FOTO: /

Svjetska premijera Toyotinog koncepta FT-86 Open

Koncept FT-86 Open će na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi imati svjetsku premijeru.

4.3.2013.
11:53
VOYO logo

Nakon globalnog uspjeha uzbudljivog GT86 kupea, koncept FT-86 Open stvoren je kako bi ispitao reakciju kupaca na kabrio verziju Toyotinog izvanrednog, kompaktnog sportskog automobila s 2+2 sjedala, 'bokser' motorom i pogonom na stražnje kotače.

Koncept FT-86 Open preuzeo je performanse i dinamičke sposobnosti GT86 kupea, ali zbog otvorenog krova pruža još veće zadovoljstvo u vožnji pod vedrim nebom. 4,240 mm dug, 1,775 mm širok, 1,270 mm visok, s međuosovinskim razmakom od 2,570 mm, koncept FT-86 Open ima višeslojni platneni krov sa staklom straga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj koncept također ima 2+2 raspored sjedala, kao i GT86, a krov se sprema iza stražnjih sjedala kako bi što manje utjecao na zapreminu prtljažnika.

Zbog intenzivnog kontrasta bijele i moderne mornarsko-plave boje, automobil odiše snagom i elegancijom, što u potpunosti odražava duh i atmosferu Milana, jednog od vodećih svjetskih modnih centara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Elegantna bijela karoserija, mornarsko-plavi platneni krov i bijele presvlake u kabini stvaraju luksuzan, a opet sportski imidž. Simbol iskonskog luksuza su tepisi izrađeni u zlatno-žutoj boji.

Jedinstvena shema boja koncepta FT-86 Open je dodatno istaknuta mornarsko-plavom pozadinom, koja se nazire kroz perforacije presvlaka i zlatno-žutih šavova na kožnim sjedalima.

Koncept FT-86 Open ima istu platformu i pogonske agregate kao i GT86, obujam od 1,998 cm3, nisko težište i visoki broj okretaja odlikuju ovaj horizontalno postavljen motor s D-4S tehnologijom ubrizgavanja goriva, koji je sposoban razviti 100 KS snage po litri obujma. Snaga se na stražnje kotače prenosi preko preciznog ručnog mjenjača s kratkim hodom ili 6-brzinskog automatskog mjenjača s najbržom promjenom brzina na svijetu od samo 0,2 sekunde.

MacPherson prednji i stražnji ovjes s dvostrukom vilicom nudi izravan osjećaj za upravljačem, trenutni odziv i vrhunsku kontrolu. Električni servo upravljač ima brz prijenosni odnos od 13,1, koji je usporediv s trkaćim automobilima. Veliki samoventilirajući diskovi nude jedinstven doživljaj kočenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toyota je identificirala brojne dijelove automobila koji zahtijevaju dodatnu inženjersku procjenu. Potrebno je detaljno ispitivanje kako bi se utvrdio utjecaj na performanse ili bilo kakva promjena u čvrstoći, ravnoteži, težini i aerodinamičnosti vozila.

Zbog primjene rješenja poput vrata bez okvira, GT86 je u startu konstruiran slično kabrioletu, pa se ne očekuje da će konverzija u 'otvorenu verziju' imati velik utjecaj na strukturalnu čvrstoću. Osim toga, razmotrena su različita učinkovita rješenja radi očuvanja čvrstoće, poput ojačanja brava vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

GT86 ima gotovo savršenu raspodjelu težine u omjeru 53:47 zbog još suptilnijeg odziva prilikom upravljanja, ubrzavanja i kočenja, uz iznimno nisko težište od samo 460 mm. Iako će platneni krov najvjerojatnije imati pozitivan utjecaj na težište, jer će ga dodatno sniziti, potrebne su detaljne inženjerske analize kako bi se postigao savršen balans, poput onog postignutog u kupeu.

Sveobuhvatne mjere smanjenja težine dovele su do toga da GT86 ima samo 1,257 kg i shodno tome odnos težine i snage od 160 KS po toni. Najbolji mogući odnos težine i snage je od ključne važnosti za performanse u vozilu s relativno malom zapreminom motora, pa je konstrukcija kabrioleta, koji je neutralan po pitanju težine u odnosu na kupe, jedan od najvažnijih zadataka u slučaju da ovaj projekt napreduje do proizvodne verzije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo