Europska komisija izradila je nacrt plana kojim bi dozvolila prodaju vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem ako će biti pogonjeni na goriva s klimatski neutralnim e-gorivima. Pokušaj je to da se riješi spor s Njemačkom koja se usprotivila planu Europske unije o potpunoj zabrani vozila s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.
Nacrt prijedloga, u posjedu Reutersa u utorak, predlaže stvaranje nove kategorije vozila u EU-u, onih koji se kreću isključivo na CO2 neutralna goriva.
Takva vozila trebala bi sadržavati tehnologiju koja bi sprječavala vožnju ako bi se koristila drugačijim gorivima, stoji u nacrtu. To bi uključivalo sustav koji bi spriječio vozilo da se upali ako je pogonjeno na goriva koja nisu klimatski neutralna.
Zakonu presudila Njemačka
Time bi se proizvođačima automobila omogućilo da nastave proizvoditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035., roka koji je EU predložila za zabranu prodaje novih vozila na takav pogon.
Članice EU-a i Europski parlament dogovorile su zakon prošle godine, nakon nekoliko mjeseci pregovora. No njemačko ministarstvo ovaj je mjesec iznenadilo druge članice kad je u zadnji tren uložilo prigovore na zakon, nekoliko dana prije konačnog glasanja kojim bi stupio na snagu.
Njemačko ministarstvo traži da EU dopusti prodaju novih automobila s unutarnjim izgaranjem ako će biti pogonjena na e-goriva.
Glasnogovornik Europske komisije odbio je komentirati nacrt dokumenta, no podsjetio je na izjavu europskog povjerenika za klimu Fransa Timmermansa koji je prošli tjedan rekao da svako rješenje mora biti u skladu sa zakonom dogovorenim prošle godine.
"Traju razgovori između Komisije i njemačkih vlasti“, rekao je glasnogovornik.
Dužnosnik EU-a u ponedjeljak je Reutersu rekao da će bilo kakav prijedlog o registraciji automobila na e-gorivo biti napravljen tek nakon što zakon o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem bude konačno usvojen.
Goriva bez CO2
E-goriva se proizvode sintetiziranjem uhvaćenih emisija ugljičnog dioksida i vodika proizvedenog korištenjem električne energije, bez CO2.
Takva goriva se još ne proizvode u velikim količinama.
Studija koju je u utorak objavio Potsdamski institut za istraživanje klime pokazala je da bi svi planirani projekti e-goriva u cijelom svijetu proizveli količinu goriva koja bi bila dovoljna da u sljedećih nekoliko godina pokrije samo 10 posto njemačke potražnje za e-gorivom u zrakoplovstvu, pomorstvu i kemikalijama.