENZINSKOJ: /

U spremnicima za dizel bio je benzin, kažu 'događa se'. Mnogi su sad u gabuli

Ne voziti automobil

Kad dođe do ulijevanja benzina u dizelaša, automobil bi vučna služba trebala prevesti do ovlaštenog ili specijaliziranog servisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako se, umjesto dizelskog goriva ubrizga benzin, koji je znatno upaljiviji, u cilindrima nastaju nekontrolirane eksplozije i detonacije, koje mogu uništiti, odnosno oštetiti čela klipova, glavu motora, karike i cilindre. Usto, visokotlačna klipna pumpa i brizgaljke podmazuju se gorivom, a kako benzin nema potrebnu mazivost, koju ima dizelsko gorivo, povećava se trenje i habanje u visokotlačnoj pumpi goriva i brizgaljkama te može nastati oštećenje", dodatno pojašnjava u svom tekstu Marušić.

Danas je, kaže, većina motora opremljena senzorskim sustavom, koji nakon početnih nepravilnosti i velikog porasta tlakova izgaranja šalje signal u upravljački modul, koji gasi motor, odnosno prebacuje ga u 'safe mode'.

Oštećenja će ipak biti

Određeno oštećenje ne može se izbjeći, ovisno koncepciji i upravljačkom sustavu dizelskog motora te režimu rada motora prije nego je prisilno zaustavljen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Teže su posljedice ako ga je vozač, nakon ulijevanja pogrešnog goriva, vozio oštrije. Vozilo treba odvesti u ovlašteni servis marke ili specijalizirani servis za dizelske motore. Pritom, osim izlijevanja iz spremnika, pogrešno gorivo treba izvući i iz visokotlačne pumpe, cjevovoda s priključcima, dobavne pumpe (0,3 do 0,8 l) i filtra goriva.

Usto treba i izmijeniti filtar goriva, čija je cijena, ovisno o tipu motora, od 250 do 800 kuna. Ukupni je trošak, ovisno o vrsti automobila, do 2000 kuna, čemu treba pribrojiti troškove prolivenog goriva i šlepanja. A moguća šteta... Dakle, Ina svim vlasnicima vozila, osim troškova popravka i izgubljenog goriva, treba ponuditi i određeno obeštećenje", zaključuje Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo