Ingolstadtski je proizvođač predstavio u potpunosti novu generaciju (B9) modela A4 u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi. Novi je model tzv. evolucijskog dizajna, osjetno je lakši, ponudit će više prostora unutar putničke kabine, a pokretat će ga poznata TFSI i TDI motorizacija.
Krenimo redom i recimo kako prepoznatljivi dizajn ne bi trebao nikoga iznenaditi s obzirom kako s viđeni testni prototipi već dali naslutiti kako će novitet izgledati. Naime, u odnosu na prethodnika ističu se nešto oštrije linije, šira, no poznata maska motora, redizajnirana svjetla s novim LED svjetlima za dnevnu vožnju i sl. Također, linija krova je nešto niža, odnosno spuštenija prema stražnjem kraju, dok su bočne linije izraženije, a veća je i ukupna staklena površina. Stražnji dio automobila također ne donosi nikakve velike novosti, a njime dominiraju vrlo prepoznatljiva audijeva stražnja svjetla, piše Autonet.hr.
Dakle, bit će onih koji će tvrditi kako je konačni izgled novog A4 bolje nazvati tek redizajnom dosadašnjeg automobila nego novom B9 generacijom, no ovaj je automobil ipak poprilično drugačiji od svog prethodnika.
Naime, novitet je veći, a dimenzije mu iznose 4,73 x 1,84 x 1,43 m, što znači kako je 25 mm dulji i 16 mm širi od prethodnika, dok mu je međuosovnski razmak povećan za 12 mm i sada iznosi 2,82 m. Koeficijent otpora zraka je smanjen na 0.23 za limuzinu, odnosno 0.26 za karavanski Avant. To će svakako pomoći smanjenju potrošnje goriva, no ne kao činjenica kako je novi A4 lakši za do 120 kg. Drugim riječima, tzv. ulazni model pokretan 1,4-litrenim TFSI motorom teži 1.320 kg.
Kada smo kod dimenzija spomenimo i kako zapremina prtljažnika A4 Avanta sada iznosi 505 l (+15 l), odnosno s preklopljenim stražnjim sjedalima (40:20:40) ista će narasti na 1510 l. Inače, unutrašnjost je općenito prostranija, a prostor za noge straga je povećan za 23 mm. Prednja i stražnja sjedala su nova, a ona prednja su anatomski oblikovana te dolaze s više mogućnosti prilagodbe naslona za glavu.
Nadalje, ambijentalna LED rasvjeta je dostupna u tridesetak boja, a 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča iz modela TT i Q7 će biti dostupna kao dio opcijske opreme. Najopremljenija izvedba će standardno dolaziti s 8,3-inčnim središnjim zaslonom te nuditi mogućnost glasovnog upravljanja, Wi-Fi hotspota, LTE-a, kompatibilan je s Android i iOS uređajima i sl. Opcijski će biti dostupan i zabavni sustav za stražnja sjedala s 10,1-inčnim tabletima, a tu je i opcijski audio sustav.
Kupci dakako mogu očekivati bogati popis serijske i opcijske opreme, a poseban će naglasak pored infotainmenta dakako biti na sigurnosti.
Kada je riječ o motorizaciji tu također neće biti većih iznenađenja s obzirom kako će na izboru stajati poznati 4 i 6-cilindrični turbo benzinski i dieselski pogonski strojevi. Konkretnije, riječ je o:
1.4 TFSI: 150 KS (110 kW), 250 Nm; 2.0 TFSI: 190 KS (140 kW), 320 Nm; 252 KS (185 kW), 370 Nm; 2.0 TDI: 150 KS (110 kW), 320 Nm; 190 KS (140 kW), 400 Nm; 3.0 TDI: 218 KS (160 kW), 400 Nm; 272 KS (200 kW), 600 Nm.
Audi će također kupcima ponuditi i A4 Avant g-tron s 2,0-litrenim TFSI motorom snage 125 kW, odnosno 170 KS i najvećim okretnim momentom od 270 Nm koji za svoj rad može koristiti prirodni plin (CNG). Ova će izvedba s potrošnjom od oko 4 kg plina na 100 km, uz spremnik od 20 kg, omogućiti plinsku autonomiju od oko 500 km, dok će benzinski spremnik biti dovoljan za otprilike dodatnih 450 km.
TFSI i 4-cilindrični TDI motori će standardno biti upareni s novorazvijenim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji je 16 kg lakši od svog prethodnika. Svi motori, osim snažnijih TDI izvedbi, će opcijski biti dostupni s ovim 7-stupanjskim S tronic automatskim prijenosom s dvije spojke. 3.0 TDI 272 KS će pak biti dostupan s 8-stupanjskim tiptronicom koji je također prošao kroz mnoge izmjene i dorade.
Početak prodaje novog A4 je zakazan za ovu jesen, a više o ovom automobilu saznajte u priloženom videu.
Autonet.hr/Netmobil.hr