NIJE SVE SAMO U STRUJI /

Poticaji za električne aute uvijek 'planu', no znate li da za jednu drugu vrstu vozila također možete do pozamašnog novca?

Image
Foto: Shutterstock

Budžet Fonda za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila prošle je godine iznosio 14.4 milijuna eura, a sufinanciranje, odnosno poticaji odobreni su za 2.275 vozila

19.3.2023.
21:24
Shutterstock
VOYO logo

Iz godine u godinu, na hrvatskim je cestama sve više električnih vozila i plug-in hibrida, a jedan od razloga tome su i poticaji Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji su iz godine u godinu ljudima sve primamljiviji i atraktivniji.

Tako je uz pomoć Fondovog sufinanciranja u proteklim godinama kupljeno oko 6.500 energetski učinkovitih vozila, navodi se u statističkim podacima Fonda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budžet Fonda za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila prošle je godine iznosio 14.4 milijuna eura (odnosno 108.300.000 kuna), a sufinanciranje, odnosno poticaji odobreni su za 2.275 vozila, za fizičke i pravne osobe te javni sektor.

Image
NATJEČAJ ĆE BITI, ALI... /

U Hrvatskoj sve više auta na struju, a i dalje imamo zeznuti model za poticaje: Pitali smo Fond hoće li se što mijenjati

Image
NATJEČAJ ĆE BITI, ALI... /

U Hrvatskoj sve više auta na struju, a i dalje imamo zeznuti model za poticaje: Pitali smo Fond hoće li se što mijenjati

Od spomenutog iznosa, građanima je za energetski učinkovita vozila odobreno gotovo 8,2 milijuna eura za više od 1.160 vozila, dok je pravnim osobama, što uključuje i javni sektor, osigurano 6,14 milijuna eura za kupovinu više od 1.110 energetski učinkovitih vozila. Iako su građanima, kada se spomenu poticaji, prva pomisao u potpunosti električni automobili, poticaji su se mogli dobiti i za plug-in hibride.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veliki poticaji i za plug-in hibride

Prijašnjih godina, praksa je bila takva da se nabavka vozila sufinancirala s do 40 posto po vozilu, a maksimalni iznos poticaja ovisio je o kategoriji. Za električna vozila L1-L7 kategorije bilo je osigurano do 20.000,00 kuna, za plug-in hibride do 40.000,00 kuna, dok se za vozila s električnim pogonom moglo dobiti do 70.000,00 kuna.

Od 2.275 vozila za koja je odobreno financiranje prošle godine, 193 su bili plug in hibridi, a oko 1.250 osobna vozila (M1 kategorije). Teretnih vozila (N1 – N3), prošle godine bilo je nešto više od 150, kazali su nam iz Fonda.

Inače, plug-in hibridi jako su praktični ako radite negdje u gradu te radite manje kilometara što se tiče dnevne vožnje. Doseg njihove baterije obično bude do 60-ak kilometara, što znači da ćete u gradu koristiti većinom struju, a kada vam nestane struje, odnosno baterije, automobil će se prebaciti na benzin. Također, benefiti ovaklvih automobila su i niska potrošnja u kombioniranoj vožnji.

Natječaja za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila bit će i ove godine, no za sada još uvijek nije poznato kada, kao što nije poznato hoće li način prijave za sredstva biti isti kao i prošle godine ili će se nešto po tom pitanju mijenjati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kao i u većini drugih država članicama EU koje potiču kupnju energetski učinkovitih vozila, i u Hrvatskoj će se u prvoj polovici godine provesti stručna analiza dosadašnjeg programa poticaja, na temelju čega će se izraditi smjernice za njegov nastavak", kazali su nedavno iz Fonda na upit Net.hr-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo