KAKO DO JEFTINIJEG 'STRUJIĆA' /

Električni auti opet će biti jeftiniji: Nakon odličnih prošlogodišnjih rezultata, stiže nam nova runda poticaja

Image
Foto: Pixabay

Prošle je godine budžet sufinanciranja bio viši za 140% posto u odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena za oko 2000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno izmijenjen način prijave za sufinanciranje

1.2.2022.
7:07
Pixabay
VOYO logo

Električna vozila prošle su godine postala pravi hit u Hrvatskoj, a jedan od razloga zašto se tražilo 'vozilo više' bile su i potpore Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost koje su se dodjeljivale građanima za poticanje kupnje energetski učinkovitih vozila. Poticaji su se dijelili u dva navrata i oba puta podijeljeni su u rekordnom roku.

Hoće li poticaja biti i ove godine? Iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost stižu dobre vijesti, a na naš upit odgovaraju potvrdno - da, poticaja će biti!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost već niz godina građanima, tvrtkama i javnom sektoru osigurava poticaje za razne aktivnosti dekarbonizacije prometnog sustava. "Između ostalog, provodimo i program Vozimo ekonomično, u sklopu kojeg se potiče kupnja energetski učinkovitih vozila. Program sufinanciranja je pokrenut 2014. godine te je u osam godina sufinancirano više od 6500 energetski učinkovitih vozila, a njegov nastavak je planiran i u godinama koje slijede, što je u skladu našom, ali i Europskom, klimatsko-energetskom politikom te ciljevima održivog prometnog sustava", kazali su nam iz Fonda.

Image
KRAH AUTOINDUSTRIJE /

Sanjate o novom autu i napokon si ga možete priuštiti? Neće ići tako lako, ni tako brzo, problem je puno dublji

Image
KRAH AUTOINDUSTRIJE /

Sanjate o novom autu i napokon si ga možete priuštiti? Neće ići tako lako, ni tako brzo, problem je puno dublji

Sredstva odobrena za oko 2000 vozila

Prošle je godine budžet sufinanciranja bio više za 140% posto u odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena za oko 2000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno izmijenjen način prijave za sufinanciranje. U provedbu programa bilo je uključeno više od 260 prodajnih mjesta, 45 zastupnika sa 86 marki i gotovo 500 modela vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odlični rezultati i povratne informacije svih uključenih su nas ohrabrili da s takvim principom nastavimo i u ovoj godini, iako nisu isključene dodatne prilagodbe nekih od odrednica Javnog poziva. Informacije o budžetu i datumu objave javnog poziva još nemamo, no iste ćemo objaviti na našim stranicama čim budu definirani", odgovaraju nam na upit kada bi mogla ići nova runda poticaja.

Kad je riječ o samoj provedbi projekata odnosno isplati sredstava, Fond sredstva isplaćuje isključivo nakon što vozilo bude kupljeno, što je i propisano Javnim pozivom. "Za kupnju vozila, korisnicima je na raspolaganju bilo devet mjeseci, a po zaprimanju vozila, nam trebaju poslati pripadajući Zahtjev za isplatu sredstava i potrebnu dodatnu dokumentaciju poput računa, na temelju čega Fond radi jednokratnu isplatu", kažu nam.

Zbog problema s isporukom dodana posebna odredba

Problem globalne razine, neisporuka vozila zbog nestašice čipova, okrznuo je i njih. Naime, doznali smo da neki građani koji su se prijavili i dobili poticaje, još uvijek čekaju na svoja vozila te su im se rokovi isporuke do sada nekoliko puta 'probijali'.

"Kašnjenje isporuke vozila smo do sada imali u doista rijetkim slučajevima, njih svega nekoliko. Međutim, s obzirom na situaciju na domaćem i svjetskom tržištu, bili smo svjesni takve mogućnosti i za veći broj korisnika. Upravo smo zato u uvjete Javnog poziva uključili sljedeću odredbu, koja omogućava produljenje roka: "Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga, a u skladu s posebnim propisima moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj odluci direktora Fonda i pod jednakim uvjetima za sve korisnike regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok provedbe predmeta ugovora." Zasad za navedeno nije postojala potreba", odgovaraju na upit Net.hr-a iz Fonda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isplatu poticaja za električna vozila građani su još prošle godine pozdravili, a upravo zbog toga mnogi su se u konačnici i odlučili uzeti električne automobile. Stoga ne sumnjamo da će i ove godine kada se raspiše javni poziv, pomama za poticajima biti ogromna te da će broj električnih automobila u Hrvatskoj ove godine još narasti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo