Gdje god smo je ostavili, već nakon pola sata bismo na staklu otkrili nove otiske. Jednostavno, Giulia je mamac za poglede. Ljubitelji Talijana je gledaju čeznutljivo, ljubitelji Nijemaca ljutito, a ljubitelji Japanaca začuđeno. I svi su u pravu jer je Giulija doista nešto najbolje i najljepše što je izašlo iz Alfa Romea u posljednjih 10 godina.
Nasljednica slavne 156-ice
Iako Giulia dizajnom ne krije da je nasljednica proslavljenog modela 156, dojma smo da će ovaj model lansirati Alfu u prodajni segment u kojemu se 156-ica nikada nije najbolje snašla. Naravno, riječ je o prodajnoj niši gdje caruju BMW serija 3 i Audi A4.
Dakle, Giulia je vrlo atraktivnog izgleda (što potvrđuju i gore spomenuti otisci prstiju).
Agresivni prednji kraj na kojemu dominira veliki otvor hladnjaka i nisko postavljeni prednji spojler koji se nastavlja na velike usisnike za zrak. Široko razmaknuta razmjerno uska svjetla upotpunjuju agresivni dojam te vizualno dodatno šire automobil kao i relativno niska linija krova. Zaljubljenici u talijanski dizajn će komentirati da nova Giulia dizajnerski više nije hrabra kao njeni prethodnici te da previše nalikuje na BMW i djelomično Audi.
Međutim, ako je pobliže pogledate, nećete na Giuliji vidjeti ništa neoriginalno. Linije su nešto blaže i možda malo više konfekcijske nego što je to bila 156-ica u svoje vrijeme, ali to ne mijenja na stvari da je Giulia trenutačno najsvježiji i najprivlačniji automobil u klasi.
Unutrašnjost Giulije je doživjela kvantni skok u odnosu na sve dosadašnje Alfe. Kvaliteta materijala je odlična, vrata se napokon zatvaraju uz onaj klasični njemački puni zvuk, a smještaj za upravljačem je apsolutno najbolji do sada. Vozač sjedi duboko u automobilu, taman toliko da ima odličan osjećaj ceste, a opet ne preduboko da nema odličnu preglednost. Upravljač je dovoljno okomito postavljen uz adekvatnu debljinu samog kola te se uz mogućnost pomicanja po dužini i visini doista svatko može najudobnije smjestiti.
Odlična kvaliteta i završna obrada
Ispred vozača dominira Alfa Romeo znak na upravljaču, prepoznatljiva instrument ploča te središnje smješteni display za upravljanje navigacijom, audiosustavom, postavkama vozila itd... Sustav je izrazito intuitivan i upravljiv preko kotačića ispod mjenjača te vas ne opterećuje u vožnji kada želite promijeniti postaju na radiju, pogledati tlak u gumama ili prebaciti na navigaciju.
Galerija
Ostatak unutrašnjosti također ne prestaje iznenađivati. Odlična kvaliteta i završna obrada svakog prekidača, kožnatog ruba i svakog prijelaza. Ništa ne škripi, sve naliježe upravo kako treba te je sve ugodno na dodir. Možda tu nedostaje još mrvicu audijevske mekoće da bismo to zvali premium, ali to su nijanse koje ne čine razliku.
Gumb na lijevoj strani volana
Mjesta za vozača i suvozača ima dovoljno (više nego npr. u BMW-u serije 3), a ni putnici na stražnjoj klupi neće imati ništa za prigovoriti uključujući ni mjesta za prtljagu jer u prtljažniku ima solidnih 480 litara kapaciteta.
Giulia se pali beskontaktno – gumbom na lijevoj strani volana. Već sama činjenica da tako palite automobil budi u vama cestovnog "divljaka" koji samo čeka da krene juriti (uz zakonska ograničenja, naravno) te se pitate zašto i drugi proizvođači ne podilaze ovom dosta zanimljivom psihološkom triku.
Dakle, pritisnemo gumb, Alfa zabruji, potom mekanu spojku i ubacujemo u brzinu. Mjenjač je izrazito precizan uz solidno kratki hod i nešto veći otpor nego što bismo na prvu očekivali. Manju zamjerku upućujemo sada već klasično nešto manjem prostoru za noge vozača pa se većim stopalima zna dogoditi da prilikom pritiskanja spojke zapnu za lijevi dio podnice.
Vozaču su u vožnji na raspolaganju tri načina rada motora. Dynamic, Natural i All weather. Dynamc mod je najreaktivniji mod u kojemu je upravljač krući, a motor odlučnije reagira na papučicu gasa. U Natural modu je sve mrvicu mekše i fluidnije, a All weather mode je namijenjen za vožnju po snijegu i kiši.
Mi smo se vozili isključivo u Dynamic i Normal modu te smo mišljenja da se niti jedan "alfist" neće ni sjetiti prebaciti u ovaj treći, najnježniji mod.
