Novi ruski putnički zrakoplov srednjeg dometa koji je predstavljen u Sibiru, prema izvještajima ruskih državnih medija, trebao bi biti konkurentan onima najvećih svjetskih proizvođača Boeinga i Airbusa, a u mnogočemu i bolji te će se uskoro naći u flotama ruskih, ali i stranih kompanija.
Svečanom predstavljanju modela zrakoplova nazvanog MS-21 prisustvovao je i ruski premijer Dmitrij Medvjedev.
"Potpuno sam uvjeren da će ovaj zrakoplov biti ponos ruskog civilnog zrakoplovstva te da će naši građani, kao i stranci, uživati leteći u MS-21", izjavio je ruski premijer prilikom svečanog predstavljanja letjelice koja se još uvijek nalazi u testnoj fazi, a serijska proizvodnja bi trebala započeti sljedeće godine.
Serijska proizvodnja ovog zrakoplova za kratke i srednje dometa planirana je za 2017. godinu.
Ruska United Aircraft Corporation, krovna organizacija koja posjeduje i Koorporaciju Irkut, koja je projektirala MS-21, održala je ove srijede međunarodnu prezentaciju. Izgradnja i projektiranje mlažnjaka navodno košta 100 milijardi rubalja (23 milijarde kuna).
Buđenje civilne avioindustrije u Rusiji
Radi se o prvome putničkom zrakoplovu srednjeg dometa kojeg je Rusija razvila u ovome stoljeću.
Dvomotorni MS-21 biti će dostupan u tri osnovne verzije, a kapacitet putnika varirati će između 150 do 211 sjedala. Domet će isto tako varirati od 5.500 do 6.000 kilometara.
U proizvodnji letjelice dosta su se koristili kompozitni materijali i legure aluminija i titana, zbog čega je znatno lakši od svojih predhodnika.
Ili domaći ili američki motori
Naručitelji će za pogon moći birati dva tipa motora PD-14 ruskoga Aviadvigatela, ili PurePower PW1400G američke tvrtke Pratt & Whitney. Oba su motora posebno razvijena i prilagođena za MS-21.
Osim što bi trebao konkurirati Boeingu 737 MAX i Airbusu 319 i 320, MS-21 trebao bi zamijeniti i zastarjele ruske Tupoljeve Tu-134, Tu-154 i Tu-204, kao i Jakovljev Yak-40.
Letni bi testovi trebali početi do kraja ove godine, a do kraja slijedeće očekuju se svi certifikati. Počevši s godinom 2020., Kooperacija Irkut trebala bi proizvoditi 20 MS-21 godišnje, dok bi se od 2023. tempo trebao povećati na 70 zrakoplova godišnje.
Već su prodane narudžbe za 175 letjelica, a pri će ih početi koristiti Aeroflot.