Kraj dvadesetog stoljeća definitivno je bilo doba monovolumena. Potkraj 1990-ih i početkom 2000-ih svaka je obitelj sanjala o monovolumenu. Reklamama s nasmijanom djecom i veselim roditeljima kako zajedno sa svojim kućnim ljubimcem izlaze iz novog monovolumena svakodnevno su nas bombardirali svi mediji. Nije postojao proizvođač automobila koji u svom portfelju nije imao barem jedan monovolumen, a nerijetko su imali i više modela.
Junak naše današnje priče je ugledao svjetlo dana 2008 godine. Dizajnerski baš i nije bio oku najugodniji (dapače, možemo slobodno reći da je bio ružnjikav) ali je bio izrazito funkcionalan, cjenovno prihvatljiv te, ono što je najvažnije, malo drukčiji od drugih. U to vrijeme je tržištem vladao neprijeporni Nissan Qashqai te je biti drukčiji bio imperativ svakog izazivača. U toj je priči naš francuski crossover s obilježjima monovolumena vrlo brzo pronašao svoju publiku koja se većinom i dan danas kune da su 3008-ice iz tog vremena vrlo pouzdani, kvalitetni i funkcionalni automobili.
No, unatoč kvaliteti i pouzdanosti neatraktivan izgled ga je spriječio da ozbiljnije ugrozi primat Nissana. Nije mu pomogla čak ni nagrada popularnog časopisa What Car koji ga je proglasio automobilom godine 2010. I onda 2016. dolazi novi model. Monovolumeni su već odavno out, a crossoveri prerastaju u urbane gradske SUV modele. Ružnjikavi polumonovolumen postaje prekrasan gradski SUV koji osvaja nagrade gdje god se pojavi.
Unutrašnjost koja oduševljava
S ovim modelom Peugeot je pogodio točno u centar želja svakog kupca. Dužinom od 445 centimetara od svog prethodnika je duži osam centimetara, a za rivalima kao što su Volkswagen Tiguan (449) ili Kia Sportage (448) zaostaje tek nekoliko centimetara. S druge strane, međuosovinski razmak (267,5 cm) je rekord u klasi što novoj 3008-ici (i njenim vlasnicima) osigurava prostranu unutrašnjost i ozbiljan komfor na stražnjim sjedalima.
Kada se dovoljno nauživate vanjštine, koja je na našem modelu još dodatno proljepšana atraktivnim GT paketom opreme, dolazite na unutrašnjost.
Ako ste mislili da je je 3008-ica "svemirska" izvana, unutrašnjost bi vas mogla raspametiti. Futuristički stil fantastično se nadopunjuje sa sustavima poput potpuno digitalnog zaslona visoke rezolucije (smještenog iza upravljača) s brojnim opcijama prikaza. U sredini vozila je postavljen zaslon multimedijskog sustava osjetljiv na dodir ispod kojega se nalaze virtuozno napravljene tipke za upravljanje audiosustavom, klimatizacijom i drugim osnovnim funkcijama.
Svime time upravljate zavaljeni u jedna od najboljih sjedala u klasi koja osim odličnog profila imaju mogućnost podešavanja po visini i po nagibu što je jamstvo za optimalan položaj za upravljačem.
Premali upravljač
Upravljač je klasično peugeotovski premali. Iako sam već dosadan sam sebi, ne mogu se prestati čuditi inzistiranju Peugeotovih inženjera na ovom premalom upravljaču. Jednostavno je premali, zaklanja pogled na instrument ploču, smanjuje količinu povratnih informacija s ceste te uz sve to ne leži ni Bog zna kako dobro u ruci. Ukratko, prelijepu vanjštinu i vrhunski uređenu unutrašnjost nagrđuje taj komad nečega što zovemo upravljačem. Eto, sad mi je lakše.
Galerija
Ok, izvana je prekrasan, iznutra je kao svemirski brod, ali vozi li? Već nakon prvih nekoliko kilometara doći ćete do zaključka da možete zaboraviti sve što ste mislili da znate o francuskim vozilima.
Ali krenimo redom, naš testni model je bio opremljen kombinacijom dizelskog motora od 180 KS i automatskog mjenjača sa šest stupnjeva.
Odličan automatski mjenjač
Francuzi do sada nisu znali slagati automatske mjenjače te se jednostavno nikakva automatika iz bilo kojeg francuskog modela nije mogla čak ni uspoređivati s nekim prosjekom njemačke industrije. Da ne bi bilo zabune, Japanci istu muku muče pa Francuzi u ovome, nažalost, nisu bili sami. E, pa to više nije tako.
Ovaj automatik odlično mijenja brzine, ne kasni pretjerano tijekom prebacivanja u nižu niti je neodlučan prilikom kickdowna. Tako uparena automatika testni Peugeot pokreće lagano i bez napora, za što je zaslužan i veliki okretni moment od 400 Nm, ubrzanje do stotke za manje od devet sekundi, međuubrzanje od 60 do 100 km/h za osam sekundi i najveća brzina iznad 200 km/h. Sve to pokazuje da je ovakva kombinacija gotovo pa savršena.
