Jedan od najpoznatijih i najpopularnijih SUV-ova na tržištu zakoračio je u svoju novu eru! Naime, prije nekoliko dana predstavljena je treća generacija popularne Dacie Duster, odnosno kako za njega kažu "najpotpunijeg Dustera dosad".
Oblikovan u skladu s vrijednostima marke, opremljen novim hibridnim pogonima i proizveden od većeg broja recikliranih materijala, novi Duster nudi pristupačnu alternativu za održiviju vožnju.
Duster je stigao na tržište 2010., prvu obnovu doživio je 2017., a zatim se uspeo do vrha i odredio pravila oblikovanja SUV-a. U 13 godina "karijere" osvojio je više od 40 nagrada, dosad je proizveden u 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.
Novi Duster utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže: robustan je i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki učinkovit, a opet cool. Auto zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom.
Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima.
Novi, izdržljivi materijal
Prednja i stražnja zaštita podvozja sačinjena su od obojene mase. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju.
Bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku, i zaštita stražnjeg kraja izrađeni su od izdržljivog materijala Starkle®, razvijenog u suradnji Dacijinih inženjera i kemičara tvrtke LyondellBasell.Taj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, izrađen je od 20 % recikliranog materijala. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati.
Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10 °.
Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke.
Također, platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.
Još bolji na terenu
Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.
Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4x4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada: AUTO (mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače), SNOW (optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja), MUD/SAND (za vožnju neujednačenim terenima), OFF-ROAD (vrhunske performanse na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4x4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača) te ECO (optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva).
Razmak od tla u inačici 4x4 je 217 mm. Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke na inačici 4x4, i to do 31 ° sprijeda i 36 ° straga te prijelazni kut do 24 °.
Tu je i nadzor brzine na nizbrdici, koji je posebno koristan na neravnim površinama i strmim nizbrdicama. Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije kao primjerice bočni nagib, kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici te raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4x4).
I putnički prostor izrađen je od izdržljivih materijala – posebice u inačici Extreme koja uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 % recikliranog materijala.
Budući da je konstruirana na platformi CMF-B, nova generacija može se pohvaliti većim prostorom u unutrašnjosti, a posebice širinom prednje klupe i prostorom za noge straga (+30 mm). Podnica prtljažnika je niža, a njegov otvor širi i viši. Prtljažnik je također širi i viši te nudi do 6 % više prostora (472 litre ispod prtljažne police u inačici 4x2).
Novitet i YouClip
Duster je prvi Dacijin model koji dolazi opremljen 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz informacija na način koji najviše odgovara vozaču.
Sve inačice opremljene multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live dolaze s držačem pametnog telefona YouClip, dvjema USB-C utičnicama sprijeda i 2 straga za napajanje 4 uređaja. Sve su utičnice osvijetljene.
Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature, a što uključuje Paket Sleep (kojeg smo prvi puta imali prilike vidjeti na Joggeru) te nove krovne nosače.
Što se pogona tiče, novi Duster dolazi kao Duster HYBRID 140, Duster TCe 130 i Duster ECO-G 100.
Novi Duster sadržava oko 20 % reciklirane plastike, značajno više od ostatka segmenta i za osam bodova više od prethodne generacije. Dacia je iz ekoloških razloga odlučila prestati upotrebljavati kožu i kromirane umetke u svim svojim modelima. Također, priručnik za vlasnika vozila također je skraćen kako bi se smanjila potrošnja papira. Cjelovito izdanje priručnika dostupno je putem interneta ili aplikacije My Dacia.
U skladu s najnovijim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji, kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls). Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sustava za pomoć u vožnji.
Novitet je i YouClip kojeg su i razvili Dacijini inženjeri, a radi se o jednostavnom i praktičnom sustavu za čvrsto i sigurno odlaganje posebne dodatne opreme na za to predviđena mjesta u unutrašnjosti. Novi Duster dostupan je s četiri (u inačici Essential) ili šest pričvrsnih elemenata YouClip (po jedan na armaturnoj ploči, suvozačevoj strani konzole, iza središnje konzole, dva sa svake strane prtljažnika i jedan na vratima prtljažnika).
Na njih je moguće pričvrstiti stalak za tablet, vrećice za pohranu i držač pametnog telefona sa ili bez indukcijskog punjenja ili ih upotrijebiti kao 3 u 1 sustav (držač čaša, kukica za odlaganje torbe i pomična lampa). Domišljati 3 u 1 sustav tvornički se ugrađuje u Duster Extreme, a sva dodatna oprema, kompatibilna sa sustavom YouClip, dostupna je mreži Dacijinih koncesionara.
POGLEDAJTE VIDEO: Najjeftiniji terenac koji ide gdje drugi auti ne idu