Malo o vožnji…
Giulia je trenutno jedan od najvoznijih automobila sa stražnjim pogonom u svojoj klasi. Čvrstoća ovjesa, odličan raspored masa (51 posto na prednju i 49 posto na stražnju osovinu) te uparenost direktnog upravljača, odličnog motora i kvalitetnog mjenjača je doista zapanjujuća. Da razjasnimo, Giulia nije automobil u kojega ćete sjesti, pustiti neku operu na audiosustavu te lagano voziti otvorenim cestama. Naravno da ona to može, ali to joj nije smisao.
No, ako želite biti jedno s automobilom, ako želite u milimetar točno prolaziti zavoje te ako vas veseli svaka promjena smjera u kojoj ćete šaltati nižu, ciljati izlaz iz zavoja te energično pritiskati gas na izlazu… Giulia je za vas.
Ovo je automobil koji se vozi, koji je nekada malo prebučan, koji fenomenalno drži cestu, koji je izrazito direktan na upravljaču (2,2 okretaja od jedne do druge strane) te koji u svakom trenutku točno pokazuje što može.
Iako je riječ o stražnjem pogonu, zanošenja su rijetka i jako kontrolirana. S jedne strane je to zasluga odlične elektronike koja vrlo točno određuje kada ste pretjerali, a ostatak je na fenomenalnom ovjesu i upravljaču koji vas nedvosmisleno upućuju na to što će se dogoditi.
Bilo da je riječ o kratkim brzim ili dugačkim brzim zavojima, u Giuliji uvijek znate je li trenutak za blagu korekciju upravljačem ili je bolje ne činiti ništa i pustiti je da se smiri (doslovce kao sa svakom temperamentnom ženom). S druge strane, kada se smire vozačke tenzije, Giulia je iznenađujuće udobna, prelasci preko ležećih policajaca ne izazivaju grčeve u želucu, a putnici na stražnjoj klupi veselo čavrljaju i nakon 350 kilometara prijeđenih u komadu.
Testni model je bio pokretan uzdužno postavljenim aluminijskim 2.2 litrenim MultiJet II turbodizelskim agregatom (cijeli agregat je težak svega 153 kilograma) od 180 KS i 450 Nm okretnog momenta uparenim sa 6-brzinskim manualnim mjenjačem. Motor linearno razvija snagu, malo je bučniji te voli više okretaje.
Mjenjač je nešto tvrđi prilikom promjene brzina što nekome može biti zamorno na dužim gradskim vožnjama, ali zato na zavojitim cestama performira odlično. U ponudi je i automatik pa se nadamo da ćemo vam uskoro prenijeti utiske i iz tako opremljene Giulije.
Inače je u ponudi i slabiji dizel od 150 KS kao i najači od 210 KS koji dolazi samo u kombinaciji s 4x4 pogonom.
Nova Giulia je prva Alfa nakon dugo vremena koja u borbu s konkurencijom ulazi s prednošću. Odlična motorizacija, atraktivan izgled, skok u kvaliteti izrade, hrpa pozitivnih emocija i vrhunski adrenalinski užitak samo je dio onoga što očekuje potencijalne vlasnike.
Ako tome dodamo 230 km/h maksimalnu brzinu, ubrzanje do 100 km/h ispod sedam sekundi i prosječnu potrošnju na testu od 7,7 litara, Giulia se nameće kao najpoželjnija udavača u klasi. Rijetko kada se razumska kupnja može poistovjetiti s emotivnom, kod Giulije su ta dva pojma vrlo, vrlo blizu.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR Vrsta turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 2143 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 3750/min
Moment 450 Nm pri 1750/min
Gume 225/50 R17 Michelin
Dimenzije 464 x 186 x 144 cm
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik 480 litara
Spremnik goriva 52 litre
Masa 1445 kg
Najveća brzina 230 km/h
0-100 km/h 6,8 sekundi
Potrošnja 5,3/3,5/4,2 l/100 km
Potrošnja na testu 7,7 l / 100 km
Ispuh CO2 109 g/km
Okretaji upravljača 2,2
Krug okretanja 11,4 metra
EuroNCAP 5 zvjezdica
Cijena 308.000 kuna
OPREMA
SUPER:• 17-colni aluminijski naplatci • automatska dvozonska klima • automatska parkirna kočnica • parking senzori sprijeda-straga • pokretanje bez ključa • audio hi-fi + USB, aux • senzor za svjetla i brisače • start/stop uređaj • sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine • tempomat + limitator • maglenke sprijeda i straga • upozorenje za prelazak linije i mrtvi kut • sustav sprječavanja sudara s automatskim aktiviranjem kočnica • stražnja diodna svjetla • tri programa vožnje...
DOPLATE: električno preklapanje vanjskih retrovizora • samozatamnjujući unutrašnji retrovizor • zatamnjena stražnja stakla • pastelna boja: Ukupno 7296 kn