Ako vam je to sve prenježno, vrlo jednostavno ćete s pomoću gumba na centralnoj konzoli uključiti Sport mod. Motor tada energičnije reagira na gas, mjenjač prebacuje u višoj zoni okretaja dok se upravljač još dodatno stvrdne. Uz to se umjetno promijeni i zvučna kulisa pa u unutrašnjosti imate dojam da vozite nekog nabrijanog monstruma. Ovu funkciju neki obožavaju, a neki preziru. Meni osobno je bez veze, ali razumijem ljude kojima je to dodatna adrenalinska bomba.
Super izgleda i još se bolje vozi
Ono što je itekako bolje od lažnog zvuka je Peugeotov ovjes. Dakle, automobil je tvrđi od bilo kojeg Peugeota (osim naravno 308 GTI-a), što vam omogućava ozbiljno brzu i preciznu vožnju uz minimalno naginjanje relativno visoko postavljene karoserije. Jako malo SUV-ova ima ovako dobro izbalansiran ovjes te se Peugeot 3008 time svrstava u sam vrh klase. Ok, od velike su pomoći i 18” kotači, ali vjerujte nam na riječ kada vam kažemo da se i slabije opremljeni modeli sa 17” kotačima jednako dobro voze.
U gradu je situacija još i bolja jer visoko postavljena vozačka pozicija omogućava odličnu preglednost, automatski mjenjač bestrzajno prebacivanje brzina, a veća visina vozila nesmetano penjanje po gradskim rubnicima. Slabiju preglednost straga nadopunjuju doista veliki bočni retrovizori i solidna (ali ne i odlična) stražnja i prednja kamera koje se uključuju prilikom parkiranja kada se aktiviraju senzori za parkiranje.
Uz to što super izgleda, još bolje se vozi, a ovako opremljena 3008-ica ima i vrhunsku potrošnju. Sedam litara prosjek testa nakon 1200 prijeđenih kilometara je hvalevrijedan podatak, a činjenica da se radi o automatiku od 180 KS koji vuče 1,5 tona teško vozilo još više fascinira.
Vrtoglavo visoka cijena
Što se terenskih svojstava ovog modela tiče, ona su u najmanju ruku ograničena, da ne kažemo slabašna. Naime, Peugeot 3008 nema pogon na sve kotače niti ga možete nadoplatiti u bilo kojoj verziji. Ekipa iz Peugeota ovom "nedostatku" pokušava doskočiti elektroničkim Grip controlom (doplata 5200 kn) koji poluuspješno pomaže prednjim kotačima da malo bolje zauzdaju klisku površinu na kojoj se 3008-ica može naći. Nije to ni sjena pravom pogonu na sva četiri kotača niti biste se u to trebali pouzdati da će vas popeti na vrh blatnog nasipa. No ovaj SUV tome nije ni namijenjen.
Peugeot 3008 je namijenjen da u njega nagurate djecu i psa iz reklama spomenutih na početku teksta te da se od točke A do točke B dovezete mnogo bolje, brže i kvalitetnije nego u bilo kojem monovolumenu. Uz to ćete biti praćeni zavidnim pogledima većine sudionika u prometu i osjećat ćete se izrazito dobro. A to je ono što vam ovaj ljepuškasti SUV može bezrezervno pružiti, fantastičan osjećaj nevezano uz to gledate li ga, vozite ili samo pričate o njemu.
E sad, taj osjećaj nažalost i košta. Za naš testni model vrtoglavih 376.450 kuna. Treba li vam tako skup SUV, koji to zapravo nije? Vrlo vjerojatno, ne. Biste li uživali u njemu da ga posjedujete? Apsolutno, svaki prijeđeni kilometar… Bez imalo dvojbe.
TEHNIČKI PODACI
2.0 BlueHDi 180
Motor: turbodizelski, 1997 ccm
Snaga: 133 kW/180 KS pri 3750/min
Moment: 400 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije: 445x184x162 cm
Osovinski razmak: 268 cm
Prtljažnik: 520 litara
Gume: 225/55 R 18, Nokian
Masa: 1465 kg
Ispuh: CO2 124 g/km
MJERENJA
Maksimalna brzina: 207 km/h
0-100 km/h: 8,9 sekundi
Potrošnja: 7 l/100 km (prosjek testa)
Cijena: 295.285 kuna
S doplatama: 376.450 kuna
OPREMA GT • dvobojna karoserija • alu-naplaci • aktivna diodna glavna svjetla • diodna dnevna prednja i stražnja svjetla • GT branici i maska • parkirni senzori i kamera • sjedala u koži i alkantari • navigacija • sportski volan • obloge od hrasta • uređaji za zadržavanje u voznoj traci i nadzor mrtvog kuta • čitanje znakova • upozorenje na umor…
DOPLATE • metalik lak • panoramski krov • kamera 180 i automatsko parkiranje • hi-fi Focal • grijana i masažna prednja sjedala • 3D navigacija i glasovno upravljanje • keyless • Grip Control • adaptivni tempomat… Ukupno 81.165 kuna