Korisnike električnih vozila u Hrvatskoj s prvim je danima nove 2023. dočekao šok. Naime, kako piše HAK Revija, cijena litre benzina i kWh na nekim punionicama gotovo su se izjednačili.
Najviša cijena za 1 kWh čak 1,14 eura
Prijašnja cijena 5 kn/kWh odnosno 0,66 eura više nije tako niti skupa jer je cijena jednog kWh električne energije na nekim javnim punionicama u Hrvatskoj skočila na čak 8,59 kuna, odnosno 1,14 eura. Cijena se odnosi na brzo punjenje snagom do 150 kW, no i na određenim punionicama koje nude snagu od 50 kW cijena je identična.
Ipak, i dalje se na nekim lokacijama može pronaći povoljnija cijena punjenja od 0,31 eura odnosno 2,44 kune za 50 kW DC punjenje.
Na nekim se lokacijama u gradu Zagrebu jedan kW naplaćuje 0,53 eura odnosno 4,00 kune (za AC 22 kW punjenje).
DC 50 kW punjenje preko CCS punjača može se na nekim mjestima pronaći za 0,44 eura po kWh odnosno 3,32 kune, a isto toliko je na jednom punjaču koštao kilovat preko CHAdeMo punjača.
Isplativo ili ne?
Dok se cijena jednog kilovata približava cijeni litre benzina postavlja se i pitanje isplativosti punjenja na javnim punionicama odnosno putovanja van mjesta boravišta s električnim vozilom. Uzmemo li u obzir prosječnu potrošnju od 15 kWh struje i 7 litara kod termičkih motora, vožnja dionice od 100 kilometara na benzin će vas koštati 9,31 eura odnosno 70,15 kuna, na dizel 10,29 eura odnosno 77,53 kuna.
Napunite li bateriju kod kuće, uz cijenu noćne tarife od oko 0,08 eura (oko 0,60 kuna) po kWh, prijeđenih 100 kilometara koštat će samo 9 kuna odnosno 1,19 eura. Punjenje na javnom punjaču s cijenom kilovata od 4 kune (0,53 eura) u konačnici će koštati 60 kuna (7,96 eura).
Na skupljem i bržem punjaču za 100 km ode i 17,10 eura struje
Dopadne li vas punjač s cijenom od 8,59 kuna (1,14 eura) u tom ćete slučaju za 100 prijeđenih kilometara platiti 128,85 kuna (17,10 eura).
Većina vlasnika električnih vozila bateriju puni kod kuće ili na poslu te punjenje na javnim punjačima koristi samo kao rijetku alternativu.