U cijeloj je Europi bijela najčešća boja za završne premaze automobila. Udio bijelih vozila u stalnom je porastu još od 2007. godine i sada iznosi 30%. Zajedno s crnom, sivom i srebrnom, na "ne boje" otpada više od 75% boja koje se upotrebljavaju za nove automobile.
Dok upotreba te lepeze boja već nekoliko godina ostaje nepromijenjena, među kromatskim bojama došlo je do znatnih promjena. Među njima se ističe plava kao najpopularnija boja na europskim cestama i to za sve tipove automobila. Često su zastupljene crvena i smeđa, pri čemu je smeđa osobito popularna kod SUV-ova, a crvena kod malih i srednjih automobila.
Boje nisu jedini način na koji se ljudi izražavaju; tu su i posebni efekti. Akromatske boje poput crne, srebrne i osobito bijele ponašaju se na potpuno različit način pod utjecajem ciljanih posebnih efekata. Vizualno se naglašava geometrija karoserije i boje dobivaju sasvim nov učinak, ističe Mark Gutjahr, voditelj BASF-ovog odjela za dizajn završnih automobilskih premaza (Automotive OEM Color Design).
"Ciljana interakcija između boje i posebnih efekata čini automobilske boje složenijim i višedimenzionalnim. Taj će nas trend pratiti i u sljedećim godinama. Još nismo iscrpili mogućnosti u paleti posebnih efekata." 2015. godine više od polovice svih automobila u Europi imalo je premaze u luksuznim metalik bojama, a 16% premaz s efektom svjetlucavih zrnaca. Gotovo svaki treći automobil obrađen je premazom od čisto krute tvari, većinom u segmentu malih automobila, prenosi Poslovni.hr.